man overleden aan hartstilstand

• annemieke

Hallo allemaal

Heb een tijd niet op deze site gekeken. Net weer even alle berichtjes doorgelezen.

Toch weer even het gevoel gekregen dat je niet alleen bent met je verdriet.

Er is in dit jaar voor mij een grote verandering geweest. Ik ben verhuisd.

Heb het huis waar ik samen met mijn man woonde verkocht en woon nu dichter bij mijn familie.

Ben ik heel blij mee. De herinneringen zitten in mijn hoofd en niet in een huis of spullen.

Het laatse jaar dus eigenlijk alleen maar druk geweest met inpakken, opslaan van spullen,

tijdelijke woonruimte en nu zit ik dan eindelijk in mijn eigen huisje. Een nieuw plekje, een nieuwe

start.

Hoewel ik er erg blij mee ben vind ik het ook moeilijk. Het besef dat je echt alleen bent dringt nu pas goed

tot mij door. Je hoort van mensen dat het allemaal makkelijker gaat worden naarmate de tijd verstrijkt.

Mensen zien je alleen van de buitenkant. Probeer mij altijd “vrolijk” voor te doen hoewel dat niet altijd lukt.

Als mensen mij vragen hoe het gaat zeg ik ook altijd goed. Merk dat mensen ervan schrikken als je zegt hoe

je je echt voelt.

Merk dat ik niet veel kan hebben. Kort lontje zogezegd. Zo was ik voor die tijd niet.

Nu na bijna anderhalf jaar heb ik het idee dat het alleen maar moeilijker is geworden. In het begin heb je

veel meer aanloop en begrip. Merk dat er weinig echte vrienden over zijn. Al mijn vrienden hebben ook een partner. Lijkt mij ook wel moeilijk om dan bij

een alleenstaande vrouw op visite te gaan. Is toch anders maar voor mij moeilijk te accepteren. Had

dat ook niet verwacht. Mensen met je veel omging laten je toch min of meer vallen.

Moet zeggen dat ik er zelf ook nog moeite mee heb om het plezier op te zoeken. Zou wel willen maar

vind het niet leuk om alleen ergens heen te gaan.

Doet me in ieder geval weer goed om weer eens even wat van me af te schrijven en jullie berichtjes te lezen.

Groetjes

• yvonne 53

Mijn lief is 10 maanden geleden overleden en het lijkt alsof ik hem met de dag meer ga missen. Heb ook het idee dat nu pas heel langzaam tot me doordringt dat hij echt nooit, nooit meer terugkomt.

Het verdriet en gemis is zoooo groot, maar net als bij zo vele anderen lijk ik heel sterk,denkt men dat ik het allemaal prima aankan…

maar ze moesten eens weten..

sterkte en liefs voor allemaal,

yvonne

• Wilna

Beste Annemieke,

Ik heb net je verhaal gelezen en het is zo herkenbaar. Ik ben 44 en ook mijn man plotseling verloren. Ging morgens gewoon naar zijn werk en kwam niet meer terug. Hartinfarct. Ik vergeet nooit meer het moment dat de politie aanbelde om het te vertellen. Ook ik had had hem kort daarvoor nog gesproken, 3.5 uur, geen aanleiding helemaal niets. Was vrolijk want hij ging met collega's karten. Mijn emoties gieren rond alsof ik in een roller coaster zit waar ik niet meer uit kan. Wij hebben 1 zoontje van 10 samen en nog 2 volwassen kinderen uit mijn 1e huwelijk. Dat was moeilijk uit leggen en begrijpen… Gelukkig heb ik lieve vrienden in de omgeving die me veel waard zijn, ik weet soms alleen niet of ze me begrijpen. Inmiddels heb ik hulp van een psychologe, alleen kom ik er niet uit. Had nog zo veel willen zeggen, delen, doen, terug willen trekken… Ik werk 20 uur in de week en dat zijn de enige uren dat ik er niet zo veel mee bezig ben, maar dan kom ik thuis en moet ik weer over de drempel. Krijg ik nog steeds post die niet leuk is, hij is nog zo aanwezig. Ik heb net het boekje “je mag me altijd bellen” gekocht. Misschien helpt het de mensen in mijn omgeving mij te begrijpen. Ik ben benieuwd hoe het inmiddels met je is….

• Carla Mensen

Hallo,

Gistern is het precies drie weken geleden dat mijn man Mike plotseling is overleden aan een hartstilstand. Is s'morgens in zijn ligfiets gestapt en nooit meer thuis gekomen. Mike fietsen 360 kilometer in de week met zijn ligfiets. Ik was daar helemaal niet blij mee…maar Mike wilde dit perse..dus tja. Ik vroeg altijd wel of hij mij een berichtje wilde sturen als hij op zijn werk was aangekomen. 21 december jl. 07.22 uur stuurde hij mij een berichtje met Ik ben er hoor…en daarna was het stil. Om half negen werd ik gebeld met de mededeling dat Mike naar het ziekenhuis was gebracht met twee ambulances…..ik dacht dat is niet goed. Ik kwam aan in het ziekenhuis en de dokter stond mij al op te wachten…en toen wist ik het al…..mijn lieve Mike was overleden…..ohhh wat mis ik mijn mannetje.

Mike is 43 jaar geworden is een dag voor zijn verjaardag overleden….

• Blueswoman

Lieve Carla

Gecondoleerd met het verlies van je maatje

Helaas weten we hier allemaal hoe het voelt als je de mededeling krijgt dat hij/zij er niet meer is.

Het enigste wat helpt is blijven praten erover ook na langere tijd.

Wens je veel sterkte komende tijd want het gaat zwaar worden.

Liefs Wilma

• Sophie

Dag Carla,

Gecondoleerd met dit grote verlies. Het is onvoorstelbaar dat je zoiets is overkome. . Ik ben mijn man na een ziekte van 16 maanden kwijtgeraakt en ik zou hem nog zoveel willen vragen. Dat moet voor jou ook heel moeilijk zijn, dat je niks meer kunt zeggen. Probeer maar bij het uur, de dag te leven. Ik hoop dat je een beetje steun kunt vinden bij je familie en vrienden. Ook al hebben ze zoiets ergs nog niet meegemaakt, je hebt iemand nodig om alles tegen te kunnen zeggen. Sterkte.

Groet, Sophie