Hallo Ria,
Ik ben het volledig met je mailtje eens. Er zijn echt mensen waarvan ik dacht dat het “vrienden” waren die nu echt hun gezicht van mij wegdraaien en mij volledig negeren.
Ook met mijn schoonfamilie heb ik gebroken. Er werd niet over Wim gepraat en ze kwamen amper. Ik heb 27 jaar lang lief en leed met Wim gedeeld, het was een ontzettende
lieve man en ik kan en wil hem niet doodzwijgen. Nu ik heb aangegeven dat ik geen contact meer wil hebben omdat ze toch niet geinteresseerd zijn en niet komen blijkt het ook allemaal
weer aan mij te liggen, ik heb in het verleden iets gezegd of gedaan maar ze willen niet zeggen wat, ik neem nooit de telefoon op (heb ik altijd gedaan alleen op de dag dat Wim jarig was
heb ik geen telefoon opgepakt omdat ik alleen wilde zijn) maar dit wisten ze natuurlijk niet omdat ze toch niet geinteresseerd waren en ze voelden zich ook nog eens niet welkom. Wat willen
ze dan in de maand nadat Wim is overleden dat ik helemaal vrolijk de deur opendoe en hun omarm omdat ik zo ontzettend blij ben dat er iemand is en dat ik zoals vanouds weer vrolijk
kan babbelen?
Ik zit ook nog eens met een tuin van 2.000 m2 waar het nodige aan moest gebeuren want Wim had de laatste jaren er niet meer naar omgekeken omdat hij het geestelijk heel erg moeilijk
had en ja hoor, iedereen zou mij komen helpen, maar wie is er geweest? helemaal niemand.
Vroegen ze of ik in mijn huis kon blijven wonen? of ik mij kon redden? of ik wel voor mijzelf kon zorgen? alleen mijn ouders en een gezin dat tegenover mij woont hebben zich met mij bemoeid
en ervoor gezorgd dat ik iedere dag weer overleef. De overbuurvrouw en haar dochter kwamen afgelopen zomer elke avond even bij mij om met de hondjes te lopen en af en toe lukte het mij om mee te gaan en
ik ben inmiddels weer een paar keer alleen geweest. Ook bracht ze mij wel eens warm eten en hebben ze mij een dagje mee uit genomen.
Ik weet dat zij ook een gezinsleven hebben maar ze zijn er wel voor mij, ik kan er praten, ik kan er eten ik voel mij nooit teveel. Ook als ze mij een paar dagen niet gezien hebben komen ze toch even
polshoogte nemen of alles goed is met mij. De dochter komt soms even een ijsje eten of een snoepje halen.
Waarom kan dit dan niet bij bijvoorbeeld de schoonfamilie?
Maar goed misschien kom ik de juwelen in de toekomst nog eens tegen, ik weet wel voor de volle 100% dat ik ze niet meer zal vinden in de mensen waarmee Wim en ik samen contact hadden
voordat Wim is overleden. Het vertrouwen in deze mensen is ook volledig weg.