ik mis mijn man

  • Monique

    Hallo,

    Ik zit achter mijn pc….ben aan het werk! En plotseling komt het gevoel van HEM hééél erg missen, tranen tranen tranen! Het is nu 1 jaar en 8 dagen dat mijn Lief, mijn Soulmate, mijn Maatje is overleden aan longkanker. Ook ik heb hem met alle liefde en uit liefde verzorgt tot het laatste moment. Ook mijn zondagen zijn prut…….ik vraag me zo nu en dan af of ik dit wel red. Ik voel me heel erg alleen zonder hem. Ik mis zijn liefde zo. Ook ik ben direct een dagboek begonnen, gericht aan mijn Lief. Er zijn van die momenten dat je je weer supersterk voelt, en dan komt die man met die hamer…..BANGGG! Zoals nu, het enige wat mij nu helpt is schrijven. Ditmaal via dit forum. Ik hoop zo dat die man met de hamer………opsodemietert en nooit meer terugkomt.

  • Jo

    Monique Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo,

    >

    > Ik zit achter mijn pc….ben aan het werk! En

    > plotseling komt het gevoel van HEM hééél erg

    > missen, tranen tranen tranen! Het is nu 1 jaar en

    > 8 dagen dat mijn Lief, mijn Soulmate, mijn Maatje

    > is overleden aan longkanker. Ook ik heb hem met

    > alle liefde en uit liefde verzorgt tot het laatste

    > moment. Ook mijn zondagen zijn prut…….ik vraag

    > me zo nu en dan af of ik dit wel red. Ik voel me

    > heel erg alleen zonder hem. Ik mis zijn liefde zo.

    > Ook ik ben direct een dagboek begonnen, gericht

    > aan mijn Lief. Er zijn van die momenten dat je je

    > weer supersterk voelt, en dan komt die man met die

    > hamer…..BANGGG! Zoals nu, het enige wat mij nu

    > helpt is schrijven. Ditmaal via dit forum. Ik hoop

    > zo dat die man met de hamer………opsodemietert

    > en nooit meer terugkomt.

  • Jo

    Lieve Monique,

    Zoals jij het beschrijft, precies zo is het.

    Ik hoef er niet veel meer aan toe te voegen.

    Je voelt je machteloos,radeloos verdrietig en boos en dan die ongelofelijke leegte.

    Ik zeg vaker, ik ben er, ik besta… maar leven!

    Ik mis mijn leven mijn leven met mijn lief, zijn nabijheid te missen er naar te hunkeren en te weten dat dit blijvend is,nooit voorbij gaat is een pijn die met geen pen te beschrijven is.

    We zijn uit onze baan geslingerd en daar komen we nooit, maar dan ook nooit meer in terug.

    Dat kan niet want die baan is weg helemaal weg, we moeten een nieuwe zoeken en daar hebben we heel veel kracht en moed voor nodig.

    Dit is dan ook wat ik jou en alle mensen hier wens kracht en moed.

    Liefs Jo

  • anel

    Lieve allemaal.

    Wat is het gemis toch erg.

    Had vandaag een moeilijke dag.

    Heb veel gehuild en ik vind het steeds moeilijker worden.

    Ik zou het liefst zo snel mogelijk bij hem willen zijn.

    Heel veel sterkte voor jullie allemaal en een knuffel van Anel.

  • Monique

    Lieve Lieve Anel,

    Zoek alstublieft HULP! Als je dat doet dan ben je slim bezig. Ik weet hoe zwaar het verlies van een geliefd is. Ik mis mijn Lief nu 1 jaar en 8 dagen. Maar ik heb direct hulp geregeld omdat ook ik helemaal alleen ben. Bel het maatschappelijk werk of neem contact op met Humanitas. Ik heb Humanitas en ben heel erg blij met mijn consulente. Ik mocht zelf bepalen hoe vaak ik een afspraak met haar kon maken. 1x per week, 2x per week of 1x per 2 weken of 1 x per maand. Ik koos voor 1x per 2 weken. (je kan het natuurlijk nog altijd aanpassen als men anders wenst) Het fijne van Humanitas is dat zij bij jou thuiskomen……jij hoeft lekker niet de straat op en voelt je veilig en geborgen in je eigen huisje. Ik vond dat fijn, hoefde ik in ieder geval niet met een betraand gezicht de straat op. En het was/is heerlijk om zo'n een support te hebben. Want alles draait dan om mijn verhaal en zij begrijpen je. Ik heb ook heel veel gelachen met mijn consulente. Samen een terrasje pakken en ondertussen gaat het steeds beter. Mijn consulente heb ik voor het laatst in januari gezien. De afspraak in februari heb ik afgemeld, andere bezigheden. Maar voelde me ook steeds sterker worden. Binnenkort heb ik weer een afspraak met haar. En misschien wordt de planning wel 1x per 6 weken of 2 maanden. Ik moet eerlijk toegeven dat ik haar nog niet durf los te laten. Omdat de man met de welbekende hamer het zo nu en dan met mijn emoties speelt. Maar Anel laat ik je 1 ding zeggen………JIJ BENT ZOVEEL STERKER DAN JE DENKT!

    PS. Ik heb ook heel goed opgelet wat ik tegen mezelf zeg tijdens dit rouwproces. In het begin zei ik “Ooh Ik mis je zo”. Dit maakte me elke keer nog verdrietiger.

    Ik bedacht toen…….altijd als ik tegen mijn lief zei “Ik houd van je” werd ik intens gelukkig en hij ook.(en dat zei ik echt heel vaak) Dus besloot ik ipv Ik mis je te zeggen…………IK HOUD VAN JOU te zeggen. En dat zeg ik nu nog steeds heel vaak………soms wel 10x op een dag……….maar het voelt goed……althans beter.

    Heel veel liefs,

    En ga er voor………..you can do it girl!

  • anel

    Lieve Monique.

    Ik heb Humanitas al ingeschakeld en heb al bezoek van een man gekregen.

    Ook ben ik onder behandeling van een psychiater en een psychologe.

    Slik al antidepressiva,maar die werken niet.

    Mijn man is op 1juli op vakantie in Italie aan een hartstilstand overleden.

    Ik schrijf ook veel aan hem.

    Helaas ben ik totaal niet sterk meer.

    Ik kan je geen privebericht sturen.

    Liefs van Anel.

  • Monique

    Lieve Anel,

    Ik begrijp heel goed dat je nu het gevoel hebt niet sterk te zijn. Dat dacht ik ook, maar echt JIJ bent sterker dan je denkt. Jij gaat het redden. Het zal met vallen en opstaan gaan, maar je zal jezelf versteld doen staan. Stap voor stap, dag voor dag. En ben heel blij dat je Humanitas hebt ingeschakeld. Dit is een cadeautje from Heaven for you. Ik weet zeker dat je man Super Trots op je is. (hulp accepteren)

    Ik ben super trots op mijn Lief (power vent) en ik weet dat hij super trots op mij is. En ik wil dat hij trots op mij blijft. En dat kan ik doen om elke dag weer een stapje in de goede richting te zetten.

    Liefs!

  • poosterwijck@home.nl

    hallo ,ik mis mijn lieve schat ook zo erg, het is vandaag ook weer helemaal mis met me, gister ging het maar nu….. weet ik het niet ik ben hier in huis aan de slag gegaan van morgen om maar bezig te zijn maar huil al heel de tijd , ik mis patrick zo erg….. zoveel verdiet die onmacht van waarom moest dit gebeuren waarom wij.. zo''n mooi en gelukkig gezin , 18 jaren en dan ineens stort je hele wereld in, ik weet me geen raad… gr. roos

  • rosie

    Ik mis mijn man elke dag weer!!!!R.I.P 22-09-2007……Missen blijft!!!!!!

  • Jan

    http://www.bol.com/nl/p/als-een-geliefde-sterft/1001004001833986/

    Goed boek om te lezen, zouden jullie allemaal moet doen

    weduwnaar worden is erg maar je moet gewoon doorleven, voor je man of vrouw en ook voor je kinderen en de hele wereld