ik mis mijn moeder nog steeds

  • Basma

    Ik heb jullie verhalen gelezen en het heeft mij geraakt mijn moeder leeft nog gelukkig en ik ben heel blij met haar en ik ben heel erg aan haar gehecht ik ga jullie vertellen ik kus mijn moeders voeten als ik me even niet goed voel en dan gaat het weer ik ben zelf 6 jaar getrouwd en sinds ik getrouwd ben kom ik dagelijks bij mijn moeder dus elke dag van maandag t/m zondag en ik doe boodschappen voor haar afspraken bij de dokter enz. maar ik leef in angst ik ben bang dat ik haar verlies want we worden allemaal oud en dood gaan we allemaal niemand heeft het eeuwige leven maar ik typ dit en heb een enorme pijn in mijn hart ik heb haar gisteren naar zaventem moeten brengen zodatg ze opvakantie kan gaan voor 5 weken en ik heb haar niet alleen gestuurd maar met mijn zus zodat mijn zus op haar kan letten en verzorgen mijn moeder is mijn alles ik heb zware periodes gehad dat ze ziek werd en dat wij afscheid moesten nemen van mijn vader want die was ziek en overleed in 2001 mijn vader heeft de euro niet mee gemaakt en kort na dat mijn vader stierf werd mijn moeder ziek en ze had die rot ziekte en ik zei bij mijn zelf als ik haar ook verlies dan rij ik tegen de eerst best boom maar dan zo hard dat ik er ook niet meer ben en ik zou mijn jongere broertje mee nemen want die had dan geen vader maar ook geen moeder meer en ik zag het niet meer zitten ik maakte uren bij de ziekenhuis ik ging in mijn pyjama naar ziekenhuis ik at daar in restaurant en ging pas weg totdat ze mij eruit moesten trappen en ik ging weer jankend naar huis en zo ging het ongeveer 3 maanden tijdens de operatie heb ik naast de ingang van de OK gezeten op de grond en het duurde heel lang want mijn moeders chirurg die zei dat haar operatie ongeveer 5 uur zou duren en ik hield de tijd in de gaten en ja hoor 6 uur en nog steeds niks opgegeven moment liep ik op en neer en huilend van hopen dat ik geen slecht nieuws krijg mijn ogen waren rood ik verzorgd me zelf niet meer ik ging niet douchen en ik hield de telefoon in de gaten ik heb echt als een gek rond gelopen ik ken op een gegeven moment iedere die in het ziekenhuis werkte. Ik zeg jullie heel eerlijk ik had het schijt aan het leven waarom moet ik verder leven als ik iets moest missen ik had tegen mijn zussen gezegd als wie dan ook beld of om onze moeder vraagt zeg dan ze is opvakantie mijn zussen waren echter bang dat ik mijn zelf iets ging aan doen en ik zei ook als ik achter kom dat jullie tegen mama vriendinnen hebben gezegd dat mama ik het ziekenhuis lag dat ze dan nog lang niet jarig zijn en ik wilde eerlijk gezegd geen janken de mensen aan mama's bed klinkt raar ik hield me zelf groot naast mama ze kon zien dat ik niet verzorgd was en rode ogen maar ik zei dat ik alleen om haar druk maakte en dat de dokter tegen mij zei dat het mij goed komt als ik een beetje slaap snappen jullie jankende mensen aan mama's bed dat gaat haar zwak maken dacht ik bij mij zelf ik en ik dacht ze moet nu zich concentreren op kracht komen leren adem hoesten enz ze vroeg ook aan mij dat zij het vreemd vond dat geen vriendin bij haar langs is geweest ik zei dat de chirurg en arsten dat haar hebben verboden want dat het niet goed voor haar is enz mijn moeder geloofde me en op een avond kwam een van mijn moeders vriendin lang met tranen in haar ogen van dat ze mijn moeders telefoon nummer wilde hebben want mijn moeder is naar snapje gegaan zonder afscheid van haar tenemen ja dat was een echte hechte vriendin en ik heb haar naar huis gestuurd en ik zei dat mijn moeder haar zo bellen en ik kon zelfde avond niet slapen ik dacht steeds aan mamas vriendin ik ben vervolgens naar haar toe gegaan en ze deed de deur open en ze begon tehuilen en ze zei tegen niet tegen mij dat er iets met jou moeder is gebeurt ze viel om ze kon niet op haar benen staan ik dacht shit kijk haar nou en ik denk dat ik alleen van mama hou ik had haar verteld van mama is niet 3 maanden in Spanje maar in het ziekenhuis en ze heeft een operatie achter de rug en het gaat nu goed met maar en je mag haar bezoeken maar vertel dit echt niet aan iemand anders want nu dat het met mama goed gaat en ze kan veel zelf hoesten klinkt raar maar dat is en dat mama zich zelf klaar moest maken voor 9 chemo kuren vond ik de tijd dat iedereen het mocht weten ik kreeg een partij schefe gezichten maar dat vond ik niet belangrijk het aller belangerijks is dat het met mama goed gaat en nu ben ik zelf ook moeder en het is niet makkelijk want nu ben ik niet alleen aan mijn moeder gehecht maar ook aan mijn dochtertje ik werk niet meer ik wil alleen van hun genieten. Maar 1 ding is zeer zeker ik leef met jullie allen mee want mocht jullie iets leuks mee maken dan willen julli dat zeker met jullie ouders delen en dat geld ook voor iets slechts een moeder die kan zo dat slecht gevoel weg halen. Ik hoop echt van harten dat jullie iets leuks gaan meemaken en dat jullie even jullie verdriet gaan vergeten maar om jullie moeder of vader vergeten dat gaat niet en dat zal niemand lukken omdat je dat niet zomaar ineens kan dat denk ik ………………… ik weet het niet ik hoop dat jullie gewoon weer blij worden en van dingen weer gaan genieten …………………… ik mis mijn moeder en ze is opvakantie ik denk zelf ook een tickets ga boeken.

    Liefst Basma

  • Basma

    Ik heb jullie verhalen gelezen en het heeft mij geraakt mijn moeder leeft nog gelukkig en ik ben heel blij met haar en ik ben heel erg aan haar gehecht ik ga jullie vertellen ik kus mijn moeders voeten als ik me even niet goed voel en dan gaat het weer ik ben zelf 6 jaar getrouwd en sinds ik getrouwd ben kom ik dagelijks bij mijn moeder dus elke dag van maandag t/m zondag en ik doe boodschappen voor haar afspraken bij de dokter enz. maar ik leef in angst ik ben bang dat ik haar verlies want we worden allemaal oud en dood gaan we allemaal niemand heeft het eeuwige leven maar ik typ dit en heb een enorme pijn in mijn hart ik heb haar gisteren naar zaventem moeten brengen zodatg ze opvakantie kan gaan voor 5 weken en ik heb haar niet alleen gestuurd maar met mijn zus zodat mijn zus op haar kan letten en verzorgen mijn moeder is mijn alles ik heb zware periodes gehad dat ze ziek werd en dat wij afscheid moesten nemen van mijn vader want die was ziek en overleed in 2001 mijn vader heeft de euro niet mee gemaakt en kort na dat mijn vader stierf werd mijn moeder ziek en ze had die rot ziekte en ik zei bij mijn zelf als ik haar ook verlies dan rij ik tegen de eerst best boom maar dan zo hard dat ik er ook niet meer ben en ik zou mijn jongere broertje mee nemen want die had dan geen vader maar ook geen moeder meer en ik zag het niet meer zitten ik maakte uren bij de ziekenhuis ik ging in mijn pyjama naar ziekenhuis ik at daar in restaurant en ging pas weg totdat ze mij eruit moesten trappen en ik ging weer jankend naar huis en zo ging het ongeveer 3 maanden tijdens de operatie heb ik naast de ingang van de OK gezeten op de grond en het duurde heel lang want mijn moeders chirurg die zei dat haar operatie ongeveer 5 uur zou duren en ik hield de tijd in de gaten en ja hoor 6 uur en nog steeds niks opgegeven moment liep ik op en neer en huilend van hopen dat ik geen slecht nieuws krijg mijn ogen waren rood ik verzorgd me zelf niet meer ik ging niet douchen en ik hield de telefoon in de gaten ik heb echt als een gek rond gelopen ik ken op een gegeven moment iedere die in het ziekenhuis werkte. Ik zeg jullie heel eerlijk ik had het schijt aan het leven waarom moet ik verder leven als ik iets moest missen ik had tegen mijn zussen gezegd als wie dan ook beld of om onze moeder vraagt zeg dan ze is opvakantie mijn zussen waren echter bang dat ik mijn zelf iets ging aan doen en ik zei ook als ik achter kom dat jullie tegen mama vriendinnen hebben gezegd dat mama ik het ziekenhuis lag dat ze dan nog lang niet jarig zijn en ik wilde eerlijk gezegd geen janken de mensen aan mama's bed klinkt raar ik hield me zelf groot naast mama ze kon zien dat ik niet verzorgd was en rode ogen maar ik zei dat ik alleen om haar druk maakte en dat de dokter tegen mij zei dat het mij goed komt als ik een beetje slaap snappen jullie jankende mensen aan mama's bed dat gaat haar zwak maken dacht ik bij mij zelf ik en ik dacht ze moet nu zich concentreren op kracht komen leren adem hoesten enz ze vroeg ook aan mij dat zij het vreemd vond dat geen vriendin bij haar langs is geweest ik zei dat de chirurg en arsten dat haar hebben verboden want dat het niet goed voor haar is enz mijn moeder geloofde me en op een avond kwam een van mijn moeders vriendin lang met tranen in haar ogen van dat ze mijn moeders telefoon nummer wilde hebben want mijn moeder is naar snapje gegaan zonder afscheid van haar tenemen ja dat was een echte hechte vriendin en ik heb haar naar huis gestuurd en ik zei dat mijn moeder haar zo bellen en ik kon zelfde avond niet slapen ik dacht steeds aan mamas vriendin ik ben vervolgens naar haar toe gegaan en ze deed de deur open en ze begon tehuilen en ze zei tegen niet tegen mij dat er iets met jou moeder is gebeurt ze viel om ze kon niet op haar benen staan ik dacht shit kijk haar nou en ik denk dat ik alleen van mama hou ik had haar verteld van mama is niet 3 maanden in Spanje maar in het ziekenhuis en ze heeft een operatie achter de rug en het gaat nu goed met maar en je mag haar bezoeken maar vertel dit echt niet aan iemand anders want nu dat het met mama goed gaat en ze kan veel zelf hoesten klinkt raar maar dat is en dat mama zich zelf klaar moest maken voor 9 chemo kuren vond ik de tijd dat iedereen het mocht weten ik kreeg een partij schefe gezichten maar dat vond ik niet belangrijk het aller belangerijks is dat het met mama goed gaat en nu ben ik zelf ook moeder en het is niet makkelijk want nu ben ik niet alleen aan mijn moeder gehecht maar ook aan mijn dochtertje ik werk niet meer ik wil alleen van hun genieten. Maar 1 ding is zeer zeker ik leef met jullie allen mee want mocht jullie iets leuks mee maken dan willen julli dat zeker met jullie ouders delen en dat geld ook voor iets slechts een moeder die kan zo dat slecht gevoel weg halen. Ik hoop echt van harten dat jullie iets leuks gaan meemaken en dat jullie even jullie verdriet gaan vergeten maar om jullie moeder of vader vergeten dat gaat niet en dat zal niemand lukken omdat je dat niet zomaar ineens kan dat denk ik ………………… ik weet het niet ik hoop dat jullie gewoon weer blij worden en van dingen weer gaan genieten …………………… ik mis mijn moeder en ze is opvakantie ik denk zelf ook een tickets ga boeken.

    Liefst Basma

  • Marcia

    Ja Basma, mijn moeder is 11 maanden geleden overleden en ik mis haar vreselijk.

    Dat je zegt mijn moeder is op vakantie dus ik denk ik tickets ga kopen vind ik een rare vergelijking. Je bedoeling zal goed zijn maar je denkt niet na,

  • Yeah it's me

    Leest iemand hier nog?

    Ik heb net door alle reacties gelezen, ik had ook ‘ik mis mijn moeder zo’ ingetypt en kwam hier terecht. Ik heb eigenlijk hetzelfde verhaal als jullie allemaal, ik kan er niets meer aan toe voegen. Mijn moeder is in de zomer van 2010 overleden nu bijna 2 jaar geleden. We hadden ruzie. Dat was de eerste keer eigenlijk dat we ruzie hadden. Het was ook niet echt ruzie, meer ‘woorden’, je weet wel wat ik bedoel. En nog steeds voel ik dat ik terecht boos op haar was.

    Maar toen kreeg ik een emailtje dat ze was overleden. En tja, dan komt daar dat schuld gevoel.

    Ik wou, ik wou, ik wou, dat zijn de woorden waar mijn zinnen over mijn moeder mee beginnen. Ik wou dat ze mijn jongste dochter nog had gezien, ik wou dat we nog gepraat hadden. Ik wou dat ik nog een keer had kunnen zeggen “Ik hou van je mam”.

  • diam0nd

    Het ergste wat er is, is je moeder verliezen.

    mijn moeder is vorig jaar overleden aan kanker. deze maand wordt het precies 1 jaar. er gaat geen dag voorbij dat ik niet aan der denk. het is nog wennen om een leven zonder mijn moeder te voorstellen. mijn moeder was mijn alles en ik haar alles. ik ben enigste kind en dat is het ergst van allemaal want heb niemand om over haar te praten. ik heb wel een dochtertje van anderhalf (gelukkig kon mijn moeder haar wel tot haar 6e maand meemaken) en eentje op komst en krijg ook veel steun van me partner maar het is niet hetzelfde als je een broer of zus zou hebben. voel me soms heel eenzaam, mis haar gewoon te erg maar ik hoop en weet dat waar ze zich nu bevindt zij in goede handen is en dat het lijden gestopt is.

  • Melanie

    Het is zo'n raar idee dat het ergste wat je in je leven mee kunt maken, iets wat sommige mensen zich nieteens kunnen

    voorstellen.. bij jou gebeurt. Je verliest je moeder. Mijn moeder is nu bijna 2 maanden geleden overleden. Ik heb nog

    steeds een gevoel van ongeloof en besef het nog niet helemaal. Mijn moeder was al 3,5 jaar ziek, ze had kanker.

    Ik vond het zo vreselijk om die sterkte vrouw dat mijn moeder was, zo te zien aftakelen. Ze heeft altijd zoveel voor me

    gedaan en dan oppeens kun je niets meer voor haar doen. Je bent machteloos. Ik wou haar beter maken, ik wou

    haar pijn wegnemen.. maar helaas kun je tegen die rotziekte niets doen. Ik mis mijn moeder verschikkelijk, de kleine dingen die eerst zo normaal leken, mis ik nu ontzettend. Even kletsen over de dag, even knuffelen of gewoon even

    lekker samen een filmpie kijken. Het voelt zo leeg allemaal, ook omdat ik nooit een vader heb gehad en ik enigst kind ben.

    Bij je ouders sta je altijd op de eerste plek. Ze houden van je zoals je bent en vergeven je wat je ook doet. Het idee

    dat ik zo iemand niet meer in mij leven heb doet me veel pijn. Gelukkig zijn er sites als deze, waarin iedereen even

    zijn verhaal kwijt kan. Het doet mij goed te weten dat ik niet de enige ben die me zo rot voelt.

  • Ria

    Lieve Melanie

    Om te beginnen wil ik je condoleren met het grote verlies van je Moeder.

    Wat schrijf je vreselijk lief over haar, wat zal je haar missen, ik hoop dat je wat lieve

    mensen om je heen hebt waar je veel over je Moeder kan praten.

    Zelf heb ik mijn lieve man verloren ik weet wat er door je heen gaat.

    Ik wens je heel veel sterkte

    Liefs Ria

  • edwin

    mijn naam is Edwin,ik ben 34 jaar..Twee jaar geleden kwam ik te weten dat mn vrouw me al enkele jaren bedroog,ze heeft me verlaten…twee maand geleden verloor ik mn meest dierbare bezit,mijn mama,slechts 60 jaar jong…Ik heb geen kinderen,ik heb niemand meer.ik ben alleen…Het gevoel in een waas te leven,een surrealistiche wereld,een nachtmerry.Ik weet wat je wil zeggen.Net zoals bij jou scheurt het me kapot elke dag weer.Het gevoel overvalt mij telkens weer dat het rouwproces niet betert maar steeds pijnlijker wordt…Ik heb nog nooit op internet gereageerd op iets maar 21 jaar is jong.Mijn oprechte medeleven.Maar onthoudt dat je mama je kan zien,je een kind hebt om voor te leven een een heel leven voor je hebt.je kind kijkt naar je op.het leven is soms enorm zwaar en soms neemt het een leven voor een leven…ik heb nog wel een zuster maar wij leefden altijd een eigen bestaan en hadden nooit veel contakt.Mijn zuster was zeven maand zwanger,mijn mama keek er zo naar uit…(vader abraham;onze dochter heeft een kleine die jij niet meer mocht zien,misschien als ze eens groot is op jou dan lijkt…misschien…)houdt moed en bedenk dat je kindje je nodig heeft.het siert je dat je je mama zo mist .Dat bewijst dat je haar graag gezien hebt,of nog.K'ben al velen verloren en ja de pijn neemt af.Dus bij een mama ook,hoop ik…De band met mijn zuster is er toch een beetje sterker op geworden,het compenseert niet maar kijk,soms doet god een deur dicht maar zet een raampje open…Denk aan wat je nog wel hebt ,sterkte.

  • marianne

    Hoi mijn naam is Marianne ben 51 jaar

    Ik tikte op mijn pc,en kwam hier terecht

    Net als jullie die ook hun moeder heeeeeeeeeeel erg missen

    Het is allemaal nog zo vers,dinsdag 12 juni is mijn moeder overleden aan die k………. kanker ziekte.

    Pffffffffffff het beeld wat ik van me moeder heb is zo erg,ze was nog maar 25 kilo.en net 71 jaar geworden in mei

    Ja dat is echt niks meer,dan een klein hoopje mens

    Kreeg te horen in februari en ook nog op mijn verjaardag dat ze blaaskanker had

    En net de vrijdag voor pasen dat het helemaal uitgezaait was en ook naar haar longen.

    Boem dat doet zeer heel zeer.

    Ze heb nog 2 weken in het ziekenhuis gelegen.

    Maar wilde thuis sterven

    Die tijd die ze nog had wilde ze met ons zijn

    Ja het was wel heel kort paar weken had ze nog

    In die tijd heb ze ons kenbaar gemaakt hoe ze haar begrafenis wilde

    Ik ben ook bij mijn moeder gaan slapen op de bank naast haar bed

    en heb daar gaan waken over haar,wat niet echt fijn was vooral omdat ze maar steeds achteruit ging

    ze wilde niet meer drinken en ook geen eten meer

    en omdat me moeder met haar ogen open slaapte

    waren ze helemaal uitgedroogt en zag ons ook niet meer.

    Maar horen deed ze wel,ik geloofde er in dat het ook zo was

    Iedereen zei van niet ze hoort niks meer

    Maar elke keer als ik bij me moeder was vertelde ik wat ik ging doen en waar iedereen was

    En zei ik mam ik slaap op de bank,en ze reageerde daarop

    heeeeeeeeeel zachtjes zei ze mij,met mijn oor op haar mond

    is goed meisje bedankt

    En de dag dat ze stierf was ik bij haar helemaal alleen

    mijn zusje was op dat moment in de keuken

    en mijn vader in de slaapkamer

    mijn moeder lag in de huiskamer op een ziekenhuis bed

    mij werd verteld door de zusters van de thebe

    dat ze op mij heb gewacht,

    De laatse woorden die ik tegen mijn moeder heb gezegt van

    MAMA GA MAAR JE HEB GENOEG GELEDEN

    ik geloofde het niet maar mijn moeder ging weg

    haar laatse adum blies ze uit op mijn gezcht

    Daarop heb ze gewacht dat ik dat ging zeggen

    Ze kon niet meer,maar ze heb gevochten tot op het einde

    En is nu in de Hemel,geeeeeeeeeeeen pijn meer

    Maar mama bij deze ik hou heel veel van jou

    TOT ZIENS

  • Yvon

    Sterkte Marianne!!

    Ook ik ben mijn moeder verloren …… sinds 1 februari 2011

    Mijn moeder was al lange tijd ziek, sinds mijn 15de. Ze had sclerodermie en was nierpatient. Nooit hebben wij kinderen ‘last’ gehad van haar ziekzijn. Ze deed het super en heeft alles eruit gehaald wat erin zat.

    Het laatste jaar was ze veel ziek en lag ze veel in het ziekenhuis met iedere keer weer longontsteking.

    Maar ze wisten maar niet wat het was, dat ze al niet meer zonder 10 liter zuurstof kon was maar een raadsel….. Maar ze bleef hoop en moed houden, was zelfs al een zuustofvoorziening thuis voor dr.

    Toch werd er voor een second opinion gekozen in een ander ziekenhuis.

    Daar vertelde ze eigenlijk zonder onderzoeken al dat het longkanker was, wat nog wel werd onderzocht. De uitslag heeft ze niet eens gehaald …..

    Ik stond met m'n 6 maanden zwangere buik aan haar bed samen met mijn zusje en vader. Sloeg mijn arm om haar heen en zei haar dat we er allemaal waren en dat het goed was zo ….. En daar ging ze !!!

    Mijn moeder altijd zo vol vechtlust liet ons los…. MIJN moeder, MIJN beste vriendin

    Ik huil nog veel, als ik alleen ben. Want wat ik wel van haar geleerd heb is genieten van wat ik wel heb.

    Mijn beknopte versie