Gedichtje

• Erwin

toevallig vannacht óók een gedicht gemaakt….:

Leegte….

Mijn Hanna overleden, dat sloeg en enorm gat.

Ik mis haar echt wel dagelijks, en lig soms wel eens plat.

Dan denk ik aan haar warmte, haar overweldigende liefde en haar zachte billen.

Ik ervaar nu een hele grote leegte, en zou dan zó graag anders willen.

26 augustus, haar eerste verjaardag na haar sterven is nu voorbij.

Geen enkele gezelligheid meer vandaag…het glijdt geruisloos langsheen, wel kwetste het mij.

Ik mis die drukte, dat lachen en dat gepest.

Ik ervaar een grote leegte, en die grote leegte is nu wat er rest.

Het is nu half 3 en ik rijm maar raak wat in mij opkomt vannacht.

Dat in plaats van de liefde, er straks alleen maar een koud leeg bed is wat op mij wacht.

Ik kan je nog steeds ruiken, maar horen, zien en voelen….dat gaat helaas niet meer.

Ik ervaar een grote leegte…en dat herhaalt zich keer op keer.

Verdrietig zit ik op de bank, met mijn laptop op mijn schoot.

Ik heb er heel veel moeite mee, en leg mijn gevoelens bloot.

Jankend schrijf ik dit gedicht, mijn hart vol van verdriet.

Ik ervaar een grote leegte wat ik graag opgevuld zou zien, maar op dit soort momenten lukt me dat dus niet.

Mijn zoon zit nu in Spanje, ik weet niet hoe het hem nu vergaat.

Ik probeerde hem te bereiken, van ‘s morgens vroeg tot ’s avonds laat.

Het is me niet gelukt, kennelijk kan hij niet worden bereikt.

Ik ervaar een grote leegte, dat nu groter is dan dat het anders al lijkt.

Mijn tranen drogen, mijn verdriet ebt langzaam weg.

Besef dat ik er niets aan doen kan, dat andere is domme pech.

Het kan uiteindelijk iedereen overkomen, en als het je gebeurt dan stop je het niet.

Ik ervaar een grote leegte, wanneer ik eraan gewend raak dan stopt hopelijk ook wel het verdriet.

Nu kan ik er niet omheen, ik moet het nog verwerken.

Ik ben blij dat ik nog niet gestart ben, ik start nog even niet met werken.

Het is nu laat, maar slapen gaat niet lukken.

Ik ervaar een grote leegte, wat niet is weg te drukken.

Een glaasje frisdrank, ga ik pakken, om wat af te koelen.

Alleen mijn lotgenoten kunnen weten wat wij nu eigenlijk voelen.

Het gemis is dus enorm maar niemand valt er iets te verwijten.

Ik ervaar een grote leegte met pijn dat langzaam zal moeten slijten.

• ineke

Lieve Lies en Ria,

Ja bij alles wat ik lees moet ik huilen,zie dat ik nu niet alleen ben,en ja gelezen dat het van de beheerster is heel mooi!!!

Moet me er wel toezetten om alleen te sporten en te lopen..maar lukt wel hoop ik,

Ja Lies,ik verlies ook zo een vriend ,hij wil Euthanasie deze week,moet moed verzamelen om zijn vrouw zo te bellen,is moeilijk he..maar zij belde mij ook toen mijn man in ziekenhuis lag,

Ik praat veel tegen zijn foto,,en lijkt soms of hij knipoogt,heel gek is dat..

Maar hij zat altijd in zijn stoel,dat mis ik,en niet eens even wat te vertellen,al heb ik nu weinig te vertellen,want zit veel thuis,moet nog zoveel doen,maar lukt me niet echt,,

Bedankt voor de sterkte jullie ook..liefs ineke

• Blueswoman

Erwin

zo waar wat je schrijft

Denk dat we het allemaal zo voelen.

wat zouden we graag onze lieverds nog even vast kunnen houden,even een kus kunnen geven….

het is zwaar en moeilijk het pad van rouwen

knuffel

Wilma

• Ria

Lieve Erwin

Wat heb je dat mooi geschreven, echt uit jou gevoel.

Ja het gemis is groot, even vasthouden even knuffelen, we hebben allemaal die lege plek

op de bank bij het eten in bed, naast me in de auto, die grote leegte, ik weet ook niet hoe we dat op moeten vullen, die leegte is er altijd,

als ik naar de lachende foto kijk van mijn lieverd, denk ik ook vaak, schat waar ben je.

het is inderdaad zo dat wij hier allemaal het zelfde voelen en elkaar begrijpen.

ik wens je sterkte.

Liefs Ria

• ineke

Lieve Erwin,

Zo mooi ook wat je neerzet,zo met gevoel,die leegte,ff dat kan niemand begrijpen,alleen wij,

Mijn 2 katten lijken hem ook nog steeds te missen,ze liggen elke dag bij zijn stoel..

Wens je ook veel sterkte en kracht

liefs Ineke

• Karineke

Lieve Erwin,

Zo intens verwoord.. zo herkenbaar voor velen. Fijn dat je het hier hebt neer gezet. Liefs, Karineke

• Ria

Lieve Ineke

Je schrijft dat je Katten je lieverd missen, ik heb twee kleine hondjes, misschien kan je het hier terug zoeken,

ik heb geplaatst dat dieren ook rouwen, best fijn om te lezen ook de reactie,s die ik kreeg, misschien heb je er wat aan,

het zal hier wel enkele pagina,s terug zijn, maar ik denk voor jou wel interessant, ik weet dus zeker dat beesten rouwen,

ik heb dat heel sterk gemerk aan mijn Yorkshire terrier,s

Liefs Ria

• Blueswoman

Jazeker rouwen dieren

alleen anders dan wij mensen

ik heb de honden meegenomen naar het uitvaartcentrum en heb ze opgetild en laten snuffelen aan de kist en mijn man, de grote kon er zelf bij.

na thuiskomst waren ze niet meer zoekende, ook als ik nu thuiskom begroeten ze mij zonder achter mij te gaan kijken waar mijn man blijft

dat deden ze daarvoor dus echt heel erg

het was even ha vrouwtje en gelijk achter me kijken waar baasje was.

onze grote hond reageerde voordien niet op sirenes van brandweer of politie of ambulances

.

Nu als ze maar de tonen hoort jankt ze net een wolf.

Dat is haar manier van verdriet tonen denk ik.

Honden leven in een roedel en nemen dan ook afscheid van oudere en zwakke dieren

ze hebben een heel ontwikkeld geheugen dus ze weten wel wie en wat ze missen ,

alleen gaan ze sneller over tot de orde van de dag in tegenstelling tot ons mensen…

Maar rouwen doen ze zeker

liefs Wilma

• Ria

Inderdaad Wilma.

Hoewel het ene hondje van mij nog steeds als ze bij de poort denkt een snorbromner te horen rent ze daarheen

en blijft wachten of de deur soms open gaat.

Mijn lieverd reed vaak op mijn snorbromnertje wat ik toen had, inmiddels een auto (waar ik nu super blij mee ben)

ook nog maar pas mijn rijbewijs, gelukkig in 10 lessen in 1 x gehaald…met als commentaar, U rijd lekker fel.

Maar Ja dieren rouwen zeker ook.

Ik heb ook 1 van mijn yorkies meegenomen naar het rouwcentrum en op mijn man gezet….ach was zo mooi, van boven tot onder heeft ze hem afgesnuffeld, heeft toen nog een dag op zijn plekje op de bank gezeten, toen pas ging ze weer

wat eten en normaal doen, maar wel nog steeds die poortdeur in de gaten houden.

Liefs Ria

• Blueswoman

kom net terug van de brommers op mijn naam overschrijven……….zo moeilijk……….

nog even wat winkels meegenomen en dat was zwaar

altijd stond mijn lief op me te wachten buiten want winkelen vond ie niks…

maar we deden alles samen en nu alleen…… heb heel de terug weg zitten huilen….