Geluk

• lies49

Ik las vanmorgen een artikel in de krant over geluk.Dat iedereen gelukkig kan zijn.Mijn eerste reactie was,jekan de pot op.De schrijver dan,maar ik ben toch gaan nadenken.Is mijn geluk afhankelijk van Philip.Tot op heden heb ik gedacht,ik word nooit meer gelukkig.Maar je kan het ook omkeren,iedere dag gebeurt er altijd wel iets positiefs.Iets wat niet groot hoeft te zijn.Een bloem,een kaartje,een vriendin die belt,een gesprek. Ik heb me voorgenomen daarvan te genieten al is het maar 5 minuten per dag.Ik zal wel vaak de mist in gaan en het gemis zal zeker niet minder

worden.Maar het is het proberen waard,ik houd jullie op de hoogte van mijn kleine geluksmomenten.

Vandaag telefoon met Ria,gesprek met een vriendin,heerlijk kunnen praten hoe erg ik Philip mis en nu ga ik naar Friesland om daar te eten.Airco aan en anderhalf uur lekker scheuren.Nou en dan Philip,'s dochter zien en de kleinkinderen.Gevulde dag niet.

Liefs Lies

• Blueswoman

geluk zit vaak in kleine dingen.

door de rouw zie je ze even niet maar ze zijn er wel.

mijn man wist al jaren dat er niets meer aan hem te doen viel en hij kon echt genieten van elk moment vd dag,

heb hem daar vaak om benijd want mijn gedachten waren meer van…. als hij dat allemaal maar mag meemaken….

we hebben samen toch mooie jaren gehad ondanks de continu druk door de slechte gezondheid van hem.

ik probeer het wel altijd te zien maar op dit moment is mijn verdriet groter dan mijn geluk…

ben wel heel benieuwd naar jou geluksmomentjes…

liefs Wilma

• Nanneke

weg

• Nanneke

weg

• Ria

Lieve Lies

Dat is inderdaad een goed idee, dat ga ik ook proberen…….op het moment even niet,

ik zou nu niet weten waar ik mijn geluk kan zoeken, ik moet eerst uit deze shitzooi

en ook weer lekker kunnen scheuren…..o.a. Naar jou.

Ja onze telefoongesprekjes zijn altijd fijn, soms huilen we, maar meestal lachen we.

Leuk dat je naar Frieland gaat, ik ben benieuwd hoe het gaat daar, rij niet TE hard,

de bekeuringen zijn niet misselijk, en ik spreek uit ervaring.

Ik hoor je nog.

Liefs Ria

• yvonne 53

Wat een goed idee! Want ze zijn er, die kleine momentjes waarop je even gelukkig bent. Zeker weten!

Ga me voornemen dit te doen, veel bewuster, zal beslist helpen.

Het verdriet is er altijd, continu vreet dat binnen, maar er zijn ook mooie dingen, daarvoor hoef ik maar in de ogen van mijn lieve lobbes te kijken (Ola, mijn hondje),

dank je lies!

• Marieke65

Hoi Lies, Nanneke en anderen,

Ik heb die aflevering van dr Phil ook gezien. Het advies om de mooie momenten te koesteren, bijvoorbeeld een half uur per dag, had ik ook al van iemand gekregen. Het lukt niet altijd, maar ik probeer het wel, want dat is wat ik graag wil onthouden en niet vergeten. Eric is nog constant in mijn gedachten, maar er zijn wel weer momenten waarop ik kan genieten van dingen die gebeuren, blij kan zijn voor anderen, dankbaar voor alle steun die ik krijg. Dat geluk gaat ook wel weer komen. En wat is geluk? Voor het overlijden van Eric was ik ook niet 24 uur per dag gelukkig. Het zal alleen altijd anders zijn…

Gisteren mijn verjaardag. Nanneke bedankt voor je lieve pbtje. Op het eind van de avond met alleen nog wat buren en vrienden in de tuin herinneringen opgehaald aan gekke en bijzondere momenten. Eric was er nog bij, maar toch voelde iedereen de leegte. Het was moeilijk, maar goed. Het zal nooit meer hetzelfde zijn, maar ik ga door.

Liefs, Marieke

• ida

Hallo meisjes,

Zo was het donderdag ook bij mij…ik zag als bergen op tegen mijn verjaardag voor de eerste keer en was 's morgens inmens verdrietig, maar het geluk komt dan van lieve vrienden en familie…je kinderen..dat zijn dan toch de dingen die je weer gelukkig maken en waar Jan van gezegd zou hebben…zie je meisje ook zonder mij heb je een gezellige dag gehad…en ik denk dan maar of hoop het dat hij erbij was en heeft gezien hoe het was. al met al was het gezellig en ben ik enorm dankbaar voor al die lieve mensen en dat is ook geluk….en al stort je dan de volgende dag weer in althans zo verging het mij, die momentjes heb je dan wel weer gehad en daar kun je weer mee verder hoop je dan.

Je weet dat je dat ook moet want het wordt anders, moeilijk….maar net wat Marieke zegt…door gaan en die momentjes van geluk pakken.

Lieve groet voor iedereen, Ida

• Ria

Hoi Allemaal

We zijn volgens mij goed bezig met elkaar, heel fijn Lies dat je dat bericht hebt geplaats, het werkt echt.

en inderdaad Yvonne we hoeven maar in de ogen van onze beesten te kijken…….helaas moet ik mijn lieverds weer alleen laten

dat vind ik heel erg, maar het is niet anders.

Liefs Ria

• Karineke

Ik ben een paar dagen afwezig geweest en lees de nieuwste berichten. Eerst kom ik verhalen tegen van de zware strijd, de eenzaamheid en het gemis en zo ineens… uit het niets komt het thema GELUK!!!

Wat zijn jullie een kanjers met elkaar. Wat heb ik een diep respect voor jullie wilskracht, liefde en steun. Het is waardevol om beheerder van dit prikbord te mogen zijn.

♥ Een dikke knuffle van mij voor jullie allemaal ♥