Mooie Droom

• Ria

Lieve Anke

Heel interessant “dromen” ik had vroeger een huisarts die er voor had gestudeerd, ik heb ook eens

een boekje gelezen over dromen, er zit altijd een kern van waarheid in je droom.

Ik denk ook dat jou Vader je dat duidelijk heeft gemaakt, en ik denk dat Ad mij heeft laten

zien dat hij het goed had, hij lachte en gaf me een kus, het was heel fijn.

Maar of ik nu happy ben? nee dat niet ik mis mijn lieverd nog elke seconde.

Ik merk ook dat mensen om mij heen niet meer willen dat ik verdriet heb, het moet nu maar over zijn,

dus hou ik me overal heel groot, jammer dat mensen in het algemeen verdriet niet begrijpen.

Dat is soms het nadeel van altijd positief zijn, dan verwachten ze meer van je.

Maar je bent nooit alleen, je hebt altijd jezelf nog ( las ik laatst ergens, en het is de waarheid)

Liefs Ria

• anke1967

Lieve Ria .

Snap je helemaal . De glimlach had me toenertijd rust kunnen geven , zo was het niet , ik heb mezelf dat best een mooie , daar heb ik soms best mijn handen vol aan, wie ben je , wie wil je zijn , wordt nog steeds wel eens geconfronteerd met , zoeken naar een tussenweg , ik heb beide ouders in me , dat is soms prachtig en ook soms een oei . Het gaat om de juiste balans .

lieve Ria niemand kan je laten weten wanneer je verdriet verminderd is , dat weet jij alleen .

liefs anke

• Ria

Mooi geschreven Anke, ook heb heb mijn handen vol aan mijzelf, ik zoek ook nog naar mijn plekje,

en wie of wat ik ben, die balans is nog ver te zoeken.

Mooi dat je je beide ouders in je hebt, dat geeft je troost.

En inderdaad mijn verdriet is mijn verdriet, soms voel je je zo alleen, maar het is MIJN verdriet.

Liefs Ria

• anke1967

maar je uiten naar je omgeving is minstens net zo belangrijk lieve Ria !

• Ria

Ach ja ik weet het, helaas zijn er maar weinig mensen, met oren.

behalve jullie dan…….men vind een optimist moet verder, zal ook wel aan mij liggen hoor

van buiten zo flink en van binnen zo verdrietig en eenzaam.

komt goed hoor, ik doe elke dag mijn ding en blijf niet op de bank zitten.

Liefs Ria

• Blueswoman

nanneke

als het niet goed veolt gewoon niet doen.

Ik heb alle kleding nog van mijn eerste man dus ze liggen er al 10 jaar.

Kan ze ook niet weg doen en nu komen daar dus alle kleding van mijn 2e man bij… hoezo kastruimte tekort…….

Jij bepaalt wanneer en of je iets weg wilt doen en zolang het niet goed voelt gewoon niet doen.

Jij bepaalt….

liefs Wilma

• Yvon

Het is ook zo: verdriet is van jezelf ….soms kun je dat delen en soms niet…

Ik ken iemand die jaren na het verlies van haar kind, over niets anders spreekt….Iedere zin buigt zij naar dit onderwerp toe en ik merk bij mijzelf en bij anderen, dat ‘we’ haar ontlopen…..We weten het maar we zijn erover uitgepraat….het is nu haar ‘ding’ en wij hebben allemaal ons eigen leven met ons eigen verdriet(jes). Je moet voorkomen dat je Verdriet bent, ipv Ans, Joop of vul maar in…. Maar dat wil niet zeggen dat anderen niet voelen dat je verdriet hebt …., men weet na verloop van tijd soms niet hoe het erover te hebben. Emoties zijn beangstigend en het onderwerp wordt vermeden…….

Het zou denk ik helpen als je erover praat maar zelf het gesprek op een gegeven moment een andere wending geeft, zodat je gesprekspartner zich niet ongemakkelijk gaat voelen en zelf ook zijn of haar ei kwijt kan ?

Ik wens je een mooie dag vandaag,

Yvon

• Ria

Lieve Allemaal

Deze nacht droomde ik dat iemand mijn auto in elkaar reed

en er vandoor ging……nu denk ik, Dromen zijn bedrog.

Yvonne, ik weet heel goed hoe ik moet reageren, bij een normaal gesprek

waar mensen luisteren kan je het er even over hebben en dan inderdaad weer over iets anders.

Gisteravond was de ex van Ad,s zoon op visite, we hadden een fijne gezellige avond,

even over Ad gesproken en verder over van alles, dat bedoel ik, dat hebben we nodig.

Maar over het algemeen, willen mensen dat je bent als vroeger, de vrolijke positieve vrouw

met humor, helaas door dit grote verdriet verander je toch, dat houd niet in dat ik zit te somberen, maar ik ben

toch anders.

Mensen zijn soms rare wezens met humor weten je ze te vinden, maar verdriet vinden mensen moeilijk,

maar ook dat hoort erbij, heb ik zelf nooit moeite mee gehad gelukkig, ook nu probeer ik andere mensen

nog te helpen.

Leven is moeilijk vind ik.

Liefs Ria

• Yvon

Het is vaak onkunde Ria….en dat kun je ze niet kwalijk nemen.

Op een bepaald punt in het leven ervaren ze het zelf….

• anke1967

Dat is beide waar Von .

Het is vaak onkunde en je leert te begrijpen als je zelf ervaart .

Dan nog weet je nog niet altijd wat je moet zeggen.

Mensen hebben het over het algemeen goed met je voor .

Toch .

x anke