ik mis mijn moeder nog steeds

  • Frank

    Het is een tijd geleden dat hier gepost is.

    Mijn moeder is 4 maanden geleden aan longkanker overleden. Slechts 4 maanden mocht het duren. Ze zat meteen hoog in fase 3 en genezing onmogelijk. Om die tumor enigszins controleerbaar te houden zou ze 33 chemokuren en bestralingen moeten ondergaan. En dan aan het eind van die rit 10 tot 15% kans hebben op beheersing. Mijn dappere moeder besloot eigenlijk meteen al om die behandeling niet te ondergaan. En als gezin gingen we daar natuurlijk in mee en respecteerden haar keus. De onmacht en wanhoop in de 4 maanden die zich dan meester maken van je waren onbeschrijflijk. Ik werkte nog 2 uur s' morgens en was de andere 22 uur bij ma. Alles week om haar te steunen en haar taken over te nemen. Proberen een longstent te plaatsen in het VU (mislukt), 5 bestralingen in Hoorn (in de ambulance meegereden), luiers, klisma's, morfine injecties geven aan ma, in de rolstoel naar de winkel, harinkje eten enz. enz… Oh, ik kan boeken schrijven met mijn verhaal. Op 11 november was de euthanasie. Wat een verschrikkelijke ervaring is dat. Ik hield haar in mijn armen toen de huisarts met die verschrikkelijke spuiten aankwam. Het definitieve moment van eeuwigeaafscheid. Ze kuste me op mijn wang en zei “bedankt”. Ik voelde haar lichaam in 1 keer wegvallen op het moment dat die eerste spuit werd leeggespoten in haar arm. Ik schreeuwde in haar oor dat ik van haar hield…ik moest schreeuwen want anders zou ze me niet horen. Te erg gewoon. Het is nu maart en zit in haar tuin, waar ze zo graag was. Ik weet dat ik alles heb gedaan om er voor haar te zijn. Maar het gemis is groots en de leegte enorm. God wat mis ik je.

  • Jan

    Ik wordt gek van het gemis, vanaf het moment dat mijn moeder er niet meer is , ben ik aan de drank en drugs. !!

    Help!!!! jwoosterling@me.com

  • Jan Oosterling

    4n0f

    Zoek mijn familie , Oosterling of van der Velde !!!

    Dank voor jullie hulp!! Je snapt wel waarom !

    jwoosterling@me.com

    Dikke XXX Jan

  • Heleen71

    Hallo,

    Misschien een ongebruikelijke vraag, maar ik denk dat ik niet de enige be Dus daarom stel ik hem maar gewoon.

    Wameneer zou jij naar een rouwverwerkingstherapeut gaan ook als je verlies al wat langer geleden is?

    ik vraag het mezelf namelijk af of ik nog hulp nodig heb en ben benieuwd wat jullie ervaring/mening is?

    groetjes,

    Helena

  • Lotte

    Hallo

    Mijn moeder is ook overleden toen ik 8 was door een hersenbloeding nu 7 jaar verder ben ik ook nog steeds veel verdriet ik mis haar nog elke dag en kan er niet echt met iemand over praten zij was degene die mij altijd steunde en er voor mij was dus ik begrijp echt hoe je je moet voelen ene leegte in je hart die niet gebuld kan worden die zal altijd wel blijven maar je gaat zeker mooie momenten hebben met je dochtertje en die zal die leegte wel vullen

    Groetjes

  • Laura

    Hallo,

    Ik verloor mijn moeder toen ik 14 was. Ik ben nu 22 en ik mis haar nog iedere dag. Soms zo erg dat ik nergens meer het nut van in zie. Ik denk steeds nu kan mijn moeder bepaalde belangrijke dingen in mijn leven niet meer mee maken. Ik wil gewoon zo graag dat ik alles nog met haar kan delen.. De meeste mensen zeggen dan dat ze me ook ziet maar daar geloof ik niet in en daar heb ik ook helemaal niks aan. Ik ben ook steeds bang dat ik haar teleur stel. Heeft er iemand tips om hier beter mee om te gaan? Groetjes Laura

  • Chantal

    Ik ben 2 weken geleden mijn moeder verloren.

    Het doet ontzettend pijn en ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet

  • emsal

    ik vind een leven zonder moeder heel moeilijk zo moeilijk dat ik elke nacht mijn moeder kleren pak en begin ik te huilen 

    dan zeg ik kon ik maar aan haar zeggen hoe hard ik haar mis en hoeveel ik van haar hou en dat ik haar alleen maar kon knuffele iedereen heeft dat grg soms zie ik kinderen hoe ze hun moeder knuffelen dan begin ik trannen te krijgen.    

    ik hoop dat niemand deze pijn krijgt en dat niemand haar moeder kwijt geraakt.

  • Miranda

    Wat mis ik mijn moeder.

    9 maanden geleden is zij na een kort en heel onverwacht ziekbed van 5 weken overleden. Nadat zij wat klachten had is zij naar de huisarts gegaan. Na een bloedonderzoek, echo en scan hebben wij te horen gekregen dat zij alvleesklierkanker met uitzaaiingen naar de lever had. Binnen 5 weken is zij overleden. Ik heb haar die periode bij mij thuis verzorgd. Het was intens, verdrietig maar ik ben ook ontzettend dankbaar dat ik mijn moeder tot het einde bij mij heb kunnen houden en voor haar heb kunnen zorgen. Eerst was er veel verdriet maar hoe slechter het met mijn moeder ging, hoe sterker ik werd. Ik deed het gewoon uit liefde. Nu 9 maanden later gaat het nog steeds met veel ups en downs. Meer downs dan ups moet ik zeggen. Ik ga niet thuis weg zitten kwijnen. Doe leuke dingen maar van binnen zit dat rouwe randje. Ik voel mij niet gelukkig. Er zijn zoveel mensen waar ik mee kan praten maar toch helpt het mij niet. Ik kijk het nog even aan en anders ga ik toch de stap naar mijn huisarts zetten. Hij heeft mijn moeder en mij begeleid in de laatste fase. Hij heeft gezegd als het niet gaat trek aan de bel. Eigenwijs als ik ben wil ik het toch zelf proberen maar denk dat het nu toch zover is gekomen dat ik om hulp moet gaan vragen.

  • NataEna

    Chantal

    Ik ben 2 weken geleden mijn moeder verloren.

    Het doet ontzettend pijn en ik weet eigenlijk niet hoe ik verder moet

    Hoi Chantal. Wat heftig meis. Sterkte. Ik verloor mijn mama 14 nov 2020 aan ziekte. Ik was 5 maanden zwanger. Mijn man en ik zijn dankbaar en blij met onze dochtertje(ze is nu 30 maanden),maar we missen mama(dus ook schoonmama) heel erg. Gr