Lieve allemaal.
Ik zeg het maar eerlijk, ik heb geen zin in vrijwilligerswerk.
Ik zit trouwens wel bij een wandelclubje 2 middagen in de week.
Maar dat is een heel klein clubje.Ben er vanmiddag wel uit geweest.
Liefs van Anel.
Anel,
Misschien nog een tip.Ik ben sinds een paar maanden lid van NVVH Vrouwennetwerk.Ze organiseren van alles:museum,koor,boekengroep,wandelen,fietsen,vakanties ,lezingen enz..Er is vast bij jou in de buurt ook een afdeling.En er zitten veel weduwen bij,dat kan ik je verzekeren.Er is dus veel herkenning.En vrijwilligerswerk,doe ik ook al een paar jaar,maar ook ik heb niet altijd zin,maar als ik het gedaan heb,heb ik toch het gevoel.Ik heb weer iets gedaan voor een ander,we leven niet voor onszelf alleen,maar ook voor de ander.
Lies
Lieve Anel
Je wilt gewoon niets dat is jou keus, maar ik weet niet of dat goed is, maar het is jou keus
dat moeten we respecteren, ik geloof alleen dat je blijft hangen in je verdriet,
Geloof nou niet dat jij je lief meer mist dan ik of ieder van ons, dat is absoluut niet waar.
Dat wandelen met 1 persoon zou ik ook niet leuk vinden, maar ik zou dan iets anders gaan zoeken
dat boodschapje op de hoek bedoel ik ook niet.
En je schrijft dat het niet jou dochter is, ergens is dat wel zo, maar jullie waren dertig jaar samen
dan is het toch net zo goed jou dochter, mijn kinderen kende Ad pas acht jaar, maar was voor hun gewoon
een Vader, zelf heb ik een pleegkindje gehad daar hield ik net zoveel van als van mijn dochters, helaas
Is dat mannetje overleden en geloof me maar ik had en heb daar nog verdriet om dat is nu dertig jaar geleden.
Jij bent gezond daar moet je toch een beetje dankbaar voor zijn. inderdaad we hebben enorm verdriet, daar ben jij niet
alleen in ook al denk je vaak dat jou verdriet groter is, geloof me, dat is niet zo hoor.
Ik bedoel het ook goed met je dat weet je.
Dikke kus Ria.
Hoi Anel, het is zeker je eigen keuze, natuurlijk. Je moet zeker niets doen waar je geen zin in hebt. Het is alleen:je hebt maar 1 leven, en daar zul je uiteindelijk toch weer iets mee moeten, op welke manier dan ook. En iedereen leeft hier virtueel met je mee, maar mij lijkt dat je toch behoefte hebt aan echte contacten en aktiviteiten. Juist die dingen helpen je aanvankelijk te overleven, en later weer om weer wat plezier in je leven te krijgen, Ik kan je voorspellen dat dat in je eentje op de bank niet gaat lukken, ik denk dat je jezelf daar geen goed mee doet. Maar nogmaals, jij moet het natuurlijk zelf invullen, ik hoop van harte dat je een keer iets of iemand vindt die het weer een beetje zinvol voor je kan maken. En net wat Ria schrijft: ons verdriet is universeel, iedereen hier zit met een gebroken hart en eenzaamheid, en wij zijn zelf ook de enigen die dat kunnen doorbreken. Denk niet, omdat ik toevallig veel vrienden en bezigheden heb dat ik minder verdriet zou hebben dan jij. Ik ga er alleen anders mee om. Niet beter, dat bedoel ik niet, maar gewoon op een andere manier, een manier die voor mij goed voelt, of in ieder geval zo goed als onder de omstandigheden mogelijk is. Ik hoop dat jij ook een manier voor jezelf kunt vinden. Veel liefs Marjolijn
Oh wat ben ik super trots op jullie,dat jullie er alles aan doen om Anel een hart onder de riem te steken!
Anel ,iedereen heeft het goede met je voor,maar als je er niet uitkomt is een gesprek met je huisarts misschien iets?
En het is ook belangrijk dat je een beetje van jezelf gaat houden,goed voor jezelf zorgt,want als jij dat niet doet,wie moet het dan doen?
Dan zul je zien,tussen je tranen door,dat Anel ook een bijzonder persoon is!
Liefs van Loes
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?