Beste mensen,
Na dat ik verschillende berichten hier op de site gelezen heb en de veelal hartverwarmende reacties daarop,wil ik ook mijn verhaal even kwijt.
Momenteel ga ik door een moeilijke periode. In maart 2010 kregen mijn man en ik te horen dat de afwijkingen die op de scan te zien waren kwaadaardig waren.
Mijn man was 10 maanden behandeld voor longembolie en bij elke controle bleek dat de stolsels gegroeid en toegenomen waren ondanks de medicatie.
In maart dus, kwam men er achter dat het helemaal geen stolsels waren maar tumoren.
Er werd ons meteen erbij verteld dat een operatie geen enkel doel had want er waren uitzaaiingen in heup, ruggewervel,borstbeen en ribben.
Ik kan niet beschrijven wat er toen door mij heen ging, nog steeds begrijp ik mijn reactie niet.
Ik zat daar maar te luisteren en voor mij uit te staren, mijn man en ik keken elkaar aan, we konden niets meer zeggen het was alsof we in de verkeerde film zaten.
Er was ons toch steeds verzekerd dat er niets anders aan de hand was als wij ernaar vroegen, enkel de embolie.
Vanaf dat moment is mijn rust voorbij en ook mijn vertrouwen.
De vier maanden die we nog samen hadden werden gevuld met ziekenhuisopnamen, onderzoeken, chemokuren en bestralingen tegen beter weten in, het had geen doel meer.
Ook zoiets waar ik heel erg kwaad om ben waarom iemand nog zo kwellen als er toch geen hoop meer is.
Het was veel beter geweest als hij de tijd die we nog samen hadden rustig thuis gebleven was.
Niet al die ellende al die vervelende pijnlijke onderzoeken en behandelingen waardoor er nog andere problemen bijkwamen, geen nierfunctie meer met gevolg een catheter, obstipatie, misselijkheid en dan die vreselijke pijn die alsmaar erger werd, waar ook geen morfine meer verlichting bracht.Steeds weer terug voor controle en weer een andere behandeling proberen het was zo'n lijdensweg.
Een sterke beer, een man als een boom, een boom die opeens geveld werd kwetsbaar en hulpbehoevend.
Deze beelden staan op mijn netvlies gebrand daar heb ik na anderhalf jaar nog steeds moeite mee.
De afgelopen dagen heb ik veel gehuild alles komt rond deze tijd weer boven.Slapen kan ik al twee jaar niet meer.
Het vreemde is dat je door je meest naaste familie niet begrepen wordt, je moet verder, je niet laten hangen, er op uit anders ben je het zelf schuld dat je alleen zit, al dat soort adviezen waardoor je je ook nog schuldig gaat voelen dat je verdrietig bent.Ze weten niet hoe het voelt die enorme leegte en het missen van je geliefde.
Vandaar dat ik blij ben dat ik hier eens even alles van me af kon schrijven, het heeft me goed gedaan.
Heel veel sterkte voor alle mensen hier,
Jo