Op dit forum lees ik al bijn a een jaar mee. mijn vrouw is op 14 februari 2011 overleden, op valentijns dag dus. Op dit forum vond ik herkenning en vaak ook steun en hoop. Het valt me op dat het de laastte tijd veel negatief is.
Laat me dit vertellen; Ik kan ook de hele dag gaan zitten janken drammen en huilen dat ik zo alleen ben en dat goede vrienden weg zijn gebleven. Ja ze zouden me steunen dat hebben ze beloofd op het sterfbed. Niet dus, ik zie ze niet meer. Soms rol ik huilend, jankend gillend in mijn bed, soms zit ik met tranen in de ogen met de krant toastjes en twee kopjes thee op mijn lief te wachten. Ze komt niet, nooit meer.
Zelf benader ik alles positief hoe moeilijk dat soms ook is. Er zijn altijd mensen die afhaken en als je je in je verlies en verdriet blijft wentelen zullen steeds meer mensen zich afwenden en dan blijven jullie echt alleen over, gebroken door het verdriet. Kom op! raap jezelf bij elkaar en ga dingen doen. Mijn lief zou gewild hebben dat ik doorging met leven, niet dat ik wegteerde van verdriet ook onze kinderen pakken het leven weer op en willen geen vader en opa die alleen maar kan jammeren en huilen. Ik pak mijn momenten van verdriet maar wil ook tonen dat ik veerkracht heb en mijn lieve Elles wil eren met een dankbare glimlach en niet alleen met hete tranen van verdriet.
Ik wil niemand kwetsen maar laat dit forum een mooie plek van herkenning hoop en dankbaarheid zijn, om onze overleden geliefden te eren.