Hallo,
De nacht van 25 op 26 augustus vergeet ik van mijn leven niet meer.
Jullie schrijven over belevenissen, maar wij zaten live in een (horror) film.
Mijn mams (75 geworden op de 24e) was stervende na een lang ziekbed (kanker).
Wij zaten met 3 personen rond het bed, Mijn man zat in de hoek in een leunstoel.
Het nachtkastje, je kent ze wel van ziekenhuizen stond voor mijn man met een blikje cola (3/4 gevuld) daarop.
Ik ben iets aan het vertellen tegen mijn nichtje en kijk dus die kant op. Ineens val ik helemaal stil. Het blikje verschoof gewoon een groot stuk.
Mijn man zag het ook gebeuren, mijn nichtje en vader zaten met hun rug ernaar toe. Mijn gezicht was schijnbaar geld waard volgens mijn nichtje die dus niets gezien had en ook
niet snapte dus waarom ik zo raar keek en begon te stotteren van Wat is dat nou..
Een uur later ga ik een sigaretje roken buiten, gaat het brandalarm 2x af. Dit is een soort wekker die afloopt. Echter binnen is niets te horen.
Verplegend personeel hoorde ook niets. Ook de anderen in de kamer hoorden niets. De raam van de aangrenzende kamer van mijn moeder hadden we opengezet. Deze was leeg op dat moment en als je de badkamerdeuren open hield met een stuk papier voor het oog kwam er klein beetje frisse lucht binnen.
Daar ik zeer onrustig was, ging ik niet veel later weer een sigaret roken, en je kunt me voor gek verklaren, Het brandalarm ging 3x af. Weer hoorde niemand het, behalve ik.
Het kwam zeer duidelijk uit de raam naast de kamer van mijn mam. (mij mam stierf om 5 uur in de ochtend) 2 en 3=5
Geloof me maar, ik ben niet meer alleen naar buiten geweest.
Toen niet lang daarna ook nog de deuren van de badkamer begonnen te spoken was het helemaal klaar. Papier aan 1 zijde eraf gevallen. Geen beweging meer in te krijgen tot 2x toe. Allebei de kamers een rood lampje branden. Normaal aan 1 zijde groen andere kamer rood. Doodsbenauwd was ik. Ik, die in de nacht op parkeerplaatsen sliep voor mijn werk (beroepschauffeur), die 's avonds in het donker met de honden naar bos gaat. Ik durfde niet meer alleen naar het toilet of een sigaret gaan te roken. Ook de verpleegkundige die dienst had, alleen, wist niet meer wat ze moest denken. Nog nooit meegemaakt zei ze.
Daarna was het rustig. Ik maakte een bed op de grond, mijn man in de stoel. (mijn vader die invalide is en in hetzelfde tehuis woonde en mijn nichtje waren al naar huis. Je moet weten dat we al een week dag en nacht aan haar bed zaten) We zijn in slaap gevallen en hebben verpleegkundige niet gehoord toen die morfine kwam spuiten.
10 min daarna schieten wij beiden tegelijk wakker. Goed, kettingrokers als wij zijn maar weer naar buiten voor sigaret. Mam lag rustig te ademen. Dus het kon even.
Daarna nog keer wezen roken rond half 5, toen we terug kwamen merkten we vrij snel daarna dat haar ademhaling veranderde. Ze is als een kaarsje uitgegaan.
Mijn vader gaan halen aan de andere kant van gebouw. Hij was al wakker en we moesten even wachten tot de verpleging klaar was met mijn moeder.
Dus maar weer buiten op balkon sigaretje gerookt.Terwijl ik mijn sigaret aansteek kijk ik naar mijn broek. En wederom een grote schok.
Kijk maar eens naar je spijkerbroek. Alle strepen staan verticaal. Behalve op mijn broek. Daar stond heel duidelijk de eerste letter van mijn moeders roepnaam. (staat er nu nog op, gaan we inlijsten)
Op dat moment heb ik gezegd, breng me maar naar de gesloten afdeling. Ik ben hartstikke gek.
Toen er enkele uren daarna, weer op dat balkon trouwens,weer een regenbui aankwam zei ik gekscherend, Kom op mam, het heeft nu genoeg geregend.
Prompt verschijnt er een afbeelding van een poppetje in de lucht wat zwaait. Echt, ik zweer het je.
Nu 5 weken later is het rustig.
Heel speciaal was het achteraf gezien.
Mam ik mis je verschrikkelijk maar bedankt voor je tekens.
Tot Ooit