Papa overleden

  • Tanja

    Begin 2021.. 

    Papa was al een tijdje erg moe en vonden dat hij naar de dokter moest om bloed te prikken. Hij vond het niet nodig en vond het maar geneuzel. 

    September 2021.. 

    Uitslag bloedprikken: CMML - chronische myelomonocytaire leukemie. 

    Dat was schrikken. 

    Het was niet acuut maar zonder behandeling ging papa niet oud worden. Gekozen voor de behandeling. Ik ben niet zweverig of iets maar veel tekenen gehad waardoor we dachten dat alles goed zou komen. 

    4 maart 2022.. 

    Start datum behandeling. 

    Papa, mama en ik samen naar het ziekenhuis gereden met goede moed voor de start van zijn behandeling. 

    De eerste week ging prima. De tweede ook nog. Maar vanaf de derde week kwamen er complicaties. Papa had het benauwd en kreeg geen zuurstof. Hij moest naar het IC. Papa werd geintubeerd. Hij kreeg een buis in zijn keel en werd in slaap gehouden. Dit was vreselijk. Na ongeveer twee weken ging het iets beter. Maar de complicaties bleven komen. Van de een naar de ander, het hield niet op. 

    Tot het moment daar was. 29 mei 2022 00:29. 

    Daar ging zijn laatste adem. 60 jaar geworden, veel te vroeg heen gegaan. Het is allemaal zo snel gegaan. Het was allemaal erg kritiek maar heb er geen seconde bij stil gestaan, dat papa echt zou overlijden. Dat kon niet. Mijn papa, mijn lieve zorgzame coole sterke papa. 

    Papa had zelf ook niet verwacht dat hij dood zou gaan. Papa wilde heel graag leven. 

    We zijn nu bijna een jaar verder. Mijn twee zussen en ik hebben het er erg moeilijk mee. Mijn moeder weet zich ook geen raad. De ene dag gaat het beter dan de andere maar er is intens veel verdriet. Hoe ga je om met zo’n groot verlies. 

    Ik kan het nog steeds niet helemaal geloven. Mijn lieve papa die er niet meer is. 

    papa ik hou van jou❤️

  • Klaas

    Heel veel sterkte Tanja!