alleen

• wilka

lieve allemaal,

sinds 8,5 maand ben ik weduwe ,mijn mannetje is maar 5 weken ziek geweest ,we hebben nog niet eens normaal afscheid kunnen nemen.

de eerste mnd wordt je geleefd en is er genoeg contact ,maar juist nu zit ik zo vaak alleen ,

en dan wordt er ook nog op je werk verwacht dat je de draad weer op gaat pakken ,ik kan daar de moed niet voor opbrengen ,

maar ben verplicht me te houden aan de eisen die de arboarts aan mij stelt .

hoe kom ik hier doorheen???

gr wilka

• Blueswoman

Als ik ga tellen ben je ongeveer in dezelfde tijd weduwe geworden als ik geworden ben voor de tweede keer.

Het enigste wat helpt is blijven praten tegen wie er maar in je buurt is.

Alleen dan kan je het ooit ergens een plekje geven.

Als praten niet lukt kan je proberen het van je af te schrijven,

maak een schriftje en vul gewoon elke dag je belevenissen in

Als jij nog niet toe bent aan werken dan niet doen,

ik weet heb makkelijk praten maar jij bent diegene die telt en niet werk of iemand anders.

Mocht je psychologische ondersteuning hebben zal diegene het vast begrijpen en beamen dat je voor jezelf moet kiezen.

Want echt ,geloof me, jij eerst en dan pas de rest.

hoe egoïstisch dat ook klinkt,

Hou vol, sterkte

• Sophie

Dag Wilka,

Ik begrijp dat het moeilijk is om weer naar je werk te gaan. Je hebt zoveel meegemaakt dat nog lang niet allemaal verwerkt is. Kun je de arbo arts niet voorstellen om een paar uurtjes te gaan werken? Dan heb je in ieder geval wat afleiding. Maar het blijft moeilijk natuurlijk. Je moet jezelf steeds weer over een drempel heen helpen. Ik ben zelf 9 maanden weduwe. Het blijft een worsteling om de dagen door te komen. Maar ik heb wel gemerkt dat af en toe eruit gaan wel helpt om me iets beter te voelen.

Veel sterkte.

Liefs, Sophie

• wilka

hoi beide,

wat betreft het werken heb ik de eerste maanden alle medewerking gekregen maar gaan ze nu wat moeilijker doen ,

aan de andere kant wil ik het ook wel weer op pakken ,want 1 juli zou ik een jaar in de ziektewet zitten

zou dan met mijn salaris zakken naar 70% en dat kan ik me eigen niet veroorloven .

wanneer zijn jullie weduwe (vind het zo'n rotwoord) geworden ,ik op 10 juli 2012,dus volgende week alweer 9 mnd geleden

hebben jullie kinderen ,en zoja zijn die net zo als bij mij ook de deur al uit of zijn ze nog thuis?

wat eenvragen he ,ik zie wel of ik antwoord krijg

liefs wilka

• Blueswoman

Vragen mag altijd Wika

Je mag me ook een pb tje sturen als je wat kwijt wilt.

Praten helpt

weduwe geworden op 4 juni 2002 en op 30 juni 2012, bij mij was het afgelopen zaterdag dus precies 9 maand

Je kan beter een kind krijgen dan dit heb ik me toen laten ontvallen…

Mijn kind woont niet meer thuis

In 2002 ben ik volledig afgekeurd omdat ik toen 2 jaar in de ziektewet zat

later 2006 deels weer goedgekeurd en nu sinds 2009 weer volledig en IVA.

zet hier verder liever niet al teveel neer aangezien het een openbaar forum is,

vandaar dat ik al zei , je kan me een pb tje sturen dan krijg je mn mailadres en kunnen we meer vertellen

sterkte dame