Ik ben zo moe...en ben het zo zat

• Blueswoman

Lieve Ida

Echt overgaan , nee dat doet het niet

Al worden op den duur de scherpe kantjes wat minder.

Dan komt er een dag dat je bij jezelf denkt en merkt,

Die bepaalde herinnering doet niet zo heel veel pijn meer,

maar laat een glimlach op je lippen komen,

omdat je met zoveel liefde aan juist dat moment kan denken.

Het blijft altijd in je gedachten, in je gevoel dat verdriet en gemis,

ergens maar goed ook want als je zou kunnen vergeten,

dan was er iets in de relatie niet helemaal goed geweest

Nu herinner ik mij dingen van 11 jaar gelden en die herinneringen doen minder pijn

dan de herinneringen van bv 1 jaar gelden toen mn tweede lief nog bij me was…

En dan vallen de tranen zo hard… en is het gemis zo enorm groot…

Ik weet uit ervaring dat de gedachten en gevoelens straks wat beter op een rij te krijgen zijn

voor jezelf/ voor een ieder van ons,

geef het tijd en ruimte

vooral dat laatste is o zo belangrijk want rouwen heeft de ruimte nodig,

laat rustig zien dat je nog steeds verdrietig bent ,

praat erover ook al zou een “buitenstaander” liever over wat anders praten.

Door te praten houden we onze liefdes levendig en worden ze nooit vergeten.

• Nanneke

weg

• jos

beste Monique

hier met jos 60 jaar pas geworden

ik heb een huwelijk achter me van bijna 32 jaar.

niet zo een best huwelijk mijn ex was niet zo eerlijk

steeds zei ik las de jongens groot zijn ga ik scheiden

ik vind een dier laat zijn jong niet alleen

de jongens werden groter

steeds zei ik haar als de jongens groot zijn vertel ik ze wat hier speelt

en nu>>>>.

huis verkopen, scheiden en mijn zoon van 19 jaar beroofde zich van het leven

TSJA DAAR STA JE DAN

ik dacht na een hele poos ik ga een eerlijke lieve vrouw zoeken

maar>>> het is moeilijk om zo iemand te vinden

dus ik begrijp jouw heeeeeeeeel goed

vaak sta ik aan zijn graf en vraag hem JONGEN help me ik heb ook altijd mijn best voor jouw gedaan

en veel liefde

ik heb een paar relatie,s gehad nadien maar i kwam er heeel snel achter dat het om mijn geld was de toen

ik wil best en graag alles delen maar wel op een eerlijke manier

niet van o die heeft geld en betaalt al mijn schulden

maar geloof me hier is de eenzaamheid ook aanwezig en hoe!!!!

ik drink niet en sinds kort rook ik niet meer

als je wilt maken we wat nader kennis en wie weet

al wat ik kan zeggen is dat ik een eerlijke nette man ben zonder schulden of strafblad

en steeds hard en veel heeft gewerkt

heel graag je reactie

jos

• Monique

Lieve Jos,

Allereerst wil ik heel veel sterkte wensen met het verlies van je zoon. Wat moet dat pijnlijk en zwaar zijn om het “verlies” een plek te geven.

60 jaar en dan zoveel veranderingen. Soms is dat gewoon niet plaatsen en maakt dat alles in het leven nutteloos lijkt. Zoals ik in het leven sta…ik weet dat mijn Grote Liefde “thuis” is! Ik kan hem geen betere plek toe wensen, een plek zonder mixed emotions, pijn etc. (alles waar wij “hier” nog mee van doen hebben.) Door acceptatie van zijn vertrek kan ik NU beter met gemis omgaan. Natuurlijk heb ik mijn momenten dat ik mijn tranen laat lopen………Ik blijf hem missen. Maar ik word altijd blij als ik “ons” nummer hoor Aerosmith - Don't wanna miss a Thing, voelt als een cadeautje als ik deze plotseling hoor op de radio. Het mooie was dat een paar uur na zijn “vertrek” ik op weg naar huis dit nummer op de radio was. Ik wist meteen dat dit geen toeval was……dit een teken van mijn schatje. Ik weet niet of je dit nummer kent maar hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=Vo_0UXRY_rY

Maar om je vraag te beantwoorden, ik ben geen persoon die via internet een afspraak maakt om nader kennis te maken. Ik kom liever iemand tegen. That's me :) Ik ben niet eenzaam maar wel alleen en dat is een groot verschil. En het alleen zijn heeft vooral te maken dat men niet begrijpt waar je doorheen gaat als je een Geliefde kwijtraakt aan de “dood”! Maar door deze site besef je dat iedereen hetzelfde ervaart……..geen steun bij het verwerken. Waarschijnlijk zitten wij als mens zo in elkaar dat we niet beseffen wat de ander overkomt en hoe zwaar het is om met het gemis om te gaan. Het kan maar zo zijn dat ik in het verleden te druk ben geweest met mijn eigen leven en daardoor geen goede steun ben geweest voor een ander in zijn rouwproces. Ik ben NU zover dat ik niemand meer iets kwalijk neem want uiteindelijk ben ik de persoon die mijn gedachtegang moet veranderen ivm het verdriet. Acceptatie, acceptatie…geeft vooruitgang in het proces zodat er uiteindelijk weer een *smile* op je gezicht verschijnt die rechtstreeks vanuit je hart komt. En weet je hoe goed dat voelt. Ik mediteer nu elke ochtend voordat mijn dag echt van start gaat. Door meditatie wordt mijn gedachtestroom gestopt…….en als je niet denkt kan je ook niet verdrietig zijn. En doordat ik elke dag begin in “stilte” (dus zonder verdriet) verloopt mijn dag met een glimlach die rechtstreeks vanuit mijn hart komt. Aan het werk zijn kan de gedachtestroom veranderen, maar zodra je dan thuiskomt zit je over het algemeen weer in je rouwproces. Maar door meditatie is er weer ruimte voor andere fijnere gedachten als ik thuiskom. Ik kan het een ieder aanraden. :)

Heel veel Liefs,

Monique :)

PS. Niet denken dat ik door meditatie mijn Geliefde vergeet, die heeft nog altijd dat Speciale plekje in mijn hart. Dus de *smile* rechtstreeks uit mijn hart is ook van hem afkomstig.

Ik doe begeleid mediteren. Via Youtube heb je keus genoeg om een meditatie te vinden waar je je prettig bij voelt. Ik mediteer elke ochtend een halfuur. Gewoon met mijn smartphone, oordopjes in mijn oren (afsluiten voor afleidende geluiden). Daarna kies ik een nummer waar ik lekker vrolijk van word en zin geeft om mijn dag te starten.