herdenken

• ida

Hallo,

Dank voor jullie reactie….fijn dat jullie dit met mij willen delen. Ik hoop dat er nog meer mensen zullen zijn die dit ook willen doen.

Op de een of andere manier ben ik gewoon benieuwd hoe je zo iets kostbaars en dierbaars herdenkt en ik besef natuurlijk wel dat het voor iedereen héél persoonlijk is en iedere situatie anders. Het ligt zo dicht bij je hart en geen mens kan dit vervangen.

Ik wacht het af en ga vervolgens een week vol emoties, herinneringen, op nieuw beleven van verdriet in.

Fijn dat ik dat hier met jullie kan/mag delen.

Lieve groet Ida

• betsie j

Hallo Ida,

Hoe is het gegaan afgelopen week, heb je op een voor jou mooie en waardige wijze de dag kunnen herdenken?

Het blijft zwaar, hoe je het ook doet, als je er maar een goed gevoel over hebt, dat geeft troost.

Ik merk voor mij zelf, dat praten over mijn man, herinneringen ophalen over hoe hij was, wat hij zei, wat hij deed, mij het meest goed doet.

Hij moet op die manier bij ons blijven.

Helaas is daar niet altijd begrip voor.

Het is wel zo, dat naarmate de tijd verstrijkt, je daar zelf ook beter mee kunt omgaan.

In ons hart, in onze gedachten zijn ze toch altijd bij ons, onze lieverds.

Ida ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd.

Warme groet,

betsie

• ida

Hallo Betsie,

Hoewel ik er erg tegen aan heb zitten hikken…is het een liefdevolle dag van herdenken geworden. Zoveel vrienden en familie die samen met mij naar de begraafplaats zijn gekomen om er een steen (tje ) neer te leggen en lichtjes aan te steken. Ik had nog een wensballon, maar die durfde ik vanwege wind en te veel grote bomen niet op te laten. Thuis hebben we Jan met z'n allen herdacht dmv van veel kaarsen en gedichten die ik voordroeg en de mensen heb bedankt voor hun steun en liefde dit eerste jaar, want zonder hen was ik nu nog niet waar ik nu ben.

Zaterdag ben ik met mijn kinderen naar het Wilhelminabos in Dronten geweest en daar hebben we een boom voor het leven geplant…een mooi moment en goed om te doen.

Al met al een heftig weekend, maar ook met fijne en goede herinneringen.

Dan valt de eenzaamheid en de stilte de dagen erna..nu dus wel weer rauw op je dak..kan er niet zo goed mee uit de voeten…moet veel huilen en heb bijna geen stem meer.

Hopelijk zal ook dit weer over gaan, in ons hart leven onze dierbaren zeker voort met de fijne en mooie herinneringen en zullen we de moeilijke momenten weer doorkomen al valt het soms niet mee.

Lieve groet Ida