herdenken

• ida

Lieve mensen van het prikbord,

Volgende week vrijdag is het een jaar geleden dat mijn lieve maatje en echtgenoot mij heeft verlaten. Heel verdrietig….het lijkt ook als de dag van gisteren…

Ik wil voor zijn familie ( ik heb geen familie meer ) behalve mijn kinderen een soort van herdenken organiseren.

Mijn vraag aan jullie? Hebben jullie al eens zoiets gedaan of misschien hebben jullie wat tips voor mij?

Bij voorbaat dank.

Lieve groet, Ida

• betsie j

Lieve Ida,

Het zal een moeilijke week voor je worden.

Alles herbeleef je weer.

Toen mijn man een jaar overleden was heb ik een herdenkingsdienst laten doen in de kerk.

Aansluitend ben ik toen met kinderen, broers en zussen van mijn man en van mij met hun partners en enkele goede vrienden gaan brunchen.

Afgelopen augustus was het twee jaar geleden, ook toen was er weer een dienst in de kerk en 's avonds ben ik met de zonen en hun vrouwen en kleinkind uit eten gegaan.

Dat laatste was gezellig, lag natuurlijk ook eraan dat ik inmiddels iets beter met alles om kan gaan.

Ik heb ervaren als er over je lief gesproken wordt, herinneringen opgehaald worden, je dat het meest goed doet.

Ik wens je heel veel sterkte voor de komende week.

Warme groet,

betsie

• Blueswoman

als wij de jaardagen hadden

gingen we eerst smorgens naar het kerkhof met iets zelf wat we zelf gemaakt hadden.

daarna met de gehele familie samen een dag thuis doorbrengen met herinneringen ophalen,films/foto's bekijken over vakantie/feesten ed.

gewoon gezellig met zn allen, ook de goede herinneringen levend houdend maar zeer zeker met de droeve ondertoon van het verlies.

Samen met zn allen eten en als afsluiting van die dag een kop thee/koffie met iets lekkers erbij.

Wij hadden dat dan ook 2 keer per jaar

aangezien mijn man weduwnaar was en ik weduwe

nu heb ik 3 dagen in het jaar die ik zeker zal gedenken hoe dat weet ik nu nog niet.

mijn eerste man, mijn tweede man en zijn eerste vrouw.

Makkelijk zal het niet zijn ,aangezien zijn kids zo hier en daar wat dwars liggen

maar die datum is er nog niet .

Doe gewoon wat goed voelt voor jou.

Is dat samen zijn dan doe dat maar voel je in je hart datje liever alleen bent, leg het uit en men zal je best begrijpen.

wens je heel veel sterkte aankomende week want zal zwaar zijn

zoals betsie al schreef, alles komt weer langs.