hallo,
Op 1 febr overleed mijn vader, na een ziekbed van ca. een maand, op 80-jarige leeftijd. Dagelijks ging ik met mijn moeder naar het ziekenhuis en op die manier leefde ik naar het afscheid toe.
Op 30 mei, nog geen 4 maanden later, werd mijn moeder met buikpijnklachten en een lichte longonsteking opgenomen in het ziekenhuis. Op zich geen levensbedreigende situatie, we (broer, zus en ik) namen gewoon afscheid, en zouden de volgende dag weer op bezoek komen e horen wat er uit de onderzoeken was gekomen. Geheel onverwachts kreeg ze die nacht een hartstilstand en werd ze door de zuster gevonden.
De eerste tijd leefden we in een roes, om allese wat er geregeld moest worden. Jullie herkennen dat vast. Nu is het november en sinds een maand of 2 heb ik allerlei klachten qua spierpijn. Voor de pijn in mijnlies ben ik doorverwezen naar de fysio. Zij is bezig met behandelen, maar ik heb het idee dat het ook aan de andere lieskant opspeelt.
Daarnaast heb ik hele gespannen vingers, net of ze dik zijn. En verder voel ik allerlei gekke pijntjes en spieren in mijn lijf.
Pas vertelde een vriendin over een kennisje met een spierziekte. Ik neem dit in mijn hoofd mee en ga er later over piekeren. Stel je waar voor dadt ik dat ook heb. Ik kan dan zo in paniek raken stel je voor dat….. hoe moet het dan met mijn man en kinderen. Ik kan het er helemaal benauwd van krijgen.
Terwijl ik aan de andere kant weet dat ik me niet zo moet aanstellen en dat ik gewoon normaal moet doen.
Herkennen jullie deze klachten/problemen? hoe gaan jullie ermee om?
Ik vind het vervelend om weer naar mijn huisarts te gaan….. ik weet het hij is ervoor, maar ja, dan kom ik weer aan met die ‘halve’ problemen.
Ik hoor graag van jullie.
Rian