Lieve Marianne, lieve Ida,
Het is na 1 jaar niet voorbij, na 2 jaar niet, na 3 jaar niet, na 4 jaar niet…enz.
Het verdriet, de eenzaamheid, de stilte…ze blijven je achtervolgen en het kan je ineens weer min of meer overweldigen door iets wat je ziet, hoort, ruikt enz.
Het mag! Je mag ook na 4 jaar nog verdrietig zijn, en na 5, 6 of 7 jaar of nog langer ook!
Je blijft toch houden van degene die je zo lief had?
Op een gegeven moment moet het maar eens over zijn??????? ja, maar wie bepaalt dat eigenlijk… Bepalen wij zelf niet het tempo waarop we weer op onze manier proberen te genieten van het leven?? Ik dacht het wel. Wij laten ons leven niet betuttelen door mensen die dit niet hebben meegemaakt.
Wij nemen de tijd.
Ook dat mag..
Denk aan jezelf en doe alleen de dingen die voor jou goed voelen.
Wanneer je werkt dan moet je natuurlijk soms dingen doen, terwijl ze niet zo goed voelen..
Maar de dag van werken gaat ook weer voorbij..
We nemen de dagen maar zoals ze vallen. We laten het maar op ons af komen…want je er druk om maken helpt niet. Het loopt toch altijd anders.
Ook ik heb vaak het gevoel: waarvoor doe je dit toch nog allemaal….maar ik voel het wel als mijn taak hier om er te zijn, voor mijn kinderen en kleinkind, voor mensen ook om me heen, die hetzelfde overkomt….Je kunt nog zoveel doen met alles wat je hebt meegemaakt; met je levenservaring. Je invoelend vermogen….
Sterkte voor de rest van deze zondag….Liefs Tineke