Lieve mensen
Naar aller waarschijnlijkheid heeft het niet veel met rouw te maken , maar het kan veel zeggend zijn .
Ik wilde het jullie niet onthouden.
luister eens naar wat ik niet zeg.
——————————————-
laat niet mijn gezicht je misleiden.
want ik heb duizenden maskers. geen van alle dat ben ik .laat ze je niet misleiden
misschien geef ik de indruk dat ik zelfverzekerd ben en dat zelfvertrouwen mijn naam is . en ik niemand nodig heb . maar geloof me niet . want daar achter schuilt de ware ik verward angstig en alleen . daarom ook houd ik dat masker voor mijn gezicht om mezelf er achter de verbergen. mezelf te beschermen tegen de blikken die weten , maar juist z on blik is voor mij een bevrijding .
…als hij goedkeuring draagt . liefde , alleen zo n blik kan door de muren breken . die ik opgericht heb om me te omringen.
ik ben bang dat ik diep van binnen iets ben.
niet goed ben , niet aardig , en jij dat ziet en me afwijst .
en dus begint de parade van makskers , ik praat gedreven met je , vertel je alles wat je wat eigenlijk niets is . niets van wat alles voor mij betekent wat binnen in me schreeuwt .
ik vraag je luister heel goed en probeer te horen wat ik niet zeg .
ik zou oprecht en open willen zijn . en mezelf willen zijn . maar je moet me helpen. je moet me je hand geven.
want telkens als je zo aardig bent en lief en bemoedigend . telkens als je probeert me te begrijpen omdat je echt om me geeft krijgt mijn hart vleugels
hele tere vleugels . maar toch steeds sterker. en durf ik te vliegen . te vertrouwen.
alleen jouw liefde en jouw begrip kunnen me bevrijden van mijn onzekerheid. het zal niet makkelijk voor je zijn want hoe dichter je bij me komt hoe wanhopiger ik van me af sla . maar ik heb gehoord dat liefde sterker is dan sterk muren . en ik vraag je probeer door deze muren heen te breken met sterke handen en teder . want het kind in mij is kwetsbaar .
je vraagt je af wie ik ben ? je kent me wel ik ben iedereen die je tegenkomt ik ben iedereeen die jou tegenkomt. en ik ben ook in jou
dit kreeg ik gisteren aangereikt .