luister eens naar wat er niet gezegd wordt .

• anke1967

Lieve mensen

Naar aller waarschijnlijkheid heeft het niet veel met rouw te maken , maar het kan veel zeggend zijn .

Ik wilde het jullie niet onthouden.

luister eens naar wat ik niet zeg.

——————————————-

laat niet mijn gezicht je misleiden.

want ik heb duizenden maskers. geen van alle dat ben ik .laat ze je niet misleiden

misschien geef ik de indruk dat ik zelfverzekerd ben en dat zelfvertrouwen mijn naam is . en ik niemand nodig heb . maar geloof me niet . want daar achter schuilt de ware ik verward angstig en alleen . daarom ook houd ik dat masker voor mijn gezicht om mezelf er achter de verbergen. mezelf te beschermen tegen de blikken die weten , maar juist z on blik is voor mij een bevrijding .

…als hij goedkeuring draagt . liefde , alleen zo n blik kan door de muren breken . die ik opgericht heb om me te omringen.

ik ben bang dat ik diep van binnen iets ben.

niet goed ben , niet aardig , en jij dat ziet en me afwijst .

en dus begint de parade van makskers , ik praat gedreven met je , vertel je alles wat je wat eigenlijk niets is . niets van wat alles voor mij betekent wat binnen in me schreeuwt .

ik vraag je luister heel goed en probeer te horen wat ik niet zeg .

ik zou oprecht en open willen zijn . en mezelf willen zijn . maar je moet me helpen. je moet me je hand geven.

want telkens als je zo aardig bent en lief en bemoedigend . telkens als je probeert me te begrijpen omdat je echt om me geeft krijgt mijn hart vleugels

hele tere vleugels . maar toch steeds sterker. en durf ik te vliegen . te vertrouwen.

alleen jouw liefde en jouw begrip kunnen me bevrijden van mijn onzekerheid. het zal niet makkelijk voor je zijn want hoe dichter je bij me komt hoe wanhopiger ik van me af sla . maar ik heb gehoord dat liefde sterker is dan sterk muren . en ik vraag je probeer door deze muren heen te breken met sterke handen en teder . want het kind in mij is kwetsbaar .

je vraagt je af wie ik ben ? je kent me wel ik ben iedereen die je tegenkomt ik ben iedereeen die jou tegenkomt. en ik ben ook in jou

dit kreeg ik gisteren aangereikt .

• Nanneke

weg

• anke1967

Ik ook lieve Nanneke.

Daarom raakte het me ook zo .

dikke knuf .

mooi mens.

anke

• Ria

Heel mooi Anke

Het is inderdaad een waar verhaal, ook ik heb vele maskers, die ik soms graag weg wil doen,

maar die maskers zijn zo veilig, in de eenzaamheid doe ik mijn masker af en ben ik ….ik.

ik denk dat het moeilijk voor een ander zal zijn om door MIJN masker heen te kijken.

Maar misschien ooit, ik leef bij vandaag, morgen is nog zo ver weg.

Liefs Ria

• anke1967

dat is een mooie gedachte Ria.

liefs anke

• Yvon

Ik vind het een beetje vaag en hoop dat men toch meestal eerlijk en duidelijk is (met doen alsof en verbergen heb je jezelf alleen maar en raak je teleurgesteld dat anderen daar niet doorheen prikken), maar zelf toch ook opmerkzaam blijven: zien dat een ander ergens mee zit en de durf daar iets mee te doen…..

• anke1967

Even kijken Yvon , het heeft voor mij niet zo zeer met eerlijk en duidelijk zijn te maken , als ik voor mezelf mag spreken , ik durf in bepaalde situaties heel duidelijk en eerlijk te zijn. Als er wat bij mij wordt aangeraakt , zou het kunnen zijn dat ik bikkelhard overkom , maar wie ziet nu werkelijk dan wat ik zeg ?

Ik ben van mening dat een ieder mens wel wat verbergt ik probeer zeker door mensen heen te prikken , maar soms begrijp ik ook de taal niet.. T is niet iets wat bewust is ontstaan. Daar gaat wat aan vooraf .

liefs van mij.

Ik vind het super als je werkelijk jezelf durft te zijn .

• Ria

Lieve Yvon

Wat ik bedoel te zeggen….is volgens mij niet vaag.

Mensen om ons heen voelen ons gemis en verdriet niet, ze weten het….punt.

Zelf wist ik ook niet hoe het zou voelen om mijn lieverd te moeten missen,

voor mensen om ons heen gaat het leven gewoon door, voor ons ook wel, maar anders

en dat is voor mensen die dit niet hebben meegemaakt heel moeilijk in te voelen,

En ik heb echt hele lieve mensen om mij heen en hele lieve dochters, die er voor me zijn,

maar toch mijn binnenste IK voelt niemand alleen IK.

Ik ben mezelf, maar niet meer degene die ik was.

Liefs Ria

• Nanneke

weg