Vandaag

• Ria

Hoi lieverds

Vandaag eindelijk zelf met mijn autootje naar de begraafplaats gereden, ik mag met mijn auto de begraafplaats oprijden

ik heb een nummer dat ik moet bellen dan gaat het hek open, dat is heel fijn, ik hoef dan maar twee stappen te doen.

Ik was zo blij daar weer te zijn, ik had een mooi hart bij Intratuin gekocht met een lint eraan en een mooie roos

en eindelijk kon ik zijn kaars weer aansteken, ik was zo blij dat ik er was.

Verder nog vermelden dat ik super pijnstillers heb, ik kan moeilijk lopen, maar heb minder pijn, de planning is dat ze me zo snel mogelijk oproepen, de neurochirurg dacht binnen anderhalve week…..ik wacht het af.

Toen ik van de week uit het ziekenhuis kwam, zag ik het bed weer in mijn kamer staan, ik voelde me niet thuis in mijn eigen huis, met dat bed stond alles op zijn kop……het bed is nu weg en ik voel me daar geestelijk veel beter bij,

ik heb nu mijn eigen veilige huis weer terug……begrijpen jullie dat.

Ik had ook voordat ik het ziekenhuis in ging het behang van mijn gangetje boven afgehaald……dat heb ik vandaag met pijn en heel veel moeite behangen, gelukkig heb ik nu pijnstillers die goed werken, maar lopen lukt moeizaam.

Ach en wat ben je dan toch alleen, maar een lekker potje janken lucht soms op, dus dat heb ik net gedaan.

Ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben

Liefs Ria

• Blueswoman

Ach Ria

zo herkenbaar….

ik weet dat je het eigenlijk niet kan dat behangen nu maar toch doen…..

Zo heb ik gisteren enorm veel onkruid staan trekken achter het huis, 4 van die hele grote kruiwagens vol….. , voor de paardenbloemen weer eens uitgestoken

kantjes weer netjes gemaakt en op mn knieën naar binnen gekropen…..

daarna uiteraard niet meer kunnen zitten liggen lopen of wat dan ook maar…

extra tabletten en hup gaan met die banaan want de honden moeten nog verzorgd.

wel lekker dat de lyrica helpt bij je ook al blijf je pijn houden ,er zijn zovele gradaties in pijn…

wat anders..

hebben jullie al eens gehoord van EVP?stemmen uit de ether.

je kan dan bij iemand vragen stellen en uit de geluidsgolven kan men dan stemmen horen.

heb ik gedaan gisteren…

ben niet zweverig tiepje of zo maar geloof wel dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij denken dus hoop dat daar iets uit komt.

zo denk ik ook dat zo iemand als derek oglivi echt wel kan wat hij doet.

Maar iemand zoals char geloof ik weer niet..krom he

hou je haaks dame

let the light shine on ….

• betsie j

Goedemorgen Ria,

Vandaar dat ik gistermiddag geen gehoor kreeg , had je gebeld rond 17.00 uur.Jij was dus onderweg, wat goed zeg dat je dat kon.

Maar kan me indenken dat het je te lang duurde voor je weer daar was, heb je heel erg gemist de bezoekjes naar je man.

Ja met dat bed thuis, dat begrijp ik helemaal, moet er niet aan denken, mijn man heeft daarin de laatste maanden van zijn leven doorgebracht.

Heb je geen moeite met traplopen?

Mijn God Ria, wat ben je toch flink zeg,alleen je gang behangen, met zo veel pijn en net uit het ziekenhuis. Je doet zo je best, maar je staat voor alles alleen, je mist je lieverd in zulke momenten nog eens zo erg.

Weet er alles van, ik heb verleden jaar hier een renovatie gehad mijn duim was net uit het gips die was gebroken geweest. En dan sta je daar alleen, alle meubels moesten verplaatst worden, alles afgedekt tegen de stof, gordijnen en rails weg,begin maar.

Je hebt nu wel goede pijnstillers, maar wees toch voorzichtig met wat je doet.Je voelt nu niet zo snel de pijn als je een verkeerde beweging maakt, ga niets forceren.

Jij bent zo vlijtig en ik lig nog in bed en weet niet wat ik moet doen.

Lieve Ria, doe kalm aan, succes met je gang,

Liefs en een knuffel,

betsie

• Ria

Lieve Wilma

Née ik geloof niet in Derek Oglivi, is bewezen dat het nep is, EVP ken ik niet ga ik zo even googelen

maar ik geloof zeker dat er meer is tussen hemel en aarde, mijn kleindochter heeft die gave of hoe je het noemen wilt

al vanaf kleins af aan, nu is ze veertien, ze verteld mij dingen die ze nooit kan weten, toevallig vorige week

ging ze apart buiten zitten met een foto van mijn overleden pleegzoontje…..toen vertelde ze dingen, ik kreeg helemaal kippenvel, ze had het juist en het is veertig jaar geleden, dus Ja ik geloof dat er meer is, ik weet het zelfs zeker,

en ik ben zeker ook geen zweverig type.

Wat het onkruid betreft, ik zie het voor me, jij met die kar…..maar warm water met schoonmaak azijn en je onkruid gaat vanzelf dood, natuurlijk niet wachten tot het grote planted zijn…..het werkt echt en is goedkoop.

Inderdaad heb je pijn in gradatie,s, ik ben erg hard (soms te) voor mijzelf, dus net wat je schrijft, gaan met die banaan.

Lieve Betsie

Ja het was super om even naar Ad te kunnen, ik was dus niet thuis.

En soms ben ik niet zo flink hoor, maar soms heb je geen keus, en dan komt die kracht vanzelf,

in tijden van stress komt er een soort oerkracht zo noem ik het altijd, in me los, wat ik dan later

moet bekopen.

Ja die twee trappen zijn heel moeilijk in mijn huis, mijn schoonzoon heeft er een extra

Leunig gemaakt, dus dat lukt met pijn en moeite.

Née op bed blijven liggen heb ik nooit gedaan, ik ben heel bang dat ik het op die manier niet gaat redden,

ik sta altijd vroeg op en bedenk dat wat ik die dag zal gaan doen, ik doe elke dag iets,

Dat is nu natuurlijk niet aan de orde, vreselijk genoeg, maar zelfs nu sta ik vroeg op,

straks komt mijn schoonzoon even boven in de hal het stopcontact erop zetten, dat lukte me niet,

dat doe ik altijd zelf, maar deze keer lukte het niet…..dus janken en janken, ach wat mis je je

lieverd dan toch zeg.

Ik doe vandaag maar kalm aan, lijkt me verstandig.

Ik wens jullie allemaal een rustige dag, denk eraan

het is niet gisteren, het is niet morgen, maar nu.

liefs Ria

• Marieke65

Hoi Ria,

Wat fijn dat je weer in je eigen huis bent, dat is toch altijd de beste plek. Ook fijn dat je eindelijk weer naar de begraafplaats bent geweest en het kaarsje weer hebt kunnen aansteken.

Dan ook nog meteen behangen, wat goed, maar pas op dat je niet te hard van stapel loopt. Van liggen wordt het niet beter, dat ben ik met je eens, maar teveel bewegen…. Dat zoeken naar die balans is altijd lastig. Tenminste dat vind ik. Door dingen te doen voorkom ik dat ik ga piekeren, maar soms moet je er even aan toegeven, er bij stilstaan hoe je je voelt. Eén stap vooruit, twee achteruit of net andersom…

Hopelijk kun je snel geopereerd worden en houd je het tot die tijd vol met de superpijnstillers.

Je doet het heel goed!

Liefs,

Marieke

• Ria

Dank je Marieke.

Inderdaad die balans vinden is moeilijk, ik ging altijd als een bezete te keer, mijn keuken is verbouwd, heb ik samen

met mijn schoonzoon gedaan, en boven overal nieuwe vloeren en tussendoor ook nog er op uit,mijn rem was echt weg.nu moet ik wel rustig aan doen, ik kan amper lopen.

Ik weet nu ook dat ik het rustig aan moet doen…..maar toen ik uit het ziekenhuis kwam en ik stapte mijn huis binnen

en zag dat bed staan, née dat was teveel, gemis, verdriet en ook nog een zielig zijn, de arts had gezegd

ga maar veel liggen en ook een beetje bewegen, dus heel lief van mijn dochters om dat bed neer te zetten,

maar geestelijk niet goed voor me…….nu voel ik me beter, bed is naar boven en mijn halletje is weer netjes,

wel wat kreukels bovenaan haha, dat lukte niet zo goed.

Liefs Ria

• Blueswoman

ria toch….

opnieuw……. :-)

maar klinkt zo bekend

10 jaar geleden heb ik de buitenboel helemaal geschilderd ofschoon ik net thuis was uit ZH en eigenlijk moest revalideren.

we hebben de badkamer verbouwd

heb kasten gekocht en deze heb ik helemaal blank geschuurd en weer gelakt

dus het klinkt zeer bekend…

• Ria

Lieve Wilma

We hebben dezelfde genen denk ik.

Maar vandaag heb ik niet veel gedaan hoor.

• yvonne 53

Lieve Ria,

meid ik sta perplex van je, wat een oerkracht heb jij in je!

De gang behangen onder deze omstandigheden, ongelofelijk.

Wel hartstikke fijn dat je weer bij Ad geweest bent, kan me zoooo goed voorstellen hoe dat gevoeld moet hebben, heerlijk weer even voor hem kunnen ‘zorgen’, mis dat al als ik een dag niet geweest ben (door omstandigheden).

Ja, zo'n bed in huis…herken het gevoel. Zo maar ineens kan dat beeld voor mijn ogen komen en dan vloeit alle kracht uit me weg, dan moet ik huilen, huilen, verschrikkelijk. En pas daarna komt het leven van nu weer langzaam binnen..

meis, sterkte!

• Ria

Lieve Yvonne

Was ook niet verstandig dat behangen, het waren gelukkig maar een paar baantjes, due ik voor dit alles al had geknipt,

maar ik had het niet moeten doen, als ik verstandig was geweest, ik kan moeilijk rechtop staan, ik zie nu dus ook enkele

ongeregeld Heiden bovenaan haha, de onderkant zit perfect dat heb ik op mijn buro stoel gedaan.

Nu die ik rustig aan, en wacht op de oproep voor mijn operatie, ik rij in huis wat rond in de gelleende rolstoel, ook al een doorn in mijn oog, maar dat is even niet anders, ik heb gisteren in de rolstoel lekker wat onkruid uit de tuin kunnen halen,

Ad was altijd zo zuinig op zijn tuintje, dat ik nu probeer het ook netjes te houden.

Woensdag komt een vriendin mij halen en rijden we naar Intratuin, daar hebben ze rolstoelen, dat is dan mijn uit je weer,

erg hoor als je dat soort dingen als uitje gaat zien, maar het is super lief dat ze dat wilt doen.

Gelukkig kan ik nu zelf elke dag naar Ad rijden, het hek gaat voor mij open en mag ik de begraafplaats op rijden,

ik ga nu niet elke dag, maar ik kan als ik wil en dat is toch wel een fijn gevoel…….ik besef me nu wel dat er toch niets

boven je gezondheid gaat, het rouwen is al zo zwaar het gemis is al zo groot…..ach wat mis ik mijn lieverd toch.

Gaat het met jou een een beetje……..moeilijk he wijfie.

Liefs Ria