Moederdag en verjaardag

• Bep

Weer een moederdag voorbij, de achtste alweer zonder mijn jongste zoon en twee van mijn kleinkinderen

Weer een verjaardag voorbij, de twintigste verjaardag zonder mijn man die vandaag 68 jaar zou worden.

Natuurlijk, de andere kinderen en kleinkinderen zijn geweest, was erg leuk.

Maar juist dan mis je dat gezin, een heel gezin dat uit het mijne is weggevlogen.

Ook mis je je man die ook in het zonnetje hoorde te staan, hij was immers jarig op 13 mei.

Hoelang het ook geleden is, het missen blijft, ja de scherpe kantjes gaan eraf, meestal dan, we kunnen best weer lachen.

We doen best weer leuke dingen, echt maar het gemis juist op bijzondere dagen, is groot.

Geen visite voor manlief zijn verjaardag,vroeger zat het huis vol, helemaal vol, als de kinderen naar huis zijn is het huis weer leeg en niemand die nog aan hem denkt,

Alleen wij, de kinderen, ook de kleinkinderen die opa Ad nooit hebben gezien en ik.

Ad ik mis je, Hans, Savannah en Jelle ook jullie mis ik en ik hou van jullie.

xxx

• anna

Wat een tijd alweer, 20 jaar!!!!! Mijn lief is “pas”4 maanden geleden overleden en soms heb ik het idee dat het al veel langer geleden is!

Weet jij je alles nog te herinneren van vroeger? Misschien heb je daar veel steun aan. Ik hoor vaak mensen zeggen die een verlies hebben geleden “het went dat het niet went”, en dat lees ik bij jou ook wel een beetje tussen de regels door!

Vindt je heel moedig en wens je alle goeds.

Veel liefs, Anna.

• Ilse Stremme

Lieve Bep,

We hebben al eens contact gehad. Er zijn geen woorden voor, he. Ze zijn voor altijd in je hart, meid!

Liefs, Ilse.