Vandaag

• Ria

Vandaag acht jaar geleden stond ik met een plantje voor de deur bij mijn lief, na een jaar lang mailen.

vandaag sta ik met acht rozen aan het graf van mijn grote liefde.

Het leven is hard en vaak oneerlijk, waarom waren ons maar acht jaar gegund, het waren wel

de acht mooiste jaren uit ons beide leven, ik ben mijn lieverd dankbaar dat hij mij die mooie jaren

heeft gegeven, mijn lief was eerlijk oprecht, had veel humor en het allerbelangrijkste, hij hield van mij,

we hadden nog zoveel plannen, nooit hadden we kunnen denken dat daar 14 oktober plotseling een eind aan zou komen.

Het is moeilijk telkens die lege plek in huis te zien, ik mis mijn lieverd vreselijk, ik moet nu met al mijn

mooie herinneringen zien te overleven, en ik heb heel veel mooie herinneringen om aan terug te denken,

maar het is soms zo moeilijk.

Ik ben van nature altijd heel positief, maar dat lukt me de laatste acht maanden niet goed, het verdriet

vreet aan een mens, helaas is mijn gezondheid momenteel ook niet denderend dat beperkt me in mijn

dingen doen die ik graag zou willen doen, maar ik knok door, we moeten wel we hebben geen keus.

Mijn schat zit op zijn wolkje en waakt over mij dat weet ik zeker.

Bij het opstaan zei hij vaak * Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lag*

daar moet ik vaak aan denken en als ik daar aan denk, moet ik inderdaad glimlachen.

Liefs Ria

• Marjolijn

Hoi Ria, een moeilijke dag dan vandaag he, inderdaad, in plaats van samen te herdenken sta je dan alleen bij zijn graf…..net als ik heb je ook maar korte tijd met hem samen gehad, maar, net als bij ons, waren het hele goede en intense jaren. Er zijn mensen die zelfs dat niet mogen meemaken, maar dat maakt het verdriet niet minder. Een jaar mailen, jullie hebben dan, net als wij, ook een lange “paringsdans” gehad……wij hebben ook heel lang om elkaar heen gedraaid voordat het zover was zeg maar…..

Begin de dag met een dansje, dat zie ik zo niet gebeuren zo net uit bed, maar die lach is ook een goed advies….zal zeker niet altijd lukken, maar elke dag die je met een lach kunt beginnen (en eindigen) is meegenomen. Koester je mooie herinneringen, en ik wens je veel sterkte vandaag, veel liefs Marjolijn

• lies49

Lieve Ria,

Ja een moeilijke dag voor je.Daar sta je dan met je 8 rozen,terugdenkend aan de te korte periode die jullie samen gehad hebben.Maar je hebt in ieder geval echte liefde gehad,dat kan niemand je meer afpakken.

Vandaag kreeg ik dit gedichtje van iemand die net 2 maanden geleden haar man verloren is.

Je kunt huilen omdat hij weg is

Of je kunt glimlachen omdat

hij heeft geleefd.

Je kunt je ogen sluiten en bidden

dat hij terugkomt

of je kunt je ogen openen om te zien

wat hij je nagelaten heeft.

Je hart kan leeg zijn omdat je hem

niet meer kunt zien

of het kan vol zijn door de liefde

die hij deelde.

Je kunt morgen de rug toekeren

en in het verleden leven

of je kunt blij zijn met morgen

door het verleden.

Je kunt zijn herinnering koesteren

en voort laten leven.

je kunt huilen en leeg zijn

of je kunt doen wat hij gewild zou hebben:

glimlachen,liefhebben en doorgaan.

Liefs Lies

• yvonne 53

Dat gedichtje doet goed!!! Konden we het zo maar veel vaker op een dag zien. Probeer het iedere dag opnieuw, maar het blijft moeilijk.

Ria, 8 jaar, of 30 jaar, maakt niets uit, als het de liefde van je leven was, is het verdriet en het gemis net zo erg.

Jou, Marjjolijn en Lies, ik wens jullie heel veel sterkte, we moeten door…en we kunnen het!!

Ik wil dat blijven geloven.

• anel

Lieve Ria.

Wat een moeilijke dag voor jou.

Ik wens je heel veel sterkte vandaag,liefs en een knuffel van Anel.

• akke

wat een mooi gedicht en o zo waar ,bij mij is het nu 4 mnd geleden en probeer het iedere dag zo te zien

en de ene dag lukt dat en de andere niet maar ook dat hoort erbij denk ik dan maar

morgen weer een dag en inderdaad yvonne ik wil daar ook in blijven geloven

allemaal veel sterkte