Lieve allemaal,
Alle nieuwen welkom op dit prikbord.De aanleiding is vreselijk,maar de herkenning van anderen kan wat steun geven in de moeilijke periode ,die volgt na de begrafenis en crematie.Want dan begint de lange strijd om het alleen te moeten doen en het definitieve besef van nooit meer…..Een ieder kan wel wat invullen wat je nooit meer met je liefste zal doen.Kitty voor jou vreselijk om dit 2 keer mee te maken,zo jong nog .Ja dan begrijp je de wereld niet meer,waarom ik 2 keer.Maar het is,zoals het is en daar moeten we mee verder.
Het is voor mij vandaag 10 maanden geleden,dat Philip overleed.En ik mis hem nog continu,soms dragelijk(het gaat bij je horen) en soms niet te dragen.Maar ik weet nu ,dat die perioden ook weer overgaan.Ik kan me een leven zonder het gemis van hem ook niet voorstellen.We hebben 15 jaar gehad,veel tekort,maar het waren fijne,gelukkige jaren.Dat besef ik nu pas voor 100%.Ik ben sterker geworden tijdens onze relatie en ik probeer op zijn manier verder te gaan.
De eerste maanden waren voor mij een chaos.Van ongeloof,dit kan niet waar zijn,paniek,angst(ik kan en wil niet alleen verder),maar langzamerhand werd ik rustiger en kwam er een gevoel van acceptatie,nog erg broos.Zaterdag heb ik zijn fiets weggegeven aan een vriend en ik stond op straat te huilen,nooit meer de fietsen op de auto,nooit meer samen fietsen.En zo loop ik iedere keer weer tegen dingen aan.
Maar jullie zullen merken,dat het verdriet en gemis verandert.Ik zit nu in de fase,dat er niet meer over hem gesproken wordt,het is al zo lang geleden nietwaar.Voor mij is het als gisteren.En zelf word ik soms ook gemeden,angst,denk ik.Maar ik voel me soms in gezelschappen een grijze schim met de schaduw van Philip achter me.Ik voel hem gelukkig wel bij me en ik heb ook het gevoel ,dat hij me in de gaten houdt.Ik hoop dat meer dat hebben,dat kan troost geven.
Maar wat helpt,dat je het rouwen toelaat,over je heen laat komen.Af en toe krijg je een paar dagen dat je rustiger bent en kun je even op adem komen en dat je afleiding gaat zoeken.Ook al heb je er helemaal geen zin in.Ik heb geen baan meer,dus het leven moet opnieuw ingevuld worden.
Vrijdag 4 mei ga ik met zijn dochters de as uitstrooien.Ik zie er als een berg tegenop.Heeft er iemand ervaring met het uitstrooien van de as? Ik vind het zelf zo definitief,maar hij zou het zo gewild hebben.
Het nare is dat we op het waarom nooit antwoord krijgen,ik ben kwaad geweest,wanhopig,maar een antwoord krijg je niet.Wel dooddoeners als ieder huis heeft z'n kruis en iedereen heeft wel iets te dragen.Maar dit vind ik het zwaarste wat ik ooit gedragen heb.maar ik moet door.
Iedereen vandaag een beetje positieve dag.
Liefs Lies