Mensen

• lies49

Lieve Yvon,

Ik verwacht echt niet zoveel van anderen.Maar dit ging om mensen,die ik al heel al heel lang ken.Die ook bij mij thuis kwamen en die mij heel goed kennen.Wel zo goed,dat ze weten dat ik niet in huilen uitbarst en ik heb ook altijd veel belangstelling voor hun reilen en zeilen gehad.

Van oppervlakkige kennissen en buren verwacht ik inmiddels niets meer.Dat je amper gegroet wordt,terwijl je vroeger een praatje maakte.En dat zijn mensen van ong.50 jaar.

Maar het is jammer dat het bijzonder wordt ,wanneer nog iemand vraagt:hoe gaat het nou met je?

Hoe ik het zelf vroeger deed:ik negeerde mensen in ieder geval niet en het is triest dat dit nu wel gebeurt.

Vandaag sprak ik iemand,is al 10 jaar weduwe(ik bijna 10 maanden),die het feilloos herkende.Kennissen haken af,alleen de echte vrienden blijven over en met een paar kun je nog praten over je gemis.Zij zei en dat had ik al eerder gehoord,het 2e jaar is moeilijker.Het wordt een eenzaam verdriet,dat je nog maar met weinig mensen delen kunt.

Ik wil niet klagerig overkomen,want ik heb nog mensen die om me heen staan en ik onderneem van alles,maar dit is de praktijk.

Liefs Lies

• Yvon

Lieve Ria en Lies,

Het is jammer als mensen uit onwetendheid, of door de hectiek van de dag, vergeten er te zijn voor anderen….

Knuffel voor jullie,

Yvon

• Karineke

Lieve mensen,

Dit gedicht wilde ik graag met jullie delen.. ik hoop dat jullie er enige steun van krijgen.

Soms zijn er van die dagen

Dan staat mijn wereld weer eens stil

Men heeft het over vakantie en uitgaan

Terwijl ik graag, zo ontzettend graag

Nog eventjes over jou

Iets vertellen wil

Soms kijk ik weer terug

Naar een tijd alweer lang voorbij

Men heeft het over werk en kinderen

Terwijl het verleden, mijn eigen verleden

Nog zo belangrijk is voor mij

De jaren zijn voortgeschreden

Jouw afwezigheid zo normaal

Men heeft het over voetbal en feest

Terwijl ik in mijn doolhof van tranen

nog vaak, nog oneindig vaak

zonder uitkomst verdwaal

Men is doorgegaan

Terwijl ik stil bleef staan

Men heeft feest

Terwijl is je mis

Men gaat uit

Terwijl ik in leegte mijn armen sluit

Soms heb ik van die dagen

Dan kan ik het even niet

Ik heb geleerd dan rust te nemen

en te kijken naar mijn verdriet

Ik laat mijn tranen komen

Ik laat mijn tranen gaan

Zodat ik met hernieuwde moed

De wereld weer kan verstaan

Karin

• Ilse Stremme

Lieve allemaal,

Hebben wij het dan nu niet meer, dat we soms wat verkeerd uitdrukken? Of misschien er al wat uitflappen, terwijl we er niet over nagedacht hebben? Vast wel.. bij al die mensen, waarvan je niet weet, wat zij mee torsen…

Dat we allemaal gevoeliger zijn geworden in de kleine dingen, ja, dat is zo, maar kijk uit, dat je daardoor je zelf niet afzonderd. Niet terug kruipt in je schulp…daar ga je de verkeerde deur door…

Voor iedereen, die het nog niet weet, wandelen is een super ding, als jij je hoofd leeg wilt krijgen.

Zelf wandel ik nu al sinds het overlijden van mijn man, Piet, die nu al weer 1 jaar en 3 maanden niet meer aan mijn zijde is.

Door het lopen maak ik een stofje aan, die zorgt, dat ik positief in het leven kan blijven staan. O ja, mijn dippen waren diep, maar ik kwam er uit door het lopen en dit prikbord…

Sta stevig op m'n benen, wil leven en ik leef. Sommigen hier op het prikbord kennen mij, anderen niet, maar ook nu nog steeds sta ik positief in het leven. Mijn Piet, die zit in mijn hart, heeft zijn eigen kamer en heeft volgens mij soms de grootste pret om mij.

Wens voor jullie ook, dat het verlies voor jullie draaglijker wordt.Gun het jullie van harte.