Lieve Yvon,
Ik verwacht echt niet zoveel van anderen.Maar dit ging om mensen,die ik al heel al heel lang ken.Die ook bij mij thuis kwamen en die mij heel goed kennen.Wel zo goed,dat ze weten dat ik niet in huilen uitbarst en ik heb ook altijd veel belangstelling voor hun reilen en zeilen gehad.
Van oppervlakkige kennissen en buren verwacht ik inmiddels niets meer.Dat je amper gegroet wordt,terwijl je vroeger een praatje maakte.En dat zijn mensen van ong.50 jaar.
Maar het is jammer dat het bijzonder wordt ,wanneer nog iemand vraagt:hoe gaat het nou met je?
Hoe ik het zelf vroeger deed:ik negeerde mensen in ieder geval niet en het is triest dat dit nu wel gebeurt.
Vandaag sprak ik iemand,is al 10 jaar weduwe(ik bijna 10 maanden),die het feilloos herkende.Kennissen haken af,alleen de echte vrienden blijven over en met een paar kun je nog praten over je gemis.Zij zei en dat had ik al eerder gehoord,het 2e jaar is moeilijker.Het wordt een eenzaam verdriet,dat je nog maar met weinig mensen delen kunt.
Ik wil niet klagerig overkomen,want ik heb nog mensen die om me heen staan en ik onderneem van alles,maar dit is de praktijk.
Liefs Lies