Kleding.

• anna

Hallo Allemaal,

Hebben jullie ook zo'n dilemma met de kleding van je lief ? Aan de ene kant, als ik het zie hangen, word ik heel verdrietig en aan de andere kant wil ik er niet naar kijken ! Heb wat weggegeven aan zijn broer, dat vind ik prima maar ik was zo stom om wat op marktplaats te zetten. Toen ik het verkocht en het weg moest brengen naar de post heb ik dat jankend gedaan en alles verwijderd van marktplaats. Nu heb ik zijn visspullen, hij was een verwoed vliegvisser ,aan mijn schoonzoon gegeven. Maar toen het gisteren het huis werd uitgedragen was ik totaal overstuur. John had het beloofd aan mijn schoonzoon, dat was het probleem niet, maar het was zo definitief! Hoe doen jullie dat??

Lieve groetjes van Anna.

• sylvia

Hallo Anna,

Ik heb mijn man zijn kleding allemaal nog in de kast hangen. Soms ben ik weer zo gek dat ik aan zijn kleding ga ruiken om nog iets van zijn geur te herkennen.

Mijn man Jan was heel zuining op zijn kleding dus kan ik het niet over mijn hart verkrijgen om het weg te doen.

Ik herken wel wat jij zegt ik kijk ook regelmatig naar zijn kleding en dan doe ik weer snel de kastdeur dicht want het maakt me ook weer bedroefd. Ik vind het dan iedere keer weer zo ongelooflijk

dat Jan zijn kleding nooit meer zal dragen, heel bizar.

Er zal best een moment komen dat ik ook wat weg zal doen maar voorlopig kan ik dat niet. Net wat jij zegt het is dan zo definitief!

Liefs Sylvia

• Ria

Lieve Anna

Ik herken dat wel, ik moet er ook niet aan denken om kleding van Ad weg te doen, zijn kast is nog net zo als een half jaar geleden,

ik heb alleen een t-shirt aan onze kleindochter van 13 jaar gegeven, daar slaapt ze nu in, ze mist haar Opa vreselijk,

en ik slaap met een vest van Ad wat hij nog aan heeft gehad, dat ruikt nog naar hem, dat vest ligt naast me, nooit gedacht dat ik dit soort

dingen zou doen, maar het geeft mij een fijn gevoel.

als het ooit zover moet komen en ik moet zijn kleding weg gaan doen, dan gooi ik het weg, ik wil niet dat er iemand met kleding van mijn

lief aan loopt, maar voorlopig ligt en hangt het mij prima in zijn kast, soms kijk ik ook even in de kast en inderdaad met een dubbel gevoel.

ik heb ook zijn jas nog beneden in de gangkast hangen en zijn toffels staan nog in de hal, het NOOIT meer kan ik nog niet begrijpen.

Ik denk dat ieder dat op zijn manier doet, en welke manier is goed? ik denk dat we met ons gevoel die keus moeten maken.

Liefs Ria

• erlo94

Hoi all,

Ik heb de kleding ook precies nog zo in de kast, moet er niet aan denken om het weg te doen.

Zijn jas hangt idd nog aan de kapstok en zijn werkkoffer staat nog gewoon in de gang.

Ben nu 11 maanden verder, maarre, geen haar op mijn hoofd om het nu weg te doen.

Hij zei verleden jaar ook, niks opruimen, na begrafenis, 6 weken en daarna mag het weg. Is nog ouderwets.

Ben dan superouderwets, want na 6 weken kon ik het niet en nu nog niet. Komt vast wel een tijd dat het gaat gebeuren, maar nu ff niet. Maar goed, dat werkt voor ieder denk ik verschillend.

• lies49

Lieve allemaal,

Sylvia en Anna welkom op het prikbord.

Ja,de kleding.Bij mij ligt en hangt praktisch alles nog in de kast.Ik ben er op dit moment ook niet mee bezig.Wanneer de tijd daar is,zal ik er wel eens wat mee gaan doen.Ik heb wel zijn fiets beloofd aan een vriend.Dat vind ik al moeilijk.Nou zal hij nooit meer kunnen fietsen.Maf natuurlijk,want Philip is al ruim 9 maanden geleden overleden.Maar ik kan die vriend daar een groot plezier mee doen,dus ik heb er wel vrede mee.En zo zal er voor de rest,waaronder een heel knutselkamertje eens of nooit een bestemming komen.Philip tekende erg goed.Had ook veel materiaal.En nu heb ik een vaag plan in m'n hoofd om er zelf wat mee te gaan doen.Ik kan wel niet tekenen,maar niemand hoeft het te zien.Dus wie weet.

Ik hoop ,dat iedereen vandaag de dag weer een beetje door komt.

Liefs Lies

• Sander

Toon Tellegen - Een man dacht

Een man dacht:

wanneer

zal ik eens één minuut

niet aan haar denken?

Nu?

Hij ging zitten

en dacht één minuut

niet aan haar

Toen stond hij op

en wandelde verder

dacht verder

steeds verder

zonder tussenpozen

aan haar

• Sander

Soms horen mensen duidelijk bij elkander

Je kunt het zien - die twee dat is een paar

De een is wel de één, maar óók de ander

Soms horen mensen zichtbaar bij elkaar

• yvonne

Hoi,

heb de eerste week uit boosheid al lange broeken weggedaan, die kon mijn lief al maanden niet meer aan, dat kostte hem altijd veel te veel energie om die uit en aan te doen.

Alles wat teveel aan die laatste ziekteperiode liet denken wilde ik uit huis, zuurstofapparaten, medicijnen, en ja, ook zijn lange broeken.

De rest is er allemaal nog, en net als jullie kan ik het niet over mijn hart verkrijgen het weg te doen.

mis hem zo.

• anel

Lieve allemaal.

Ook bij mij is alle kleding er nog.

Ik moet er niet aan denken om dat weg te doen.

Liefs vanAnel.

• Ria

Mooi Sander en inderdaad waar.