The Passion

• anke1967

Ria ik word zo blij als mensen kunnen en durven huilen.

Echt ik zou het met beide armen omarmen.

Ja muziek kan mij ontzettend raken , het lied van mam je bent de liefste van de hele wereld : had niet zo zeer met het gemis te maken , maar ik besefte dat ik daadwerkelijk om mijn mams gaf.

Dat klinkt misschien heel vreemd , maar in het jaar 2009 kwam ik in een soort loyaliteitsconflict met mezelf , naar mijn ouders toe. Mijn gedachten namen een wending , die niet gewenst was , waarvan ik niet eens besefde dat ik die gedachten daadwerkelijk in mij had .

Het niet meer hebben van mijn ouders ( tropenjaren ) liet mij ervaren dat ik mijn opgroeien niet altijd als even fijn heb ervaren .

Dat is een enorm gevecht geweest , om het in het juiste perspectief te zien . Daar heb ik uiteindelijk heel veel hulp bij gehad , ben een weekje van huis geweest met een groep mensen en he he eindelijk heeft dat zoveel geopend , ik werd door het huilen , ik kon niet meer stoppen , letterlijk stil gezet , ik kon echt geen stap meer verzetten , door emotie , het moet eruit , hoe verwarrend het ook is , vermoeiend noem maar op ,

mijn mams kon niet huilen , klinkt het raar als ik zeg dat ze letterlijk verteerd werd door verdriet.

Dat gaat mij niet gebeuren .

Mijn vader …………. een manisch depressieve man , verslaafd aan de medicijnen .

Weet je het heeft mij geleerd hoe ik het niet wil en het wordt me steeds duidelijker hoe ik het wel wil.

Ook bij mij hangen er soms nog donkere wolken van angst boven mijn hoofd .

Weet je ik heb heel vaak benoemd , maar wanneer je te maken krijgt met verlies , verlies wat je in dermate raakt ,

zoals het verlies van je partner …

verlies van ouders ………..

begint de zoektocht naar wie je daadwerkelijk zelf bent …………

voor mij is rouwen gelijk aan een persoonlijk transformeren .

liefs van Anke

• lies49

Lieve Ria,

Ik weet niet of het volgend jaar makkelijker zou zijn.Wat is het juiste moment om zoiets te zien en te horen.Een tante van mij,26 jaar weduwe,heeft ook gekeken en heeft ook vreselijk zitten snikken.Zelf ben ik ook de hele dag wat van slag,maar misschien is dat in mijn geval wel goed.Eindelijk weer eens kunnen hard kunnen huilen.Dat is zwaar,maar volgens mij hoort dit ook bij proces waar wij door heen moeten.En zoals je in je vorige item al zei:rouw is rauw.Dat is het en het kan op de meest onverwachte momenten keihard toeslaan.Maar ik hoop,dat dit ons weer een stapje verder brengt.

Lieve meid,houd je taai.

Liefs Lies

• Ria

Lieve Anke

Met tranen heb ik je bericht gelezen, wat een moeilijke tijd heb je gehad en nog.

ik herken hier veel van mijn dochter in, die ook Ad moet missen, Ad is niet haar echte Vader, maar misschien wel meer dan dat

en ze heeft het er zo moeilijk mee.

ik begrijp precies wat je schrijft, je hebt inderdaad het voorbeeld van je Vader, heel moeilijk en ook heel triest,

ook vreselijk voor je Mams verteerd door verdriet, ik begrijp dat heel goed, ik moet er zelf ook voor waken,

weet je? ook ik zie de zin van het leven niet meer, ik vraag me dagelijks af…….wat doe ik hier nog,

maar elke dag gaat weer voorbij en dan komt er weer een nieuwe dag, rouwen vind ik echt rauw.

Lieve Lies

Klinkt het vreemd als ik zeg dat ik het fijn vind dat je nu kan huilen, ik voelde me een beetje schuldig dat ik jou het nummer *Lente me*

liet horen…..je huilde, sorrie daar nog voor, maar tegelijk misschien ook goed, ik weet het niet.

ik vond het super fijn dat je er was, ik heb er veel aan gehad, ik hoop jij toch ook een beetje.

Liefs Ria

• anke1967

Ja rouwen is een echt werkwoord ,

ik heb de moeilijkste tijd achter me gelaten , ben blij dat je kan huilen Ria , velen van jullie staan nog zo aan het begin van alles … .

Probeer te genieten , ook al lijkt dat niet mogelijk , van wat er om je heen gebeurd , voor mij betekent dat de vogels in de tuin , mijn dames poes , een eigenwijze rooie en een zo nog meer eigenwijze cyperse , na het laten inslapen van mijn 17 jarige poeze dame , heb ik deze dames uit het asiel gehaald . Langs de waterkant is er volop bedrijvigheid , van fuutjes , waterhoentjes die druk aan het nestelen zijn , geweldig , log in op beleef de lente waar je mee kunt kijken in de nesten van onder andere , de valk , de uil enz.

Heel veel goeds en warmte voor een ieder van jullie .

anke

• lies49

Lieve Ria,

Je hoeft je niet te verontschuldigen,toen ik huilde bij een lied wat jij liet horen.Ik denk,dat het juist goed ,wanneer ik meer huil.Ik voel me regelmatig versteend van binnen.En ik heb het idee,dat huilen die steen wat zachter maakt.

Ik wens iedereen toch paasdagen met wat positieve belevingen.

Liefs Lies