The Passion

• Ria

Lieve Allemaal

Hebben jullie ook naar The Passion zitten kijken?

ik ben er helemaal van overstuur.

Liefs Ria

• Louise

Heb het helaas niet helemaal gezien,maar vond het heel indrukwekkend.Hoop dat er nog een herhaling van komt dan zal ik zeker kijken.

• anel

Lieve Ria.

Ik heb er ook naar gekeken en flink zitten huilen.

Liefs Anel.

• anel

Ik heb flink zitten huilen en helaas spoelt bij mij het verdriet niet naar de achtergrond.

Groetjes van Anel.

=============================================

Beste Anel,

Je hebt het woord “uiteindelijk” gemist en de nuance van “wat naar de achtergrond”

Verwacht geen oplossing Anel want die is er niet.

Rouw is RAUW, het doet pijn, het maakt je verdrietig en stil. Je moet alleen niet vergeten terug te kijken naar de mooie dingen die jullie gedeeld hebben.

Sander

===================================

Misschien een goede tekst om te lezen, welke boom ben jij?

Evert Landwaard - De drie bomen

Gisteren was ik in het bos.

Opzoek naar drie bomen,

drie bomen die ik gekend had.

Drie bomen die alle drie een tak hadden verloren.

Drie bomen die daar alle drie op een andere manier mee omgegaan waren.

Gisteren.

Vandaag heb ik ze gevonden.

De eerste boom was gaan rouwen om zijn verlies en zei ieder voorjaar

als de zon hem uitnodigde om te groeien: “Dat kan ik niet want ik mis een tak”.

De tweede boom was geschrokken van de pijn en had maar snel besloten

om het verlies te vergeten.

De derde boom was ook geschrokken van de pijn.

Hij had gerouwd om het verlies.

En het eerste voorjaar dat de zon hem uitnodigde te groeien had hij gezegd:

“Dit jaar niet”. Maar de zon kwam het jaar daarop terug. Nu zei de boom:

"Ja zon, verwarm mij opdat ik mijn wond kan verwarmen.

Ziet u mijn wond heeft warmte nodig, opdat hij weet dat hij erbij hoort".

En het derde jaar dat de zon terugkwam sprak de boom;

“Ja zon , laat mij groeien want er is nog zoveel te groeien”.

Na wat zoeken vond ik de drie bomen, of eigenlijk twee.

De eerste boom was klein gebleven.

De plaats van de wond was duidelijk te zien,

het was het hoogste punt van de boom.

De tweede boom was geen boom meer.

Een voorjaarsstorm had hem doen omwaaien.

De plek van de wond moest ik zoeken.

Achter een heleboel bladeren vond ik hem.

De derde boom was het moeilijkst te vinden,

want ik had niet verwacht dat hij zo groot

en sterk was geworden.

Maar gelukkig kon ik hem herkennen aan

de dichtgegroeide wond die vol trots in het zonlicht stond.

• lies49

Lieve allemaal,

Ik heb de helft gezien.Ik viel erin ,toen er gezongen werd: Ik wil,dat je verder gaat.Ja en dat is nou het moeilijke,ik ga ook wel door,maar het gemis blijft zo groot.Ook bij mij zijn er tranen gestroomd en ze zitten nog hoog.Morgenmiddag wordt het trouwens herhaald op Ned 1,dus voor degenen die het via de TV willen zien.Pak je kans of neem het op.

Ik sprak gisteren iemand,die zei het gemis wordt steeds schrijnender,omdat je steeds verder alleen komt te staan met het gemis.Voor anderen is het al zo lang geleden en zelf vind ik het ook moeilijk om er over te beginnen.Meer de gedachte,daar heb je haar weer met haar rouwverhaal.Alleen degenen,die het zelf meegemaakt hebben begrijpen het.En ik heb nog wat goede vrienden,waarbij ik mezelf kan zijn en ik kan zeggen:ik voel het gemis nog ieder uur.

Maar zo'n uitzending hakt erin en ik dacht wel,hoeveel van die duizenden mensen voelen zich nu net zoals wij.Er zullen er ongetwijfeld tussen gestaan hebben,we zijn niet de enigen.'t is een schrale troost,maar het verzacht een beetje.Kijk om je heen en wanneer je er voor open staat,zul je het merken.

Liefs Lies

========================================

The Passion is ook terug te kijken via de website! zie mijn eerdere reactie en de link om aan te klikken.

Sander

• erlo94

Hoi Allemaal,

Ja ik heb de the Passion ook zitten kijken gisteravond laat op uitzending gemist.

Pfoe, het was idd indrukwekkend en bij sommige liederen schoot ik ook vol hoor.

Maar wel de moeite waard om het te bekijken.

Liefs Annejet

• Ria

Lieve Allemaal

Als ik geweten had dat ik zo overstuur zou zijn van The Passion had ik niet gekeken, ik dacht dat ik dat wel

aan kon, maar dat was niet waar, ik was helemaal over mijn toeren.

Muziek is zo gevoelig, het was voor mij te snel om zoiets te zien, natuurlijk had ik ook kunnen stoppen

met kijken, maar als je eenmaal zit dan blijf je ook kijken.

Ik dacht Frans Bouwer en Danny de Munck dat moet kunnen, alletwee geen favorieten van me, nou daar

Kom ik op terug, wat was dat heftig, nog steeds kan ik huilen om wat ik heb gezien en gehoord

En het gemis is er alleen maar erger door geworden.

Liefs Ria

• anke1967

Ik denk dat het heel goed is om te huilen ria ik heb dat met de film as it is inheaven een ander genre dat wel maar o zo mooi mits je snapt waar t om gaat er zullen altijd momenten zijn die je terug voeren naar verlies dat je hebt geleden. het nummer mama je bent de liefste van deno hele wereld liet me heel hard huilen gewoon omdat er ineens een beeld heel helder werdwat een opluchting

• Ria

Dat geloof ik ook Anke, je bent dan alleen zo terug bij af en dat beangstigd me, zelfs vandaag ben ik nog in de war.

ik weet dat huilen mag, ik huil ook veel, tenmiste als ik alleen ben, daarbuiten ben ik sterk….lijk ik sterk.

wat kan muziek of een film in jou geval toch veel betekenen.

de eerste dagen na mijn EMDR ben ik meestal toch al zo gevoelig, in dit geval had ik beter niet kunnen kijken, ik was ook vorig met Ad naar

Jezus Crist Superstar geweest dus dubbel gevoelig deze Passion en het speelde zich ook nog af in Rotterdam Ad's geboorte stad.

ik vind leven maar moeilijk.

Liefs Ria