Lieve Therese,
Wat verschrikkelijk is het he om op zo'n manier je geliefde man te verliezen. Jij bent pas een half jaar onderweg, ik een jaar maar mijn gevoelens zijn precies hetzelfde als bij jou.
Voor de buitenwereld heb ik een masker op, van binnen huil ik, mensen om mij heen vinden dat ik het goed verwerk….ze moesten eens weten.
Het is net alsof een deel van jezelf met je man is overleden, mijn doel om te leven is helemaal weg, probeer wel vol te houden hoor maar valt me heel zwaar.
Het zijn meer de waarschijnlijk goed bedoelde adviezen van mensen die totaal geen besef hebben van wat wij doormaken die er voor zorgen dat je helemaal stuk gaat, zo van je hebt toch kinderen, voor jou erg……voor je man bedoel je want hij is tenslotte op jonge leeftijd overleden, en je weet wat ze zeggen…..van je collega's moet je het hebben, 1 collega zei een paar dagen na Cor zijn dood tegen mij; ik vind het niet erg dat hij overleden is, mocht hem toch al niet………
Kan je vertellen dat ik eerst dacht dat ik het niet goed verstaan had, zoiets zeg je toch niet tegen iemand die net haar man verloren heeft!
Maar helaas, zodra ik weer kwam werken vertelde ze mij te pas en te onpas hoe ze over mijn man dacht, zoiets ergs zeg je toch niet.
Uiteindelijk heeft mijn bedrijfsleidster ingegrepen toen ze toevallig hoorde wat die collega tegen mij zei, want ze zei het altijd alleen als er niemand in de buurt was en ze wist dat ik zou dicht klappen en niemand iets zou vertellen.
Dit heeft er voor gezorgd dat ik helemaal niemand meer vertrouw in mijn omgeving, op een paar uitzonderingen na dan.
Vandaar het masker dat ik opzet voor ik mijn huis verlaat, niemand krijgt toegang tot mijn innerlijke ik.
Hoop dat jij niet met zulke onmensen te maken krijgt, en lieve mensen om je heen helpt die je helpen, steunen en kracht geven om niet op te geven.
Heel veel sterkte Therese!!
Liefs Myriam xxx