Twintig jaar alweer

• Bep

De dag is weer voorbij. Die rotte sterfdag van mijn man.

Is alweer 20 jaar geleden, ja zeggen ze dan, 20 jaar, waar praat je over.

Dan ben je er toch allang overheen? Ja klopt, de scherpe randjes zijn eraf,

Ik kan weer lachen, zingen, leuke dingen doen met de kinderen, allang hoor ook al denk je altijd aan hem.

En toch,,,toch mis je hem met heel veel dingen.

Hij heeft niet meegemaakt dat onze vier kinderen hun schooldiploma haalden, ze zaten nl allemaal nog op school en hadden nog geen eindexamen gedaan.

Hij heeft niet meegemaakt dat ze hun rijbewijs haalden, ook niet hun eerste liefdes, hun verlovingen, hun trouwen.

Hij heeft ook niet de geboortes van de kleinkinderen meegemaakt.

Nee hij was pas 47 toen hij stierf aan die rottige ziekte.

En gelukkig heeft hij niet meegemaakt dat op de dag dat mijn moeder stierf we hoorden dat onze kleinzoon niet levensvatbaar was.

14 dagen na de dood van mijn moeder is hij geboren en na een half uurtje overleden.Het oudste zoontje van onze oudste zoon.

2 begrafenissen in 2 weken.

6 weken later werd onze kleindochter geboren, het dochtertje van onze jongeste zoon.

Na veel verdriet een nieuw leven waar je dan heel veel troost uit kan halen.

Lang mocht dit niet duren want na anderhalf jaar werd ook zij ziek en in 3 uur en 10 minuten overleed ook zij,

Ze ging naar haar opa en neefje en overgrootmoeder.

Gelukkig heeft hij niet meegemaakt dat onze zoon en schoondochter de ene miskraam na de andere kregen na de dood van hun zoontje.6 x hoop wat na 3 maanden en soms 4 maanden de grond in geboord werd.

Gelukkig heeft hij niet meegemaakt dat onze jongste zoon zijn vrouw ook kwijt raakte, nee niet aan de dood maar aan zijn beste vriend 6 weken nadat zijn dochtertje begraven was;

Gelukkig heeft hij niet meegemaakt dat ook onze jongste stierf van verdriet, hij ging naar zijn dochter die hij zo miste, hij was tenslotte ook zijn vrouw kwijt.

Dan is er een heel gezin weg uit je eigen gezin, je zoon, je kleinkind en je schoondochter die toch 7 jaar getrouwd waren.

De kleinzoon is nu 10 jaar, de kleindochter 9 jaar en mijn zoon 8 jaar geleden overleden.

De geboorte en sterfdagen zijn een heel gemis vooral als de kids allemaal bij elkaar zijn, dan mis je dat hele gezin nog erger.

Dan voel de pijn in je hart, maar zoals ik al zei, we kunnen ook weer lachen, leuke dingen doen.

De scherpe randjes gaan eraf, het gemis blijft, dat merkte ik ook gisteren weer op de 20ste sterfdag van mijn man.

Ik heb hier heel veel geschreven, dat deed me goed vooral de eerste 2 jaar en altijd was er wel iemand die een woordje had, om me te troosten of gewoon zomaar,

Nu schrijf ik hier nog maar weinig maar op dagen zoals deze, moet ik even mijn gedachte kwijt hier op dit fijne prikbord met een kanjer van man die Sander heet,

Sander, die altijd voor ons klaar staat.

Sander bedankt en iedereen heel veel sterkte.

Liefs Bep

Vrouw van Ad* Moeder van Hans* en oma van Jelle* en Savannah* en al die andere kleine engeltjes

• tavale@live.nl

Lieve Bep

Wat vreselijk dat je dit allemaal moest overkomen. Dan ben je toch ‘n hele sterke vrouw zeg als je dit allemaal meegemaakt hebt. Zelf heb ik geen kinderen maar er is me altijd verteld ’je man verliezen is vreselijk maar als ze aan de kinderen komen' Eigen vlees en bloed. Ik krijg er kippenvel van, gruwelijk.

Ik vraag me wel eens af wat voor zin het heeft om 'n mens met zoveel verdriet op te zadelen?

Lieve Bep ik wens je veel sterkte en zal aan jullie denken als ik 'n kaarsje brand.

Liefs Theresexxxxxxxxx

• Ria

Lieve Bep

Wat heb je dat mooi geschreven.

Vreselijk dat je dat mee moet maken, wat is leven toch vaak oneerlijk,

en inderdaad bij al die dingen die je meemaakt mis je 1 iemand extra, je mannetje

die je dan zo hard nodig hebt.

Mijn lieverd heet ook Ad en is 14 oktober 2011 plotseling overleden aan een hersenbloeding,

tot nu toe overleef ik, dit kan ik geen leven noemen, ik mis mijn liefje.

Ook ik ben blij met het pribord, ik heb hier ook heel veel geschreven.

Fijn om te horen dat je af en toe toch nog kan lachen, hoe moeilijk het ook is,

wij leven gewoon door.

Liefs Ria

• anke1967

Ik kan dat gevoel alleen maar beamen de tijd vliegt voorbij maar die momenten van onvoorwaardelijk gesteund worden daar heb ik alleen maar mooie herinneringen aan ondanks die vele moeilijke momenten is dit een heel fijne tijd geweest . liefs anke

• MarionW

Lieve Bep,

Wat heb je toch veel meegemaakt, is haast niet te bevatten, zoveel verdriet in 1 gezin. Ik heb veel bewondering voor de manier waarop je je staande hebt weten te houden, je toch weer kunt lachen en genieten, ondanks de pijn in je hart.

Je bent een kanjer!

Hartelijke groet,

Marion

• Heidi

Dit is té erg om te bevatten… Dit allemaal in één leven…

Heel knap van je dat je ondanks alles doorzet, heel inspirerend.

Liefs, Heidi

Sterrenkindjes

• Marjolijn

Lieve Bep,

wat een verdriet heb jij moeten doormaken, zoveel verliezen, zoveel pijn.

Zo knap dat je toch doorgaat en weer kunt lachen.

Mijn man zei al tegen mij toen hij ziek was: dit is niet het enige dat jou gaat overkomen, maar bij jou is het ongelooflijk veel, te veel voor 1 leven.

Er staat me bij dat ik jouw verhaal ergens op een site gelezen heb, met foto's van je zoon en je kleindochter, heette zij niet Savannah? Toen dacht ik al, wat een verschrikkelijk verhaal, vandaar dat ik het me herinner.

Ik wens je veel sterkte, en veel liefs, Marjolijn

• anel

Lieve Bep.

Wat heb jij veel meegemaakt.

Vreselijk.

Ik wens je heel veel sterkte en een knuffel van Anel.

• Ilse Stremme

Lieve Bep,

Dan is er een dag…waarop alles bij je boven borrelt….voel je het gemis..wat er eigenlijk zo vaak is….en nu schrijf je alles ineens van je af…gewoon uit je hoofd schrijven….

Het is veel….het is verscheurend op totaal onverwachte momenten….maar je gaat door….je weet dat je door kunt gaan, zoals je dat telkens weer deed…. Al zou jij je hoofd ook wel eens tegen iemand aan willen leunen.

Lieve Bep…het is zoals het is…ze waren in je leven…ze hebben je vreugde gegeven…en helaas veel verdriet…door het missen, maar ze worden niet vergeten, zolang je over hen hebt. Ze blijven in jullie harten…wens je een rustige nacht…

Ilse.

• lies49

Lieve Bep,

Wat een hartverscheurend verhaal.En wat moet jij een sterke vrouw zijn,dat je ondanks je verdriet doorgegaan bent.En je blijft positief met het gemis van je man,zoon en kleinkinderen.

Ik wens je veel sterkte en ook gelukkige momenten.

Liefs Lies