Kobie, kort na geboorte overleden aan leukemie

• Heidi

Na een gezonde zwangerschap werd Kobie thuis geboren op 1 augustus 2010. Alles verliep prima, het was een vlotte bevalling. Maar al gauw bleek er iets mis. Ze ademde niet… De mug was ogenblikkelijk ter plaatse. Alles bleek dan toch in orde.

Alleen bleef de vroedvrouw zich zorgen maken omdat Kobie heel bleek was en wat slapjes.

Omdat deze symptomen een infectie konden betekenen, werd er bloed genomen. Wij waren in paniek, Kobie moest misschien opgenomen worden voor een antibiotica-kuur.

De bloedwaarden bleken zeer abnormaal, de dokters wisten niet helemaal wat er aan de hand was.

We werden diezelfde avond nog opgenomen in het plaatselijke ziekenhuis.

De volgende ochtend werd Kobie overgeplaatst naar het universitaire ziekenhuis. Er bleek meer aan de hand dan een infectie.

De dag daarna kregen we de diagnose, acute myeloïde leukemie. Wat er op toen door ons heen ging kan ik op deze moment niet beschrijven…

Vanaf dan is de echte hel begonnen. Voor we het beseften lag Kobie, 5 dagen oud, aan de chemo. Zéér zware chemo dan nog… Het was één en al chaos.

De lijdensweg voor Kobie was enorm. Ik bespaar de mensen rondom mij altijd van de details, het is gewoon té onmenselijk.

Op 17 augustus 2010 werd ze verlost uit haar lijden.

Een jaar later willen we de stap opnieuw zetten. We zijn terug zwanger! We voelen ons heel broos en breekbaar, maar toch sterk genoeg om door te gaan.

En dan krijgen we de eerste echo op een kleine 12 weken. Het vruchtje leeft niet meer…

Onlangs ben ik een blog begonnen over rouwen en herdenken: Sterrenkindjes

• Marjolijn

Lieve Heidi, wat een verschrikkelijk verhaal, wat hebben jullie veel te verwerken gekregen. Hoe is het toch mogelijk dat een pas geboren kindje al die afschuwelijke ziekte kanker heeft, dat is toch het laatste dat je verwacht. Zo'n klein meiske aan de chemo, dat is toch niet te bevatten. En dan net als je het weer een beetje op de rit hebt een tweede klap. Ik hoop zo dat jullie elkaar veel liefde en steun kunnen geven, en dat er veel lieve en warme mensen om jullie heen zijn. Ik geef jou in ieder geval een warme knuffel en ik hoop dat je hier je verdriet van je af kunt schrijven. Heel veel liefs Marjolijn

• Jorien

Beste Heidi, wat een heftig verhaal.

Via een twitter vermelding van deze site ben ik op jouw bericht gekomen en heb ik je mooie blog gelezen.

Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

Jorien van Heuvel

De Kneedbare Steen

• tavale@live.nl

Lieve Heidie.

Wat 'n afschuwelijke tijd moeten jullie doorstaan. Wat je zegt het is onmenselijk.

Zo'n lief klein wezentje,ik heb er geen woorden voor. Het zal voor jullie voelen als 'n horrorfilm waar je in zit.Afschuwlijk .Ik wens jullie veel sterkte en kracht om dit mee te moeten dragen en hoop dat je veel steun en liefde mag ontvangen. Veel liefs Theresexxxxxxxxxxxxxxxxxx

• Heidi

Bedankt voor jullie lieve rekties en steun!

Liefs, Heidi

• ares

wat een verschikkelijk verhaal, het leven kan soms zo oneerlijk zijn.

ik wens jullie alle steun en liefde toe,hoewel ik snap dat dat soms niet genoeg is.

heel veel sterke toegewenst ares

• Truus Verbeek-van Dam (57jr)

Lieve Heidi en partner,

Wat een verhaal zeg, om kippenvel van te krijgen.

En goed van je dat je een weblog bent begonnen, misschien voor jou ook een manier om het van je af te schrijven.

Ik kan eigenlijk niet meer zeggen dan heel veel sterkte.

En hoop ik dat voor jullie ook weer een keer te zal gaan schijnen.

Liefs en groetjes Truus

• Heidi

Bedankt allemaal voor jullie lieve reakties en steun!

Liefs, Heiid

• Bep

Ik heb een lieve mama,

maar ze kan helaas niet bij me zijn,

ze moest zonder mij verder

en dat doet haar toch zo'n pijn.

Mijn mama is zo flink,

dat is wat men zegt,

maar ik kan haar horen huilen

's avonds in haar bed.

Ik zie hoe ze 's nachts wakker ligt

en zachtjes pak ik haar hand,

ze weet niet dat ik bij haar ben,

maar we hebben een sterke band.

Over haar schouder kijk ik mee,

ik deel in haar vreugde en pijn,

en ik wil het allerliefste

dat ze weer gelukkig kan zijn.

Ik zal haar nooit verlaten,

ik blijf altijd dicht bij haar,

ik zal altijd over haar blijven waken

want wij horen bij elkaar……

Lieve Heidie, ik wens je heel veel sterkte en kracht om deze moeilijke tijd door te komen.

Liefs Bep

Vrouw van Ad* en Moeder van Hans* en oma van Savannah* en Jelle*

• Ashna

Met tranen in mijn ogen lees ik jouw verhaal….. Ik ben ook een zoon verloren aan AML hij is 3,5 geworden.

Wat verschrikkelijk dat jullie daarna weer niet de kans hebben gekregen…. Ik hoop dat jullie de moed niet opgeven.. en de kracht vinden om dit alles te verwerken.

Voor ons het bijna 5 jaar geleden en nog steeds probeer ik week voor week door te komen…

Een dikke knuffel.