Lieve allemaal,
Gisteren ben ik op de verjaardag geweest van 2 kleinkinderen.Ze zijn vlak na elkaar jarig en dat wordt dan voor de familie op 1 dag gevierd.
Ik zag er ontzettend tegenop en het was ook zwaar.Vorig jaar was het de laatste keer ,dat Philip er nog bij was.Sommigen had ik ook na de crematie niet meer gezien.
Maar ik had gehoopt,dat iemand zijn naam nog zou noemen.Dat ze niet vragen,hoe het met mij gaat, daar kan ik inmiddels wel mee om gaan.Maar dat hij zo uit beeld is,vind ik eigenlijk onbegrijpelijk.
Het was toch wel hun opa en vader.Is dit nou angst om erover te beginnen of is hij echt al uit beeld?
Nu waren op die verjaardag Philip's ex met haar man en zijn ex schoonouders.Daar heb ik ook weinig contact mee,maar ik dacht:ik ga voor de kleinkinderen.
Maar wat kun je je dan alleen voelen.Vooral toen de man van Philip's ex regelmatig zei,kom maar bij opa.dat deed hij nooit toen Philip er nog bij was,maar ja nu was hij de enige.
Ik weet wel,dat ik ook niet de echte oma van de kinderen ben,maar ik kon het niet uitstaan.iedere keer,dat ik het woord opa hoorde,had ik wel willen roepen,stop daarmee.
Ik denk,dat het voor mij het beste is om de verjaardagen van de kleinkinderen in familiekring voorlopig maar ga mijden.Het gemis is juist op deze dagen het grootst.
Ik wist niet,dat je je zo alleen kon voelen.
Liefs Lies