Dossier

• Ria

Lieve Allemaal

Weten jullie misschien of ik recht heb op het dossier van Ad uit het ziekenhuis……ik kom met mijn verwerking niet verder dan de ochtend bij binnenkomst

op de EHBO er ging die dag zoveel mis, ik heb een gesprek gehad met de arts van Ad die op dat moment op vakantie was en die beloofde me dat ik zijn volledige dossier zou krijgen, nu ben ik gebeld dat ik het niet krijg??? waarom niet?? is er dan toch zoveel mis gegaan???

ik had het al heel moeilijk, maar dit doet er geen goed aan, ik wil mijn lieverd om raad vragen.

Ik weet dat ik ook met dat dossier in handen Ad niet terug krijg, maar misschien kan ik dan eindelijk gaan rouwen zoals het hoort,

nu loop ik maar te huilen in die onzekerheid, ik kan niet eens vertellen over 14 oktober, ik stop bij 13 oktober.

volgens mijn Psycholoog heb ik recht op dat dossier dat wil hij dan met me doornemen en misschien dat we er dan over kunnen praten.

Liefs Ria

• Marjolijn

Lieve Ria, ik weet niet hoe het wettelijk is, maar misschien kan die advocaat die je zou helpen dat voor je uitzoeken. Als het belangrijk is voor je rouwproces dan moet er toch iets te regelen zijn zou je denken. De andere kant is dat je er misschien ook dingen in vindt die je pijn doen, of nog meer stress geven. Pas daarbij dus wel op jezelf he.

veel liefs Marjolijn

• Beheer Rouwverwerkingsprikbord

Onderstande info vond ik op op internet

Inzien van medisch dossier door familie en nabestaanden

Als u uw familie schriftelijk heeft gemachtigd dan mogen ook zij uw medisch dossier inzien. Zij hebben dan ook recht op inzien gekregen. Ouders mogen altijd het medisch dossier van hun kinderen inzien. Tenminste als ze nog geen twaalf jaar oud zijn. Als ze ouder zijn dan moeten ook zij toestemmin geven. Vanaf hun zestiende jaar beslissen ze echter helemaal zelf wie er recht op inzien heeft. Als een patiënt is overleden dan mogen de nabestaanden niet zo maar het medisch dossier inzien. De privacy van de patiënt is ook na het overlijden wettelijk geborgd. Alleen als de behandelend arts instemt met inzien van het dossier dan is dat mogelijk. U kunt ook uw letselschade advocaat of zijn medisch adviseur machtigen om uw medisch dossier in te zien. Naast de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst is ook de Wet bescherming persoonsgegevens van toepassing op het inzien van uw medisch dossier.

===============

Deze zin is belangrijk U kunt ook uw letselschade advocaat of zijn medisch adviseur machtigen om uw medisch dossier in te zien

Het zal dus niet zomaar gaan, je moet dus een letselschade advocaat in de arm nemen… Misschien kan je psycholoog wat betekenen…

• Ria

Bedankt, ik ga dat met de Psycholoog bespreken, ik heb al een gesprekje met de arts gehad en die heeft het mij beloofd,

maar puntje bij paaltje kreeg ik het toch niet.

Ik weet dat dit energie kost die ik hard nodig heb, maar ik ben boos, boos op dat ziekenhuis er klopt heel veel niet,

en ik kan het zo nooit verwerken, ik blijf hangen op die 13e oktober.

ik ga me ook eens verdiepen in een letselschade advocaat of medisch adviseur, bedankt voor de informatie.

Ria

• marianne13

Hallo Ria,

Even wat tips, ik heb een gelijk na het overlijden van mijn vrouw een klacht ingediend, ieder ziekenhuis heeft een klachtenbureau, ik heb niet eens het obductie-verslag afgewacht,

'smorgens nog een onderzoek in het ziekenhuis waar zij onderbehandeling was, ''smiddags een fatale longbloeding, bewusteloos naar een ander ziekenhuis wat dichterbij was, overgebracht en daar overleden. bestralingschade, wij hadden steeds al het vermoeden dat er iets over het hoofd was gezien.

Op aanraden van de famielie heb ik mijn rechtsbijstand ingeschakeld, letselschade advocaat toegewezen gekregen, is niet echt super, maar oké, je merkt dat het zo goedkoop mogelijk moet, heeft meegekeken en meegelezen, hoefde weinig te doen, verslag heb ik zelf gemaakt. De klachtencommissie van het ziekenhuis heeft alles uitgezocht of er daadwerkelijk iets te verwijten viel, maar dit was zo een zeldzame complicatie dat deze arts dit niet had kunnen weten, was nog niet eerder voorgekomen,

Maar namens de verzekeringmaatschappij van het betreffende ziekenhuis wordt er nu toch een dr.prof.hoogleraar van een ander ziekenhuis ingeschakeld, om voor mij nogmaals alles naast elkaar te leggen, mag mijn vragen die ik nog heb ook voorleggen, heel netjes allemaal. Mijn huisarts keek mee, ook hij of zij kunnen hierin veel betekeen, schakel dus je huisarts in om het medisch dossier met je door te nemen, vraag naar een pyscholoog die E.M.D.R in het pakket heeft, dit helpt heel goed, zij of hij kunnen die dag met je herbeleven, maar op een zodanig manier dat je er mee om kan gaan. Het is echt aan te raden.

Als je het idee hebt dat er fouten zijn gemaakt, schriftelijk een klacht indienen, je zal zien dat het dan pas gaat werken. succes,

• Ria

Hoi Marianne

Dank je voor je informatie, ik ga zeker aan mijn psycholoog vragen of hij ook EMDR toepast, ik denk het niet anders had hij dat wel voorgesteld,

maar dinsdag moet ik weer dan vraag ik het gelijk.

Ik heb al veel correspondentie van en naar de klachtencomissie, alles heb ik nu opgestuurd naar een advocaat, die laat er een medisch jurist

naar kijken, weet je wat het is, wij als leek trekken toch aan het korste eind, maar net als bij jou klopt er hiet ook heel veel niet,

ik blijf maar hangen in mijn verdriet en zit met zoveel vragen, ik krijg ook steeds van die loze brieven terug o.a. met een verkeerde achternaam van mijn man

dus ik vraag me af hoe serieus ze me nemen…..niet dus !!!

Fijn voor jou dat je nog met je vragen terecht kan, rouwen is zo al moeilijk genoeg he.

Liefs Ria

• lies49

Lieve Ria,

Ik heb hier geen ervaring mee.Ik heb ook geen obductie laten plegen,de oncoloog wilde dat wel.Maar ik vond het genoeg,Philip had in 9 weken ziekenhuis zoveel onderzoeken gehad,dat ik gelijk zei:ik wil niet dat er nog verder onderzoek gepleegd wordt.

Wel heb ik zijn huisarts thuis op visite gehad,uitgebreid meegepraat bijna 2 uur.Hij vertelde dat Philip uiteindelijk doodgebloed was.Vond ik wel erg confronterend,maar ondanks het aanbod van diverse artsen van het ziekenhuis om te komen praten,heb ik daar geen gebruik van gemaakt.Ik kreeg hem daar toch niet mee terug en ik had in al die maanden al zoveel onheilsberichten gehoord,dat ik tot nu toe geen behoefte heb aan nog meer ellende.Hij is er niet meer en ik moet verder.Tot op heden heb ik daar vrede mee en ik hoop,dat dat zo blijft.

Maar ik hoop voor jou,dat er duidelijkheid komt en dat je dan de rust krijgt om verder te gaan met de verwerking van het overlijden van Ad.

Liefs Lies

• Ria

Goedemorgen,

Mijn advocaat gaat het dossier opvragen, maar wat dan? ik zal dat thuis krijgen, maar ik kan daar natuurlijk

geen wijs uit, het is geen letselschade advocaat.

Maar goed ik ben al blij dat hij dit voor me gaat doen, daarna zie ik wel verder, dat ziekenhuis

Kennende rommelen ze ook met dossiers, toen ze bij mij die fout maakte was heel mijn dossier kwijt.

Ik wacht het af.

Liefs Ria