Beste mensen

• Beheer Rouwverwerkingsprikbord

Berichten die niets met rouwverwerking te maken hebben gaan we vanaf nu verwijderen.

we gaan er van uit dat jullie hier begrip voor hebben, de redenen zijn al een keer gegeven.

Sander

Ps. op verzoek van een prikker (m/v) heb ik gister een andere prikker (m/v) geblokkeerd die meende privé berichten te kunnen sturen waar logischerwijs geen behoefte aan was

• Beheer Rouwverwerkingsprikbord

Naar de tandarts gaan heeft niets met rouwverwerking te maken, die kunnen via sms of via de mail.

We steken vrijwillig enkele uren per week in deze site, er staat niets tegenover behalve voldoening en het geeft geen voldoening om een chat te onderhouden waar kritische mensen in vervelende termen worden beantwoord.

• Ilse Stremme

Sander,

Je hebt gelijk. Er komen daadwerkelijk zaken aan de orde, die niets met het verlies op zich te maken hebben. Soms is het wel erg verweven en ik merkte aan mijzelf, dat ik daar ook schuldig aan maakte. Je wilt delen, omdat je altijd alles deelde.

Je wilt respons, omdat je altijd respons kreeg. Je wilt van alles, maar het is niet meer.

Voor alle lieve mensen op het prikbord en alle mensen die meelezen, a.u.b. reageer niet met zo'n enorm kort lontje. ( Weet wel, dat we die allemaal hebben, maar we kunnen ons toch een beetje beheersen?)

Deze afgelopen dagen ben ik veel aanwezig geweest op het prikbord. Nu ga ik er weer even tussenuit, maar ik hoop van harte, dat er respect is voor de mensen, die deze site beheren.

Volgens mij zijn hier vele beschaafde mensen, laten we die beschaving ook hier in ere houden.

Wens jullie allemaal een goed begin van de werkweek,

Ilse.

• lies49

Sander,

Ilse heeft volkomen gelijk.Ik ben dankbaar voor dit prikbord,ik dacht in mijn onnozelheid,dat jij de enige was, die dit prikbord beheerde.Maar dat was een domme gedachte,ik ben blij dat je een aantal vrijwilligers om je heen hebt om ons in de gaten te houden en de berichtjes eruit te vissen,die niet kunnen.Wij doen soms dingen,die we vroeger niet deden.Het korte lontje.

Ik hoop,dat iedereen dit begrijpt .De mensen die reageren en die het allemaal lezen.

Lies

• Marjolijn

Beste Sander, iedereen waardeert het heel erg dat je dit prikbord in de lucht houdt. Het voorziet zeker in een behoefte. Het is alleen vaak moeilijk om te weten wat nu wel en niet onder rouwverwerking valt. Het hele leven en alles wat we nu meemaken valt op dit moment voor ons onder rouwverwerking. De tandarts zou daar logischerwijze niet bij horen, maar aan de andere kant is dat wel iets waar je door het verlies van je partner nu alleen voor staat. In dat licht is het wel weer rouwverwerking. Het zal nog wel eens voorkomen dat iemand niet goed de scheidslijn ziet, ik zie die zelf waarschijnlijk ook niet altijd. En ik denk dat niemand je kwalijk neemt als je er op toe ziet dat wij allemaal de regels volgen, een heleboel van wat er nu gepost wordt zou inderdaad beter per mail kunnen.

Ik vind overigens wel dat er een verschil is tussen kritische mensen en mensen die blijkbaar een hele groep mensen kwetsen, gezien de reacties. Het gaat er ook om HOE een boodschap gebracht wordt, iemand kan wel inhoudelijk gelijk hebben en vervolgens iedereen op de kast jagen. Dan heeft je boodschap ook geen nut. Berichten in de verwijtende sfeer zijn nu ook niet bepaald aantrekkelijk voor nieuwkomers.

Ik hoop dat we met zijn allen dit prikbord “leefbaar” kunnen houden, een goede aanvulling op de rouwverwerking die mensen doormaken. Ik denk dat het fout gaat op het moment dat het voor mensen de enige plek wordt om te rouwen. En daar mag je van mij iedereen op aanspreken.

Groetjes, Marjolijn

• Nanneke

Sander,

Je hebt gelijk sorry van de tandarts. Alleen voel ik me zo alleen zonder Aad daar naar toe te gaan. Maar zal mij aan de regels houden. Doen wij dat niet waarschuw ons dan.Soms vergeten we het even. Dank voor deze site.Je ben ook een Kanjer dat je het voor ons doet.

Maar toch voel ik me zo dadlijk alleen,mis Aad

Groetjes Nanneke

Dit topic is gesloten, er kunnen geen reacties meer worden geplaatst.