Gedichtje.

• Miranda89

Hoi,

Af en toe lees ik wel eens met jullie mee,

Kwam dit gedichtje tegen, en wou hem even delen met jullie.

Gedichtje voor m'n mama('s) .

It's hard for me to accept that your gone

I'm trying not to think about it all wrong

I know that your gone to a better place

But sometimes I just want to see your face

Knowing that your never coming back

Makin the whole idea of missing you seem so wack

I really can't explain what I'm trying to say

And why I'm thinking of you everyday

Why won't these feelings just go away

You were more than my mama, you were a friend

Someone who I thought would be there 'til the end

Just know that you can never be replaced

And I'm glad you won the race

But like the song says It's so hard to say goodbye

I just really wish you didn't die…

Slaap lekker allemaal.

Liefs,

Miranda.

( dochter van Sam )

• Ria

Lieve Miranda

Wat een mooi gedicht,

wat goed dat je mee leest hier op het forum, je kan ook best een berichtje schrijven als je het moeilijk hebt

het is niet alleen voor partners.

Fijn dat je Vader zo'n lieve dochter heeft.

Slaap lekker

Liefs Ria

• Ilse Stremme

Lieve Miranda,

Je bent, als dat de geboortedatum is, die achter je naam staat, net zo oud als mij eennajongste zoon. Hij heeft 1 verlies van een ouder te verwerken en jij was nog bezig met het verlies van je moeder en dan krijg je het nogmaals op je bord. Misschien gevoelsmatig iets meer afstand, maar wel confronterend snel. Beelden die door je heen spoken, die je liever niet onthoudt. De fijne herinneringen, die je bijna niet naar voren kunt krijgen, maar ze zijn er.

Je gedicht geeft je verloren gevoel weer. Het is niet gemakkelijk om dat gevoel anders te laten worden. Niets meer kunnen delen, niet meer even kunnen bellen, niet meer samen een gesprek. Geen raad kunnen vragen over de meest vrouwelijke zaken. Dan word je soms geconfronteerd door je vriendinnen, door hun opmerkingen of door je collega's, wat zij in hun vrije tijd gedaan hebben. Of dat ze ruzie hebben gehad met een ouder. Je voelt een steek, want ook dat had je er graag voor over gehad. Meisje, het zal verzachten, het zal minder worden, maar dat is niet nu, dat is met de tijd. Daarnaast zul je kunnen genieten, kunnen leven, kunnen lachen, maar soms even niet, als het confronterend is.

Geniet van wat je hebt en koester wat je hebt gehad, dat komt echt.

Ilse.

• Marjolijn

Lieve Miranda, ach meisje, wat een mooi gedicht, maar wat triest dat je erboven moet zetten “voor m'n mama's”, je bent nog zo jong om al zoveel op je bordje te hebben. Wij lezen hier zo wel eens tussen de regels door dat jij en Sam elkaar wel goed kunnen steunen, dat is dan wel heel fijn he.

Ik hoop dat je verder heel veel lieve mensen om je heen hebt die jou hierdoor heen helpen, en je kunt ook altijd hier op het prikbord wat schrijven he. Dat je hier zo'n gedicht schrijft bewijst al wel dat je een sterke dappere meid bent, maar ook sterke dappere meiden hebben wel eens een steuntje in de rug nodig.

Heel veel liefs en een dikke kus Marjolijn

• Nanneke

weg

• Miranda89

Goede avond,

Dank je wel voor de reacties.

Ilse, ik ben 22. Inderdaad uit 1989.

Schrik een beetje van wat er hier allemaal gebeurd op prikbord ?

Wie heeft het recht om te bepalen of jou berichtje iets te maken heeft met rouwverwerking voor jou…

Fijne avond, en een goede nacht toegewenst.

• Ria

Inderdaad Miranda, ik snap het ook niet helemaal, dingen je moet doen omdat je alleen komt te staan hebben wel

degelijk met rouwverwerking te maken, ook daar geven we elkaar advies in, ach ik ga me er ook maar niet

in verdiepen kost weer zoveel energie en dat kom ik al te kort.

Liefs Ria

Graag alleen commentaar in het door mij geopende draadje en niet in andere draadjes

• erlo94

Ja zeg dat wel Miranda, ben ik helemaal met je eens.

Als hier op het prikbord gezegd wordt dat mensen het niet meer trekken, en zeer zwaar hebben, krijg je te horen

dat het niet negatief moet zijn en wentelen in zelfbelklag. En als iemand bijvoorbeeld iets positiefs meldt, wat die gaat doen die dag of iets meegemaakt heeft, leuk of niet leuk, wat indirect staat met rouwverwerking in mijn beleving dan wordt het verwijderd. Dus ja, gooi maar in mijn pet, ik weet t ook niet meer.

Hou het denk ik maar voor gezien hier en ga wat anders opzoeken. Helaas.

Liefs Annejet

Beste Annejet, graag onderbouwde kritiek in <

• Miranda89

Inderdaad Ria en Annejet..

• Suus

Ik snap dat wel Miranda, zonder er een welles-nietes van te willen maken. Op veel prikborden zijn chatachtige reacties ook niet toegestaan (zie rechts bij Van de Redactie).

Voor nieuwelingen/ anderen zorgen dit soort berichten juist voor een drempel om hier hun verhaal te doen.

Fijne avond,

Suzan