Zaterdagavond

• MarionW

Lieve mensen,

Het is zaterdagavond en ik denk terug aan vroeger. Aan alle zaterdagavonden met Bert. Soms kregen we visite, soms gingen we weg, maar veel vaker waren we gewoon met zijn tweetjes thuis. Uitrusten van een week hard werken. Beetje t.v. kijken, dikke zaterdagkrant lezen, even achter de computer, beetje kletsen, koffie drinken. Ik was gelukkig zonder dat ik het zelf wist en zonder dat ik het waardeerde. Vond het allemaal maar heel gewoon. Je weet pas wat je mist, als je het kwijt bent.

Ik doe heus wel mijn best om er wat van te maken te maken, ik geef de moed niet op. Maar soms kan ik zo verlangen naar zo'n ouderwetse avond met Bert op de bank.

Voor iedereen een goede zaterdagavond gewenst!

Veel liefs,

Marion

• anel

Lieve Marion.

Wat jij schrijft heb ik precies het zelfde.

Ik mis dit ook zo erg.

Veel liefs van Anel.

• lies49

Lieve allemaal,

Heel herkenbaar,Marion.Al hadden wij sinds we niet meer werkten veel van dit soort avonden.Maar zaterdagavond waren we eigenlijk altijd thuis en vonden dat zo gewoon.ja,toen waren we gelukkig maar vonden het zo normaal.Ik ben de hele dag wel bezig geweest,ging ook eigenlijk best redelijk,maar nu heb ik een film bekeken en vind het wel weer goed voor vanavond.Ik duik straks mijn bed in met een boek,makkelijke lectuur.Maar dat verlangen ken ik en soms denk ik het is wel lang genoeg geweest zo.Ik heb bewezen,dat ik het alleen kan,dus Philip kom maar weer terug.

Maar we houden moed,eens zal toch de dag wel aanbreken dat we het gemis wat minder voelen.En dat we ons weer prettig voelen in ons eigen huis met fijne herinneringen aan vroeger.

Liefs Lies

• Ria

Lieve Allemaal, ik vind die avonden K…. met een grote K

overdag gaat het wel dan ziet alles er vriendelijker uit, maar die avonden en nachten zijn niet door te komen.

Vandaag schoot de bak van mijn lamellen los, nou dan sta je daar in je uppie, er moet een schroef in het

plafond geboord worden, nou kan ik best veel maar dat is me net even TE, dus maar afwachten of iemand mij kan komen helpen, ik haat dat afhankelijke gedoe………wachten…..bah!

dus janken, ach wat mis ik bij alles mijn lieverd toch, ja ook die zaterdagavonden, we hadden altijd wel wat te doen,

waar zijn al die mensen nu? Vrienden? nee niet meer bij een vrouw alleen…..mensen? allemaal moe of geen tijd.

Dus mijn wens blijft, ik wil bij Ad zijn, liever gisteren dan morgen.

Sorrie ik heb het moeilijk.

Liefs Ria.

• erlo94

Hoi all,

Allemaal zeer herkenbaar wat ik hier lees van jullie niemand uitgezonderd.

Pfff, vind er ook niks aan, meestal wel samen thuis de avonden, lekker voor de buis en op de laptop.

Net wat je zegt Marion, toen vond ik het ook super normaal, gewoonste zaak van de wereld, soms vond ik t wel eens saai, daar kan ik me nu zo soms om schamen!

Dit is pas saai, dit is pas eenzaam!!!!! het alleen Moeten zijn! Weet niet wat ik zei toen. Maar ja toen wist ik ook nog niet beter en gelukkig maar.

Ja Lies, wat je zei, zeg ik ook zo vaak, oke, nu is het genoeg geweest, heb nu “”bewezen“” dat ik het kan , kom nu maar aub terug Johan, is mooi geweest zo.

En ja Ria ik wil ook niets liever bij Johan zijn, En over waar zijn mensen nu? herken t ook, zal je sterker vertellen, diegene toen die het hardste liepen toen Johan ziek was en vlak voor zijn sterven, en nog net daarna, maar 3 weken na begrafenis, werd er meegedeeld, zo wij kunnen niet meer meegaan in het verdriet om Johan. We nemen afstand.

Je moet zelf maar bellen als je wilt komen of komen eten, we zijn er vaak niet, we hebben het heel druk, maar je kan altijd bellen, je hoort vanzelf wel of we kunnen of niet.

IK CITEER DIT HE? Echt waar. En dan moet je nagaan dat deze zijn geweest die bij sterfbed bij Johan zijn hand hebben vastgehouden en ook gesprekken gehad hebben met hem.

Want Johan zei tegen hun als ik er niet meer ben, willen jullie aub op Annejet letten en voor haar er zijn? ik zit zo over haar in. Laat haar alsteblieft niet vallen!

In tranen geroerd waren ze, en mee snikken, ja ja Johan dat doen we, zit er niet over in enz.

Judassen zijn het!! Dus Ria, breek me de bek niet over open over sommige. grrrr.

Vandaag begrafenis gehad, gos, wat viel me dat zwaar, heb ook veel gehuild, Alles kwam weer boven, de kist die weggedragen werd, en de grond in zakken, pfffffffff.

Ben ook emotioneel helemaal op.

Liefs Annejet

• Holland

Lieverds,

De weekenden zijn niet meer zoals in het verleden.

De stilte is dan het ergst vooral de avonden.

Het is moeilijk maar we moeten door gaan.

Inmiddels ben ik 8 nierstenen kwijt en donderdag een scan en echo en hopen dat niets meer zit.

Verder is het hier stil.

Voor straks een rustige nacht.

Liefs Sam

• Ria

Lieve Annejet, Wat zal jij het moeilijk hebben gehad vandaag, maar je hebt het gedaan, knap van je,

Zat Dex op je te wachten toen je thuis kwam? dat is wel fijn een levend wezen die blij is dat je thuis komt.

En ik heb ook tig voorbeelden van dat soort mensen, zelfs de zoon van Ad zie ik niet meer, Ad zag hem ook

nauwelijks, maar dat doet pijn, hij heeft inmiddels zelf een zoontje, ik hoop dat hij ooit nog eens na gaat denken.

Soms denk ik weleens zijn we melaats nu we verdriet hebben……gelukkig ben ik zelf niet zo, ik sta ( stond) altijd

voor iedereen klaar, dat ga ik nu dus niet meer doen, ik heb er ook geen energie voor,

Moeilijk is het toch allemaal bah! Ik vind het leven niet meer leuk.

Laat dat stel huichelaars maar lekker gaan, die zijn jou niet waard, veel beloven en niets doen……oneerlijk.

Lieve Sam ik hoop voor je dat je laatste steen ook weg is, inmiddels kan je een hunnebed bouwen,

Ja stil hier hè, en het was altijd zo druk, we moeten het nu zeker zelf gaan doen…….moeilijk moeilijk allemaal.

Liefs Ria

• Marjolijn

Hoi lieve mensen, ja die zaterdagen, net wat je zegt Annejet, je vond dat heel gewoon en soms zat ik ook wel eens tegen Pierre te zeuren van, zullen we nu eens wat leuks gaan doen……alsof het al niet genoeg was dat hij daar fijn gezond op de bank zat. Omdat wij allebei 2 vervelende relaties hebben gehad voor wij elkaar ontmoetten, waren we ons er wel van bewust dat we heel veel geluk hadden gehad om elkaar nog tegen te komen en zo gelukkig te zijn samen. Vooral Pierre was heel erg van: ik zal dit nooit echt gewoon gaan vinden", en mede door hem ben ik me er wel altijd van bewust geweest hoe gelukkig ik was. Dus als ik eens een avond zat te zeuren dat ik het saai vond, dan was er altijd wel een stemmetje dat zei, wees blij dat je hier samen met hem bent….

Marion, inderdaad, gewoon een zaterdagavond op de bank of een spelletje doen, Pierre wilde mij altijd uitdagen met scrabble en rummicub en zo, ik heb al eeuwen geen spelletje meer gedaan. Ik ben ook meestal weg op zaterdagavond, stappen of feestje of gewoon ergens op bezoek, mijn zus is vanavond geweest, daarom ben ik nu thuis. Maar een zaterdagavond alleen thuis vind ik dus ook helemaal niks.

Maar wat je zegt Lies, ooit gaat ons dat wel weer lukken, we slepen onszelf en elkaar daar die dag toe, voor straks hopelijk een beetje slapen allemaal,

veel liefs, Marjolijn

• Nelke7

Lieve allemaal

De zaterdagavonden maar ook de vrijdag avonden vind ik niks aan. Normaal heb ik het nooit gevonden het geluk met Ed . Ed heeft altijd wisseldiensten gedraaid tot 2005 dus ik ben gewend om alleen op de bank te zitten en vond het altijd heerlijk als hij een avond wel thuis was. Sind een jaar of 2 waren de avonden ook weer voor ons samen. De kinderen waren en zijn ook nu de hort op. Wat vonden we dat fijn samen, gewoon samen op de bank. Geen verplichtingen. Heerlijk. Wij hebben vanaf onze verkeringen tijd altijd alles samen gedaan. Als we moesten kiezen uit met een groep iets doen of samen kozen we voor samen. Toch heb ik ondangs dit gedrag hele lieve mensen om mij heen die mij steunen en bijstaan. Maar de vrijdag en zaterdagavonden ben ik altijd alleen. Voor iedereen een goede nachtrust.

Kus Nelke

• erlo94

Ja zeker Ria, zat Dex op me te wachten, dat vond ik heel fijn!!!

Ja moeten het zelf doen…… doen we dat al eigenlijk niet na 8 maanden in mijn geval, en Ria na 3 maanden, etc?

Idd Marjolijn, gelukkig waren ook vele momenten dat ik dacht, het is heerlijk zo met me mannetje en ik wil hem absoluut niet kwijt, moet er niet aan denken etc.

Maar ja, dat is helaas werkelijkheid geworden.

Idd Nelke, ook de vrijdagavonden zijn ook stukken minder leuk,eigenlijk alle dagen wat dat betreft.

Ik ga zo aftaaien,net filmpje gekeken,nou maar weer proberen lekker te slapen, Dex is al onder zeil.

Ciao