Hoi Allemaal,
Morgen ga ik hond ophalen uit asiel. Heb er lang over gedubt en overwogen.
We hebben zelf al 2 keer hond uit het asiel gehad, de eerste is doodgegaan aan hersenbloeding tijdens onze vakantie.
Die tweede heb ik helaas weer terug moeten brengen omdat hij niet hanteerbaar was plus dat ik met Johan zijn ziekte zat.
Dat ging helaas niet meer. Ben nu aantal keren naar asiel gegaan om met honden te wandelen, eerst met 2 , bleef er 1 over die hoop ik bij me past.
Ik mag hem op proef meenemen en morgen is het zover!! Dan komt Dex in huis, een viervoeter, een mechelse herder.
Johan zei nog paar dagen voor zijn overlijden, voor de winter komt er weer een mechel in huis. Hij was ook erg gek op honden.
Zeker de eerste mechel die we hadden, konden mee lezen en schrijven, net een kind van ons.
In het ziekenhuis had hij een schrift waar alles in stond voor begrafenis etc, dat was compleet een draaiboek, had hij een krantenknipsel in bewaard.
In onze regio krant komt zo nu en dan eens een foto van asieldier van de week en daar stond onze eerste mechel in, was in 2007.
Johan liet het aan iedereen zien die foto , aan de zusters, de dokters, hij kon toen al moeizaam praten ,zat aan de zuurstof en morfine.
Maar oh, wat was hij trots dat beest.
Dus ja, ik vind het allemaal zo spannend, buikpijn er van,van opwinding en ook stukje onzekerheid, dit alleen moeten doen.
Geen feedback, niets wat je samen kunt doen. Zoveel emoties komen dan weer los he, en Johan zou het zo fijn gevonden hebben een mechelaar.
Morgen om 10 uur kan ik hem halen.
We gaan hem eerst wassen, ik mag meehelpen, hij stinkt uren in de wind, haha.
Heb gelijk trouwens die zaterdag een begrafenis, pfff, eerste keer na overlijden van Johan.
Zie daar wel tegenop hoor.