Spannend!

• erlo94

Hoi Allemaal,

Morgen ga ik hond ophalen uit asiel. Heb er lang over gedubt en overwogen.

We hebben zelf al 2 keer hond uit het asiel gehad, de eerste is doodgegaan aan hersenbloeding tijdens onze vakantie.

Die tweede heb ik helaas weer terug moeten brengen omdat hij niet hanteerbaar was plus dat ik met Johan zijn ziekte zat.

Dat ging helaas niet meer. Ben nu aantal keren naar asiel gegaan om met honden te wandelen, eerst met 2 , bleef er 1 over die hoop ik bij me past.

Ik mag hem op proef meenemen en morgen is het zover!! Dan komt Dex in huis, een viervoeter, een mechelse herder.

Johan zei nog paar dagen voor zijn overlijden, voor de winter komt er weer een mechel in huis. Hij was ook erg gek op honden.

Zeker de eerste mechel die we hadden, konden mee lezen en schrijven, net een kind van ons.

In het ziekenhuis had hij een schrift waar alles in stond voor begrafenis etc, dat was compleet een draaiboek, had hij een krantenknipsel in bewaard.

In onze regio krant komt zo nu en dan eens een foto van asieldier van de week en daar stond onze eerste mechel in, was in 2007.

Johan liet het aan iedereen zien die foto , aan de zusters, de dokters, hij kon toen al moeizaam praten ,zat aan de zuurstof en morfine.

Maar oh, wat was hij trots dat beest.

Dus ja, ik vind het allemaal zo spannend, buikpijn er van,van opwinding en ook stukje onzekerheid, dit alleen moeten doen.

Geen feedback, niets wat je samen kunt doen. Zoveel emoties komen dan weer los he, en Johan zou het zo fijn gevonden hebben een mechelaar.

Morgen om 10 uur kan ik hem halen.

We gaan hem eerst wassen, ik mag meehelpen, hij stinkt uren in de wind, haha.

Heb gelijk trouwens die zaterdag een begrafenis, pfff, eerste keer na overlijden van Johan.

Zie daar wel tegenop hoor.

• janh

Daar kan ik me wat bij voorstellen dat je weer een hond neemt, iets om voor te zorgen, en aan te halen een heel verstandig besluit van je vind ik.

En tja dan komt die zaterdag een begrafenis waar je heen gaat niet eenvoudig allemaal, het zijn nu een maal dingen die je doen moet, wens je heel veel geluk het je nieuwe hond

Groetjes janh.

• Marjolijn

Lieve Annejet, wat een goed plan, die hond, en wat goed dat je dat gaat doen. Je bent al dieren gewend, dus dat zal je zeker gaan lukken. Ik vind ook dat je van een hond zoveel liefde en trouwe vriendschap krijgt, het lost de eenzaamheid niet op, maar ik vind het toch wel heel fijn, een hond in huis. Ik heb 2 teckels, die zijn heel eigenwijs en grappig en aanhankelijk, en ik ben nog steeds heel blij met ze, ook nu ik alleen ben. Ik wens je een heel goede dag met het ophalen van je hond. Johan zal zeker trots op je zijn dat je dit gaat doen.

En ik wens je zaterdag heel veel sterkte, dat zal wel heel moeilijk zijn, heel confronterend, ik hoop dat je er een beetje goed doorheen komt.

Veel liefs Marjolijn

• Ria

Lieve Annejet

Wat goed van je, je zal zien dat het je lukt, deze neem je met een heel speciale mooie reden,

Ach wat zal je veel liefde van het beest krijgen, natuurlijk moet je hem eerst opvoeden, maar tegelijk

geeft het je ook de nodige afleiding……….wat zal Johan trots op je zijn, ik ben heel benieuwd hoe het gaat,

Ik zal morgen om 10 uur aan je denken, inderdaad eerst grondig wassen, ik heb er ook weleens uit een assiel

gehaald nou die stonk ook waar hij stond, ja heel spannend.

Zaterdag is het minder voor je, maar ik vind het toch knap dat je gaat, en dan kom je thuis en daar zit Dex op

je te wachten, natuurlijk kan hij Johan niet vervangen maar hij kan je wel troosten.

Lieve Marjolijn, ja joh ik ben ook heel blij met mijn twee kleine viervoetertjes, ze zijn altijd vrolijk als je thuiskomt

en ze troosten je als je verdrietig bent.

Liefs Ria

• Nelke7

Lieve Annejet

Morgen veel plezier met het ophalen van Dex. Ik heb geen beesten want Ed was allegisch voor heel veel beesten en de kinderen ook. Zaterdag is een stuk minder. Ik heb na Ed zijn overlijden al twee crematies gehad. Heel confronterend. Dus annejet sterkte voor zaterdag. Daarna troost zoeken bij Dex.

Kus Nelke

• MarionW

Lieve Annejet,

Wat leuk dat je een hond in huis neemt, en dan nog wel een Mechelse herder. Mijn ouders hebben vroeger nadat ik al de deur uit was een Mechelaar gehad, Iwan. Een schat van een hond, dat vond ik ook, terwijl ik een echte kattenliefhebber ben. Ik ben blij dat ik Rocky, onze kat, nog heb. Een beest in huis geeft toch wat leven in de brouwerij, je voelt je dan niet zo verschrikkelijk alleen.

Voor zaterdag sterkte gewenst op de begrafenis. Drie maanden nadat Bert overleden was, overleed zijn moeder. Ik vond het heel moeilijk om toen naar de crematie te gaan, maar heb er geen spijt van.

Voor morgen heel veel succes gewenst met Dex. Ik hoop dat jullie veel plezier met elkaar hebben.

Liefs,

Marion

• lies49

Lieve Annejet,

Wat goed,dat je morgen een hond op gaat halen.Ik heb geen huisdier,nooit gehad.Alleen een kat,maar daar was ik allergisch voor.Maar ik hoop,dat het afleiding geeft en gezelschap.

heel veel sterkte zaterdag.ik heb gelukkig nog geen begrafenis meegemaakt,maar zo'n eerste keer lijkt me heftig.

Liefs Lies