Nachtmerries

• lies49

Lieve allemaal,

Allereerst wil ik de nieuwe prikkers welkom heten. Annejet,Jeanette ,Jan en ik zal er zeker een vergeten.

Ilse,ik begrijp dat je verder gaat met je leven en ik hoop voor je dat je dat je iemand vindt om iets leuks mee te doen.Ook wil je bedanken voor al je opbeurende berichtjes.In ieder geval zal ik 3 febr. aan je denken.

Anel,bedankt voor alle plaatjes.Weinig woorden,maar het geeft een warm gevoel.

Marjolijn,hoe gaat het na de herdenkingen?Trek je het nog?

Ilse,je schreef dat het super is,hoe ik me er doorheen sla,maar dat is maar betrekkelijk.Sinds een week heb ik last van gigantische nachtmerries met steeds hetzelfde thema.Philip's overlijden.Aan onrustig slapen was ik inmiddels wel gewend,mar dit erbij is wel erg heftig.Ik hoopte een tijdje terug,dat ik eens over Philip zou dromen.Maar 2 keer gebeurd in een half jaar.Maar je moet voorzichtig zijn met wat je wenst.Ik heb gekregen wat ik wilde,maar dit is erg.Gelukkig voor hem hoeft hij dit niet mee te maken op dit moment,dat is de enige positieve gedachte erbij.Hebben jullie daar nu ook last van? Ik hoop,dat het net als de paniekaanvallen,hyperventilatie ook weer overgaat.maar dan mis je hem 's morgens wel ,wanneer je opstaat.Niet even kunnen spuien.Maar het zal wel bij het hele proces horen,maar nu na een half jaar, daar had ik weer niet opgerekend.

Ik wens iedereen een dag met lichtpuntjes en ga zelf ook maar weer verder om er toch weer iets van te maken.

Liefs Lies

• Marjolijn

Lieve Lies,

jee, dan denk je dat je alweer een klein beetje op de rit aan het komen bent, je bent hardstikke aktief en dan krijg je dat er weer bij, het zal wel een manier zijn om emoties waar je overdag niet aan toekomt alsnog te verwerken, maar waarom moet dat dan met nachtmerries zou je denken. Je zou bijna bang worden om te gaan slapen. En dan word je wakker en dan kun je het nog niet kwijt ook. Ik hoop voor je dat dit van snel voorbijgaande aard is, Ik droom nooit van Pierre, ik vind dat tot nu toe niet zo erg, het lijkt me vreselijk om 's morgens dan weer te moeten merken dat het maar een droom was en je toch weer alleen bent. Maar nachtmerries is helemaal erg. Veel sterkte, wens je vannacht in ieder geval een droomloze slaap, veel liefs Marjolijn

• MarionW

Lieve Lies,

Wat rot voor je, van die vreselijke dromen. Ik heb tot nu toe nauwelijks van Bert gedroomd, droom trouwens helemaal niet veel, of ik kan het me niet herinneren. Heb ook weleens gehoopt dat ik Bert in een droom terug zou zien, maar als dat gepaard gaat met nachtmerries net als bij jou, dan is dat ook niet iets om naar te verlangen. Ik hoop dat het weer snel wegtrekt. Het verraderlijke is ook dat je na een half jaar verwacht dat het wel beter gaat. Soms is dat ook zo, maar er zijn momenten waarop je je weer net zo voelt als net na het overlijden.

Lieve Lies, ik hoop op weer een aantal nachten met ongestoorde slaap voor jou en voor vandaag een lichtpuntje.

Liefs,

Marion

• Nelke7

lieve Lies

Ik heb twee maal gedroomd van Ed en beide keren werd ik net wakker voor hij mij in mijn droom kon omhelzen. wat rot dat je nachtmerries hebt ik moet er niet aan denken dat dat mij zou overkomen. Misschien proberen overdag toch wat meer tijd te geven aan je emoties en verdriet ergens moet je die toch kwijt. Sterkte meid. Ik wens je een goede nachtrust toe.

Kus Nelke

• anel

Lieve Lies.

Heel veel sterkte van mij en een knuffel van Anel.

Ik hoop,dat je vannacht beter slaapt zonder nachtmerries.

• Ria

Lieve Lies en anderen

Vreselijk die nachtmerrie's ik heb ze ook regelmatig, vandaar mijn slaap problemen, ik heb er wel iets voor gekregen nu slaap ik heel soms een

nacht redelijk.

dus Lies praat er eens over met je huisarts als dit te vaak voor gaat komen, dat niet goed slapen sloopt je.

Ik was vandaag voor het tweede onderzoek in het EMC, deze keer verliep het redelijk dit was een scan in rust,

wel hebben ze er een cardioloog bijgehaald, mijn hart maakt rare slagen….ik denk verdriet.

2 februari krijg ik de uitslag….ik was er om 1 uur en was pas om 8 uur thuis, ik ben hardstikke moe.

Ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben.

Liefs Ria

• erlo94

Hoi Lies,

Wat naar zeg die nachtmerries, ik droom wel regelmatig over Johan, maar ik heb vaak wel nare dromen, maar dan meer omdat ik alleen ben, droom dan vaak, dat mensen in het huis lopen dat spullen gestolen worden, het alleen zijn word dan nog eens extra benadrukt in de droom,en idd dat is ook naar wakker worden.

Maar ik zeg wel eens, het rouwen lijkt wel 24 uur per dag door te gaan. vaak ook last van lichamelijke klachten.

Sterkte Lies.

Groetjes Annejet

• Ria

Lieve Annejet.

Vreselijk die nachtmerrie 's ik had ze na 14 oktober ook heel erg, zelfs zo erg dat ik nachten niet meer durfde te

gaan slapen, ik droomde steeds dat ik Ad zag en dat hij dood was, Ad en ik kende elkaar ook pas acht jaar

en mijn angst was toen dat ik hem kwijt zou raken, ik had een vreselijk leven achter de rug, dat leven heeft Ad

In die ach jaar helemaal goed gemaakt, daar ben ik hem dankbaar voor…….maar nu ben ik Ad wel kwijt,

dus komen die dromen in alle hevigheid weer terug, echt een ramp.

Maar het verdriet en het gemis om je lief is ook niet te bevatten.

Ik breng mijn nachten door met mijn IPad vol met muziek, dat geeft mij wat troost.

De leeftijd tussen jullie is toch niet van belang, je mist je lieverd en dat is pijnlijk, ik hoop dat je net als ik

je verhaal hier een beetje kwijt kan.

Liefs Ria

• erlo94

Lieve Ria,

Wat vreselijk naar voor je, ja ik kan me zo goed voorstellen, je liefste kwijt, Ad. Zulke dromen zijn een ramp idd.

Ja de nachten zijn vaak zwaar he? ben zelf een giga avond/nachtmens en dat is er niet beter op geworden.

Daarom zit ik nu ook zo mee in mijn maag, ik wil weer graag een hond, hadden we samen al een lieve hond, die is toen doodgegaan toen we op vakantie waren in 2010, half jaar later Johan dan. Maar ik ben nu weer bij een asiel voor hond aan t kijken. maar me ritme is weer zo drama, met nachts op enzo, en nu sta ik er alleen voor met een hond evt, hoe dat moet. heb daar gewoon buikpijn van, want ergens wil ik weer zo graag een hond als gezelschap.

Ja muziek luisteren doe ik ook regelmatig in de nacht, brengt rust en ook emoties met zich mee.

Liefs Annejet

• Ria

Lieve Annejet

Ik heb twee yorkies daar ben ik nu super blij mee, ik heb een kattenluikje en ze mogen in mijn tuin, gelukkig heb ik deze twee samen met Ad gekocht, 1 van de twee mist Ad ook zo vreselijk echt heel zielig.

Dus ja een hond geeft je wel troost.

Wat erg dat jou hond is overleden, dat was ook iets van jullie samen,

Misschien dat je er goed over na moet denken er weer een te nemen, ik heb er veel liefde van en het is niet zo

stil in huis.

Ja heerlijk hè je helemaal laten gaan in de muziek, ook dat maakt mij wat rustiger.

Soms zou ik willen dat je voor heel even een knop had om dat vreselijke verdriet te stoppen, maar helaas,

Ik kan niet wachten tot ik ook naar Ad mag gaan, het verdriet is niet vol te houden.

Liefs Ria