Ongeveer 1,5 jaar geleden overleed mijn vader. Hij was al een tijdje ziek, kanker. Het ging steeds weer beter, dan weer slechter, dan weer beter, dan weer iets minder. Tot 2008. Toen ging het eigenlijk steeds een beetje slechter. En helaas overleed hij in 2009. Nu na 1,5 jaar wordt het gemis steeds meer, het verdriet ook. Ik had gehoopt dat het wat minder zou worden, maar het lijkt eerder meer te worden. Het zijn wel van die golven. Dan gaat het een tijdje goed, dan weer slecht. Ik mis hem zo intens dat ik soms moeilijk kan genieten van dingen. Later hoorde ik dat ik in m'n vaders hart altijd een speciaal plekje had. Zo voelt het ook voor mij. Er gaan ook steeds allerlei herinneringen door mijn hoofd; van de leuke tijd vroeger en dingen die we samen dede, maar ook hoe hij er dood uitzag en hoe we afscheid namen.
Soms zou ik willen dat ik terug kon in de tijd. Ik weet dat ik vooruit moet kijken om verder te kunnen, het lukt me tot nu toe moeilijk. Soms voel ik me ook schuldig naar anderen dat het zo zwaar weegt in m'n leven. Herkent iemand dit? Heeft iemand ervaring hoe je toch weer 'n beetje positief kan worden, vooruit kan kijken en aan je eigen toekomst kan bouwen?
Groetjes van Fleur