Ik wil hier graag mijn verhaal even kwijt.
Vorig jaar is mijn vader onverwachts overleden. Wij hadden een hele goede band samen. Mijn vader was eigenlijk mijn beste vriend. We hadden het leuk en goed samen. Omdat mijn vader plotseling in zijn slaap is overleden hebben we geen afscheid van elkaar kunnen nemen. Het overlijden kwam erg onverwachts.
Met mijn moeder heb ik altijd een slechte band gehad. Ze was geen leuke vrouw voor mij. Toen mijn ouders uit elkaar gingen, heb ik geen contact meer met haar gehad. Dit is 9 jaar geleden. Ik heb ook geen behoefte aan contact met haar. Omdat ik enig kind ben, betekent de dood van mijn vader dat ik nu geen ouders, broers of zussen heb om op terug te vallen. Ik woon wel samen met mijn vriend. Helaas heb ik geen goede contacten met mijn schoonfamilie. Van hen heb ik totaal geen steun gehad na het overlijden van mijn vader. Ook daarin sta ik alleen. Mijn dichtsbijzijnde familie zijn nu mijn ooms en tantes, neven en nichten.
Toen mijn vader overleed betekende dit dat allerlei zaken door mij geregeld moesten worden. Ik ben 29 jaar. Gelukkig heb ik van sommige familie wel hulp gehad met het regelen van de uitvaart. En het leeghalen van het huis van mijn vader. Bij het regelen van de uitvaart was het wel zo dat ik uiteindelijk alle beslissingen moest nemen. Ik vond het best moeilijk, want ik had hier totaal geen ervaring mee. De afhandeling van de nalatenschap heb ik voor het grootste gedeelte alleen geregeld. Nooit gedacht dat ik dat zou kunnen. Maar het is naar mijn idee goed gegaan.
In de tussentijd werd mijn contract op het werk niet verlengd en kwam ik thuis te zitten. Ik heb een paar maanden in de ww gezeten. Dat kwam echt niet goed uit omdat ik in die tijd juist extra veel tijd had om over de dood van mijn vader te piekeren. Gelukkig heb ik nu weer een baan. Al met al vind ik dat ik het toch goed doe.
Er zijn wel een paar dingen die mij erg veel verdriet doen. Zo was mijn vader schilder van beroep. Hij heeft bij al mijn neven en nichten hun huizen geschilderd. (gratis) Vaak werden ze ook door hem uitgenodigd voor een etentje bij zijn verjaardag. Hij is erg goed voor ze geweest. Na de dood van mijn vader heb ik op 1 na nooit meer iets van ze gehoord. Nooit meer een kaartje of een telefoontje om me een hart onder de riem te steken of te vragen hoe het met me gaat. Ook met de feestdagen nog geen kaartje gehad. Terwijl ze allemaal wel weten dat ik geen ouders meer heb om op terug te vallen. Dit doet mij erg veel verdriet. Ik kan het ook niet goed begrijpen dat je helemaal nooit meer iets van je laat horen. Het doet mij echt veel verdriet.
Van sommige ooms en tantes hoor ik ook nooit meer iets. De laatste keer dat 1 oom en tante op bezoek zijn geweest is nu 9 maanden geleden. Terwijl we eerst toch wel af en toe contact hadden. Het is voor hen ongeveer een half uurtje rijden. Ook bellen ze bijna nooit. De laatste keer was 4 maanden geleden. Ook tijdens de periode dat ik in de ww zat hebben ze niet 1 keer gevraagd of gebeld of ik al iets gevonden heb. Ik hoor gewoon niets meer. Met de verjaardag van mijn vader heb ik niets gehoord. Ook ben ik niet uitgenodigd voor de verjaardag van mijn tante, terwijl andere familie wel is uitgenodigd. Dit vind ik erg raar en doet me ook veel verdriet. Zeker omdat ik een jaar geleden nog met mijn vader ben geweest.
Een andere oom en tante zijn nooit op bezoek geweest na het overlijden van mijn vader. Zij wonen 15 min rijden van mij vandaan. Ik heb van hen al 6 maanden niets meer gehoord. Ook niet met de verjaardag van mijn vader.
Met de feestdagen heb ik slechts van 1 tante iets gehoord. De rest van de familie heeft niet eens gevraagd hoe het gaat of wat ik doe met de kerst. Het is toch de 1e keer kerst zonder mijn vader. Ook is er nooit meer door hen gevraagd hoe het gaat met het regelen van de nalatenschap e.d. Gewoon helemaal geen interesse.
Gelukkig heb ik 2 ooms en tantes die wel interesse hebben. En daar ben ik blij mee. Ik probeer me daar op te richten. Maar toch heb ik erg veel verdriet over de grote desinteresse van mijn neven en nichten, sommige ooms en tantes. Terwijl ik met sommige voorheen wel af en toe contact had.
Ik heb gemerkt dat mensen tegenwoordig heel erg voor zichzelf leven. Mensen zeggen snel dat je door moet gaan enz. Dat is ook zo. Toch heb ik erg veel moeite met de mensen die mij in mijn ogen hebben laten barsten door al maanden niks van zich te laten horen. Ook niet met speciale dagen. Ik begrijp het gewoon niet en vind het erg hard.
Ik heb mijn familie altijd gezien als goede en aardige mensen. Nu ben ik op sommige mensen eigenlijk alleen maar heel erg kwaad. Ik heb zelf eigenlijk helemaal geen behoefte meer aan contact met het grootste deel van mijn familie omdat ze mij hebben laten vallen. En zo ken ik mezelf eigenlijk helemaal niet. Ik vind het heel erg allemaal. Ze hebben me gewoon weggegooid, alsof ik niet meer besta.