misschien kan ik hier ook wel een beetje steun en advies in gebruiken.
Mijn man is nog maar drie maanden geleden overleden. Ook wij hebben uitvoerig gesproken over dat ik echt weer samen moest gaan zijn met iemand anders, hij wou dat ik weer heel gelukkig zou worden. Echt heel erg lief van hem (echte liefde) maar toen leek het mij onmogelijk. Voor de gein zei ik tegen hem al die dikke bierbuiken die wil ik niet (mijn man was echt prachtig maar dat vind vermoedelijk iedereen die veel van zijn partner houd).
Al een jaar wisten we dat het ook slecht af kon gaan lopen maar we hadden alleen maar hele goede hoop dat alles goed zou komen, dat hij bij die enkele gelukkige procenten hoorde. Helaas niet. Toen het fout ging, ging het dus ook goed fout en in een goede vier weken was hij dood. Ongeloofelijk. Zeker als je weet dat hij 6 weken voor zijn dood nog 60 km door de bergen heeft gefietst op zijn m.t.b.Toch spraken we zelfs op het allerlaatst nog over die ander in mijn leven. Ik zei voor de grap een naam van een goede vriend van hem. Deze persoon was helemaal niet bereikbaar want het was een getrouwd man. Ik vind dat je daar van af moet blijven.
Nu kun je denken dit is toeval of er is toch iets in het hiernamaals. Maar twee weken na de crematie komt de goede vriend vertellen dat ze gaan scheiden (heel erg goed verborgen huwelijksproblemen). En serieus ik heb eerst heel erg mijn best gedaan om hem terug te praten naar zijn vrouw want ik kon het zo snel na de dood van mijn man niet zo goed verwerken dat er ook nog mensen zijn die er zelf voor kiezen om uit elkaar te gaan.
Maar een paar weken later heb ik hem, zo direkt als ik kan zijn, verteld dat ik hem wel leuk vond. Nu hebben we een paar weken geleden voor het eerst gekust. Heel raar dat rouwen en je ook prettig voelen door elkaar. Hij zit nog midden in de scheiding dus eigenlijk is dit haast hopeloos maar we kunnen uren samen praten door de telefoon. Ik kan echt genieten van zijn mooie warme stem.
ik weet wel dat ik dit zelf op moet lossen maar kan iemand me hier een beetje bij steunen. tips ?
Sacha