Waarom mis ik haar toch zo verschrikkelijk.

• wendy j&d

Mijn moeder is in sep 2009 overleden aan de gevolgen van longkanker, binnen 7 weken was ze weg.

Inmiddels zijn we dus ruim een jaar verder en had ik wel verwacht dat ik het een plekje had gegeven maar het lukt gewoon niet.

Ik mis haar zo verschrikkelijk, haar geur, haar lach de kleine dingetjes die haar opvielen, gewoon de gesprekken over mijn kinderen.

De feestdagen staan weer voor de deur en ik heb er helemaal geen zin in want het is niet meer hetzelfde.

Ik kan er ook niet zo goed tegen als ik mensen van haar leeftijd (54) plezier zie maken met hun kleinkinderen dan denk ik dat had mijn mams ook nog zo graag gedaan, ze wou helemaal niet dood ze stond juist vol in het leven.

En dan loopt de moeder van mijn moeder (oma 85 jaar) te klagen over een pijntje hier en een pijntje daar…tuurlijk erg sneu maar mijn mams had die pijntjes graag gehad, moet eerlijk bekennen dat ik weinig van haar kan hebben net ofdat ik haar kwalijk neem dat zij niet als eerst is gegaan.

Tis net ofdat er een stuk van mijn hart is afgesneden en daar volop op getrapt word.

Tuurlijk gaan we door met het leven, zal wel moeten voor de kinderen maar wel met een stuk minder plezier.

Word de pijn echt ooit minder???

• yvonne1

hallo wendy,

sinterklaas en kerst zonder je moeder die nog zo jong was….

natuurlijk mis je haar vooral met die dagen waarin iedereen een dierbare voorloren is.

de pijn en verdriet is logisch en zal nooit echt overgaan

jullie kinderen worden groter en moeder zal dit niet meemaken….

Wat je MOEDER nalaat is een dochter die zo ontzettend veel van haar houdt….

wendy , die liefde voor haar zal altijd blijven dat is ook een houvast,

wat betreft jouw Oma……..zou zij niet denken zo af en toe[ was ik het maar geweest, ook dit verlies van haar dochter is groot

en de kleine mankementen die zij heeft hoort bij haar leeftijd.

je zit nog in diepe rouw daarin zal je eerst een plek moeten vinden

ik denk dat je kinderen nog klein zijn misschien snappen zij nog niet wad dood is en Oma nooit meer zien.

breng de zoals sinterklaas voor de kleintjes op zo,n manier door dat het voor jouw te dragen is en dat dekinderen toch een beetje kunnen genieten.

in je hart is je MOEDER bij je

luister erna …..zij zal bij je zijn.

Veel trootst ook al is het nu o zo moeilijk

gr. en sterkte Yvonne1