Ineens grijpt het naar mijn keel; zo meteen is het kerst en oud en nieuw en dan krijg je overal jaaroverzichten en vrolijke kerstwensen.
Alles zal me herinneren aan het feit dat mijn vader er niet meer is. Hij is 23 augustus overleden aan een hersenbloedingen. Hij werd juist geopereerd toen het gebeurde, ze hadden van te voren al gezegd dat het een risicovolle operatie was.
Het doet me zo'n pijn dat hij niet verder mocht leven en hijzelf had het ook graag gewild. Hij is 77 jaar geworden. Had heel graag met de feestdagen er willen zijn, omdat hij juist zo van die familiedingen hield.
En we luisterden naar de top 2000 en belden elkaar erover op wat we op onze lijstjes hadden staan.
En het rotste is dat hij op oudjaar jarig was.
Ik weet me eigenlijk geen raad met deze dagen. Ik heb een man, twee kleine kinderen, schoonouders, twee broers en een zus. Ik heb zelfs mijn moeder nog maar die heeft Alzheimer en zit in haar eigen wereldje.Ik heb vrienden zat.
Maar zonder hem is het niet meer hetzelfde.
Mijn vader was ook ons maatje. Hij kon zo heerlijk genieten van lekker eten, van mooie films of muziek of een boek. Op het laatst was hij wel heel moe en sprak al met dubbele tong, kwijlde steeds en had bijna geen kracht meer in zijn rechterhand. Hij vond dat verschrikkelijk. Hij was niet gewend afhankelijk te zijn en wilde dat ook niet.
Ik ben blij dat hem verder leed bespaard is gebleven.
Maar zo'n mooie man, met een warm hart voor dier en mens en ook zo'n heerlijke levensgenieter; die mis ik zo. Hij was nog echt een rustpuntje in mijn leven en soms merk ik dat ik dat terugzoek maar niet kan vinden.
Ik heb wel onlangs een fijne droom gehad en daarin stelde hij me gerust dat hij het ok vond en dat ik ook mocht doorgaan met leven. En een paar dagen sprak mijn moeder over dat hij in haar kamer was (hij was er! hij stond daar' bleef ze zeggen). Dat is dan wel fijn om te merken dat hij niet helemaal weg is.
beetje onsamenhangend verhaal, maar ik wilde het graag even van me afschrijven.
warme groet,
Nicole