Ach Tine, laat het maar over je heen komen. Zo denk ik tenminste. Mijn man zei tegen mij: "jij gaat altijd maar uit van de ALS situatie. doe dat niet. want de Als situatie is niet de NU situatie.
Laat het maar over je heenkomen, het komt zoals het komt…."
Door alles wat ik heb meegemaakt heb ik een houding gekregen dat ik nergens meer tegenop zie. We hebben hier zoiets groots volbracht (lijden en sterven echtgenoot en vader) dat ik me zou “schamen” om ergens tegenop te zien..omdat dat allemaal maar erg kleine dingen zijn in vergelijking met wat mijn man moest doorstaan en volbrengen.
“Alles wat me gebeurt moet me overkomen…..ik ga nergens tegenop zien”, zijn ook de woorden van mijn man. dus wat zal ik??? “Nu ben ik aan de beurt”, zei hij toen hij de mokerslag kreeg…..(uitslag)
Tine, ik ken je verder helemaal niet, maar je schrijft over veel jaren dat je vader en moeder samen zijn geweest. Het doet zo'n pijn om het liefste wat je had te verliezen………..
Je vader voelt het verdriet heel anders aan dan je het als dochter voelt. Een ander soort verdriet (en daarbij wil ik NIET zeggen dat het verdriet van een zoon/dochter niet groot is.!!!!!!!!!! ) Ik zeg vaak tegen onze dochters, jullie hebben jullie leven nog voor je….jullie hebben ook veel verdriet, het is verschrikkelijk om je vader zo jong te moeten verliezen …hij had de kleinkinderen groter moeten zien worden….maar als je partner wegvalt dan is je toekomst met je partner kapot…gelijk een vliegtuigcrash: kapotte vleugels.
Ook jouw vader wens ik bijzonder veel sterkte toe………. Als jullie weggaan is hij weer alleen. Groetjes Tineke