mijn man is 39 jaar geworden

• Sacha

Mijn man is vorige week overleden. Hij leek op een ongelovelijke manier herstellende van een overgangs tumor in de slokdarm en maag. Na veel chemo en een operatie. We waren weer op de goede weg. Tot..nu 5 weken geleden hij wat buikpijn kreeg. 4 weken daarna was hij dood. Uitzaaing in het buikvlies.

Ik kan het niet geloven, het is net alsof hij nog ieder moment thuis kan komen. we hebben twee kids van 10 en 6 jaar. Hoe kom ik hier in godsnaam doorheen en hoe moet mijn leven eruit gaan zien zonder mijn lieve man, mijn alles, mijn maatje.

groetjes Sacha

• yvonne1

lieve sacha,

gecondoleerd met dit grote verlies van je man en vader,

dit is verschrikkelijk moeilijk en weet niet de juiste woorden,

zo jong nog en misschien nog heel veel plannen .

en dan …….stilte en niet kunnen bevatten.

lucht je hart…hierop het prikbord, het neemt de pijn niet weg

maar toch

heel veel sterkte voor jouw en de kinderen

gr, yvonne

• Tineke

Gecondoleerd met het verlies van je man..

Dit woord wil je helemaal niet horen……het drukt je zo met je neus op de feiten, ik vond het verschrikkelijk toen de dokter en de begrafenisondernemer het januari 2009 tegen mij zeiden.

Hetweduwe worden hoort niet bij je leeftijd. Je wilt dit niet, maar zoals onze dokter zei: er gebeuren dingen in het leven waarbij je geen keus hebt.

HAD je die maar wel! dan was hij er nog!

Ik kan alleen maar zeggen Sacha: zorg goed voor jezelf…het is een verschrikkelijke tijd waar je door heen moet. Eroverheen kom je nooit..er doorheen wel, maar het kost veel energie en het doet zo'n pijn!!!! Alleen mensen die het zelf hebben meegemaakt van hun partner, die weten wat het is.Die kunnen echt met je meevoelen….

Kom op voor jezelf, ga door, vanuit je eigen kracht! Jij redt het ook.

Het is vallen en opstaan, twee stappen vooruit en eentje achteruit….

Kijk niet teveel vooruit, maar dat zwarte gat van het alleen verder moeten….een dag is al genoeg om te overzien. Niet verder….je bent blij tussen aanhalingstekens dat je de dag weer hebt gehaald…je er zelf doorheen hebt getrokken!!!

Nu denk je nog teveel aan die lijdensweg…straks krijg je meer overzicht.

Als de verdrietige dingen, het nare, de laatste momenten bij je naar boven komen…denk er even aan..en parkeer het dan bewust…

Het “”je zombie voelen" wordt na verloop van tijd wel beter…het blijft niet zoals het nu is….het gemis blijft wel, maar je krijgt betere momenten.

Heel veel sterkte..ook voor je kinderen. Nogmaals, , het is zwaar…o zo zwaar, o zo pijnlijk…maar:.je redt het!!!!. gr Tineke

• cat

Hoi Sacha,

Ik wens je heel veel sterkte toe. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte voor jou en je kinderen.

cat

• maroesjka

hoi

ook ik wens je veel sterkte toe in deze toch zo moeilijke tijd.

ik ben sinds 9 weken weduwe en zoals gezegd het gemis is zeer pijnlijk.

marij

• aad

hallo sacha

heel veel sterkte in deze moeilijke tijd

het is toch niet te geloven hoe snel het kan gaan he

het is oneerlijk je gelooft dit niet het kan niet waarom

ik hoop echt voor je dat er mensen zijn waar je kan praten

en die je ook steunen ik heb 8 weken geleden me vrouw

verloren aan een hartstilstand 42 jaar was ze en ik mis

haar nog elke dag het is een heel zwaar en moeilijk gevecht waar je voor staat

knuffel aad

• Fieranda

heel veel sterkte

ook ik ken het gevoel.. helaas

het is leeg en stil

liefs Fieranda

• Goedele

Veel sterkte Sacha om deze moeilijke periode in je leven door te komen. Ik voel met je mee. Ik ben mijn man 2,5 jaar geleden verloren (kanker); hij was 39 jaar en onze kinderen waren toen 7 jaar, 5 jaar, 3 jaar en onze jongste was amper 10 maanden. Ik heb het ook heel moeilijk gehad, vooral het eerste jaar: constant speelde er een film in mijn gedachten af, ik kon niet slapen, ik dacht dat ik het niet alleen aankon, de pijn was vaak ondraaglijk. Het tweede jaar ging het al een beetje beter. Nu mis ik hem nog heel erg veel, zeker bij alle mooie momenten die met onze kinderen te maken hebben (verjaardag, eerste communie, kerstmis, nieuwjaar, onze huwelijksverjaardag etc.), maar globaal gezien gaat het stukken beter.

Ook jij zal je na verloop van tijd wat beter voelen, maar er is tijd nodig, veel tijd. Ik hoop voor jou dat je een goede vriend of vriendin hebt die je een luisterend oor en een schouder biedt, iemand die met jou een tijdje op weg wil gaan, iemand die jou helpt een weg te vinden voor jou en jullie kinderen. Meer is niet nodig, je moet er zelf doorheen, met vallen en opstaan. Op een dag zal je mooie herinneringen aan je man kunnen bovenhalen, zonder dat je die intense pijn voelt, maar in plaats daarvan de warmte van een mooie herinnering.

Neem de tijd om te rouwen. “Rouwen is leren leven met een (soms ondraaglijk) gemis”, een zin die ik ergens eens gelezen heb, en waarin ik me kan vinden.

Je komt er wel, al geloof je dat op dit moment misschien niet.

Liefs,

Goedele

• Goedele

Tineke, ik zou het niet beter kunnen omschrijven. Ik verloor mijn man (39 jaar) in mei 2007 en bleef met onze vier kinderen (tussen 10 maanden en 7 jaar) achter.

Goedele

• Martin Sijtsma

Hoi Sacha,

Gecondoleerd met het verlies van je man. Ik wens je veel kracht toe in de komende rouwperiode. Hoewel het nu nog onwerkelijk klinkt, weet ik dat je jezelf er doorheen zult slaan en stap voor stap weer zult herstellen van deze klap. Dat heb ik ook zo ervaren. Maar dat kost tijd. Wees geduldig en zorg goed voor jezelf en je kids.

mvg

Martin

http://www.zetjelevenweeropderails.nl