Een paar maanden geleden is mijn vader ineens overleden. We hebben geen afscheid kunnen nemen. Mijn vader en ik hadden goede band samen. Ik vind het heel erg dat hij zo ineens is overleden.
Op dit moment heb ik geen ouders meer waar ik op terug kan vallen. Ik zie mijn moeder niet meer, en ben enig kind. Ik heb wel contact met ooms en tantes. Met de een wat meer dan de ander. Maar ze zijn er wel voor mij geweest en steunen mij. Ik voel mij alleen een beetje in de steek gelaten door mijn neven en nichten. Wij zijn allemaal rond de 30 jaar. Na de uitvaart heb ik eigenlijk van niemand van hen meer iets gehoord. Het contact tussen alle neven en nichten is vrij neutraal. We spreken niet tussen door met elkaar af of zo. We zien elkaar alleen bij verjaardagen e.d. en dan is het gewoon leuk onder elkaar. Maar meer niet.
Ik begrijp wel dat het contact nu niet ineens heel close zal worden, en dat hoeft ook niet. Maar ik had nog wel een keer een telefoontje of kaartje oid verwacht. Dat is er van allemaal (5) niet geweest, en dat vind ik eigenlijk toch wel heel erg. Ik begrijp niet zo goed waarom ze helemaal niets meer hebben laten horen en vind het helemaal niet zo sociaal. Ik had dat zelf anders gedaan als ik in hun schoenen had gestaan. Op dit moment ben ik er eigenlijk zo kwaad over dat hoe ik er nu over denk hetzelfde zal doen als hen hetzelfde overkomt, en zo ben ik eigenlijk helemaal niet. Het niets laten horen komt op mij over als ik helemaal niets voor ze ben, en dat vind ik erg.