Lotgenoten tweeling waarvan er één overleed!

• m_wittingen@live.nl

Soms kan je je geluk niet op… Niet één maar twee kindjes worden er verwacht. Maar dan gaat het mis. één van de kindjes komt te ovelijden.

Hoe ga je om met het intense verdriet van het overlijden van je kindje en het overweldigende geluk van de geboorte van je andere kindje.

Kortom, Geluk en verdriet, Hoe combineer je dit?

Op internet kan je zo weing informatie, tips en/of lotgenoten vinden van een “onvolledige” tweeling.

Al tijden ben ik opzoek naar een plek waar ouders en verdere familie samen kunnen komen om dit verdriet én geluk met elkaar te delen

Daarom ben ik een hyves begonnen voor speciaal voor lotgenoten.

Doel van deze hyves is elkaar erkenning en herkenning te geven, en elkaar troost, steun en tips geven, en dus niet zo veel mogelijk leden te krijgen.

Door de kwetsbaaheid van het onderwerp dient er eerst toestemming gevraagd worden aan beheerder. En blijft dit een besloten hyves voor alleen maar lotgenoten.

Je kan me mailen voor de link, denk niet dat ik die hier plaatsen mag…

En aangezien dit geen Commerciele zaken en reclame voor diensten of producten zijn, ga ik ervanuit dat ik dit plaatsen mag?? Anders hoor ik het graag!

Groeten Marielle

• Beheer Rouwverwerkingsprikbord

Hoi Marielle,

Je mag dit bericht plaatsen, de link ook, als je op bericht wijzigen klikt kan je 'm er erbij zetten.

Het is wel goed om op de openingspagina te zetten wat je met je pagina/hyves wilt, dat voorkomt wederzijds teleurstelling.

Volgens mij is er inderdaad niks voor ouders van twee- of meerlingen die een van hun kindjes voor of vlak na de geboorte verliezen. Dus een goed initiatief!

Elk overlijden van een kindje is vreselijk maar als het een kindje van een twee-of meerling betreft is het voor iedereen die de ouders omringt heel lastig om te bepalen of je nou moet condoleren of feliciteren. Ik doe het eigenlijk altijd beiden want je bent hoe dan ook mama en papa geworden.

Vind en deel sterkte en kracht.

Sander

Vlinderkind,

in de verte vlieg je weg

op vleugels van verdriet

Het is ons niet gegund

jou te leren kennen

Bitterzoet proeven wij

pril geluk

en stille pijn

Het woord ‘ samen’

is voortaan altijd -1