hartstilstand

• aad

hallo ik ben aad 44 jaar en me meisje was 42 jaar

we kwamen net terug van vakantie

zondag 04-07-2010 waren we gezellig bij me broer

de dag erna moesten we weer aan het werk

mooi weer niks aan de hand

we gaan om 18 uur naar ons huis

thuis ging ik ff op de bank liggen en val in slaap

22.45uur word ik wakker loop naar boven

en daar ligt me meisje dood op de grond

niemand kon meer wat doen voor haar

ze was nooit ziek ofzo

alles gaat aan me voorbij slaap nog steeds bij me broer

en zijn vrouw en kinderen maar ik probeer weer thuis te slapen

weet niet meer wat te doen nu

praat veel met me broer en zijn vrouw

helppppppppppppppppppp

alles is zo zinloos

• anna.m

Aad,

Gecondoleerd met het verlies van je meisje .

Het leven is zo oneerlijk .

27 juni j.l heb ik mijn man ,maatje verloren ,zomaar plotseling ,we hebben (mijn zoon en ik ) alles geprobeerd om hem bij ons te houden .

Ons verdriet is groot .

Dertig jaar hebben wij lief en leed gedeeld ,ik kan het nog steeds niet bevatten dat hij er niet meer is ,

Een gezonde man die veel aan sport deed en gezond leefde ,ik ben boos ,verdrietig,eenzaam etc.

• aad

hallo anna

het leven is zeker oneerlijk………

wij waren ook 25 jaar samen

en dan opeens is alles anders

ik weet dat je door moet maar hoe ?

ik ben net als jij boos op alles

en iedereen maar ze blijf weg

• Patricia

Beste Aad,

Gecondoleerd met het verlies van je vrouw. Ik weet hoe je je voelt, radeloos en ontredderd, en ik kan helaas niets zeggen om dit gevoel van je weg te nemen. Hoe hard en wreed het ook klinkt, je moet hier doorheen. Dit gevoel gaat voorlopig niet weg, er zullen tijden komen dat het lijkt alsof je niet meer weet waar je het zoeken moet, je zult haar ongelofelijk gaan missen, misschien zelfs wensen dat je er zelf niet meer bent… het hoort er helaas allemaal bij. Ik hoop dat je veel steun vindt bij je familie en vrienden, sla geen hulp af, als je het moeilijk hebt, zeg dat dan. Doe je niet flinker voor dan je bent. Er zullen mensen zijn die je onvoorwaardelijk steunen, mensen waarvan je het niet verwacht, en er zullen mensen zijn die je teleurstellen. Ook dat hoort er helaas bij. Ik wens je heel veel sterkte voor de komende tijd en misschien heb je ietsje steun aan dit forum.

• jjvannoort

Beste Aad.

Wees niet boos dit wordt je niet door mensen aangedaan gebruik je energie ergens anders voor.

Het is al een strijd zonder boos te zijn.

Al begrijp ik je wel het is oneerlijk.

• maroesjka

hallo aad.

weet hoe je je voelt…………..leef in een roes is niet te bevatten.

mij verging het net zo.

waren net 2 weken terug van vakantie.

hoorde s'morgens (05-07-2010) om half 7 een doffe klap en vond mijn man in de badkamer op de grond liggend.

heb gelijk 112 gebeld die er binnen 5 min. waren……….en hebben hem 1.15uur lang gereanimeerd.

jos was iemand die nooit klaagde en had alleen last van hoge bloeddruk en cholesterol………that's it.

ook wij hadden de avond ervoor nog gezellig met mijn ouders gekaart en gingen zoals elke avond gewoon naar bed.

nu ligt mijn hele leven op zijn kop ……..waren bijna 36 jaar getrouwd.

afz. een begrijpend iemand

• aad

hallo maroesjka

wat is het leven toch oneerlijk he

nooit ben je ziek en ineens is ze weg

de stilte hier in huis is k*t

en het lijkt wel of het iedere dag erger word

ik slaap heel slecht……………… ben maar aan het denken

en je sleep je maar weer door de dag

soms weet ik het ook niet meer zo goed

het is als een droom

ik wens je veel sterkte toe

aad

• yvonne

Hallo Aad ik heb hetzelfde meegemaakt afgelopen vrijdag zat mijn vriend in de tuin ,kreeg het warm en binnen 10 minuten was het gebeurd

hij was 47 jaar 112 gebeld en alles gedaan wat in je vermogen ligt ,maar toch blijf ik denken wat als ik 1 min eerder had gebeld was het dan wel goedgekomen .Ik weet het wel dat hij er niet meer is maar het beseffen is een tweede ,wat is het toch moeilijk kan ook niet huilen dat vind ik zo raar .

En bij alles wat je doet vraag je je af waarom het zal allemaal een beetje verwarrend over komen maar het is nog zo kort geleden en weet niet wat ik

moet doen om de laatste beelden die ik heb van me af te zetten ik heb hem eigenlijk dood zien gaan wat ik later pas besefte .

Ik hoop dat ik hier steun kan vinden heb ik wel van vrienden en familie maar ik kan er niet over praten wel zo over schrijven

• Joke

Beste mensen, Aad, Yvonnen en alle anderen..

Pffff manman, daar word ik stil van..

Kan er niks op zeggen maar ik leef met jullie mee..

Heel erg veel sterkte en ik hoop van harte dat jullie hier goed

doorheen komen..

Joke

• Tineke

Aad allereerst gecondoleerd..

Mijn man overleed vorig jaar januari, niet aan een hartstilstand maar aan alvleesklierkanker.

Het verdriet is hetzelfde.

Je zult merken dat alleen de mensen die hetzelfde hebben meegemaakt (verlies partner door de dood) jou kunnen begrjpen..alleen zij weten hoe je je voelt.

Als een zombie, de draadjes in je hoofd, de wegen die je samen uitstippelde, je toekomst samen met je partner is kapot.

Je zult alleen verder moeten maar je bent zo uit balans, want hoe moet je verder…dat is zwaar, eigenlijk te zwaar..want je had het zo graag anders gewild..

Voordat het gebeurde was het nog allemaal gewoon, en iedereen leeft maar door, zo gewoon….

en jij wordt meegetrokken door anderen terwijl je nog niet kunt…

Luister naar jezelf, verg niet teveel van je zelf, gebruik je energie niet aan nodeloze dingen…

Jij bent degene die je leven bepaalt en die daar de baas over is. Ook over degenen die bij je langs willen komen..zo goed bedoeld, maar soms staan de antennes van mensen verkeerd naar jou toe….dus wees duidelijk wie je wel en niet om je heen wilt. Ze kunnen je leegzuigen.

Blijf dicht bij jezelf en doe alleen de dingen die voor jou goed voelen…..

Ga uit van je eigen kracht, want je kunt het!!!! Je draait het niet meer terug, terwijl je het wel zou willen…..had ik maar, had ik maar….verwijten naar jezelf toe: had ik toen maar…… MAAR toen leefde je nog gewoon, en zo is het gegaan…..HET WAS GOED zoals jullie met elkaar omgingen.

Er gebeuren in het leven dingen waarbij je helaas geen keus hebt….je moet hier DOORheen, er overheen kom je nooit, het verdriet blijft altijd,aamar je zult een manier vinden om met je verdriet om te gaan..een manier die voor jezelf “goed” voelt.

Leef in het NU, denk niet teveel vooruit want dat is moeilijk, dat doe ik ook niet, ik ben blij als ik weer een dag doorgebracht heb zonder het liefste dat ik bezat….

Voor je ligt dat zwarte gat van het alleen verder moeten…maar je KUNT het, echt waar!!!! Langzaam zal die glazen stolp weer een beetje opengaan en zal je meer overzicht krijgen over je hele leven met je geliefde. Daar is het nu nog te vroeg voor…maar ik wens je heel heel veel sterkte toe. Ik vind het een rare opmerking altijd als mensen zeggen: je moet het een PLEKJE geven: is je geliefde een auto die geparkeerd moet worden??

Ach, woorden, wat zijn het…..de woorden die je gebruikt om t een ander uit te leggen dekken de lading niet; maar jij zult hier doorheen komen!!!!! Sterk ben je!!!!

Echt waar! groetjes Tineke