Mijn moeder is vorig jaar september overleden. In juli kregen we te horen dat ze alvleesklierkanker had met uitzaaïngen naar de lever en galblaas. Er was niets meer aan te doen. Mijn wereld stond op dat moment stil, maar veel tijd om er over na te denken was er niet, ze had nog zo'n 2 tot 6 maanden volgens de arts, uiteindelijk waren het er maar 2. Mijn moeder was er heel positief onder, ze had een mooi en gelukkig leven gehad en wilde absoluut niet dat je aan haar bed zat te huilen. Dus hield ik me sterk. Ook al wist ik dat het niet goed ging aflopen, die ochtend dat we het telefoontje kregen was vreselijk. En dan moet je van alles regelen, de crematie, de advertentie, de kaarten… je zit in een soort roes en dus doe je het allemaal, ik heb een brief geschreven aan mijn moeder en dit voorgelezen tijdens de crematie en dan is die week voorbij. En gaat alles gewoon maar door. De eerste weken kon ik alleen maar huilen, heb door heel hard te werken geprobeerd het van me af te zetten maar dit lukt natuurlijk niet. Het lijkt net alsof het gemis, de pijn en het verdriet alleen maar erger wordt. Af en toe krijg ik geen adem, zo benauwd heb ik het. 's Nachts heb ik de meest vreselijke dromen, dan komt alles van de afgelopen maanden weer voorbij en wordt ik met kloppend hart wakker. Ik merk dat mijn omgeving zoiets heeft van: je moet verder. Mijn vader kreeg in het begin heel veel telefoontjes en kaartjes, en na 3 maanden was dat ineens over. Alsof dan het verdriet en het gemis ineens over is. Ik heb juist het gevoel dat het steeds erger wordt. Af en toe sta ik met de telefoon in mijn handen en denk, ik zal mam even bellen, en pas als mijn vader opneemt weet ik weer: o ja, ze is er niet meer. Ik ben ontzettend verdrietig, heb ineens weer enorme huilbuien maar ben ook ontzettend boos. Ik heb alleen het gevoel dat ik alleen sta met mijn verdriet, dat niemand het begrijpt hoe ik me voel. Mam, ik mis je zo ontzettend. Kon ik je nog maar 1x vasthouden en knuffelen, en even met je praten.