Op 7 februari, één dag voor mijn verjaardag, overleed mijn moeder op 82 jarige leeftijd aan de gevolgen van kanker. Ik heb nooit een hele goede band gehad met mijn moeder en dacht in eerste instantie dat ik het allemaal wel makkelijk zou kunnen verwerken maar ik merk de laatste tijd dat dat helemaal niet zo is. Ik begin haar te missen ondanks haar vaak erg nare gedrag naar mij toe en ik heb steeds vaker het gevoel dat ik haar nog zoveel had willen vragen en vertellen. Ik ben de laatste tijd erg veel moe en ook erg emotioneel en ik denk dat dat er allemaal mee te maken heeft. Mijn vader (85) leeft nog en voelt zich natuurlijk erg eenzaam. Zou zouden dit jaar 56 jaar getrouwd zijn en dat is natuurlijk niet niks. Ik ben erg trots op mijn vader want hij zorgt goed voor zichzelf, kookt zijn eigen potje en doet ook zelf de was en de rest van het huishouden. Mijn broer en ik proberen er zo veel mogelijk voor hem te zijn maar hebben allebei een drukke baan waardoor we minder vaak bij mijn vader kunnen zijn dan we eigenlijk zouden willen. Mijn man en ik bellen hem regelmatig en zodra het even mogelijk is gaan we naar hem toe. Het blijft iedere keer weer een vreemd gevoel dat mijn moeder niet ineens te voorschijn komt.